Pagina 7 van 12

Geplaatst: di 20 apr 2010 21:26
door BRUSSELSbuffalo
matt_buffalo schreef:rond oelaat vertrekken de meeste eigenlijk?
hangt af van 't bier...

Geplaatst: di 20 apr 2010 23:06
door Blue White Dynamite
wij gaan rond 11h-1130h vertrekken denk ik... (als het goe weer is tenminste) en dan gaan Pizza Hut buffetten aan de beurs... en dan de grote markt es wa blauw-wit proberen toveren... manneke pis ne sjaal ombinden en dan tegen 15h richting Expo voor een feestje...
of zoiets :d

Geplaatst: wo 21 apr 2010 0:45
door top68
B72 schreef:Staken moet kunnen als er een echte reden voor is, die is er bij de NMBS meestal niet. Ik spreek overigens over de jaren 1995-2000, toen was er de ene staking na de andere. Ook nu staken ze nog altijd veel te gemakkelijk, zonder echte aanleiding. Als iedereen zo zou doen, zou er nogal een beetje gestaakt worden. Als er gestaakt wordt zonder reden, is dat een pesterij en niks anders. Er zijn mensen die geen andere manier hebben om op hun werk of school te geraken en met dat soort dwaze stakingen breng je treinreizigers die in dat geval zijn (en dat zijn er een pak) ook in de problemen op hun job. Staken moet altijd het allerlaatste middel zijn, bij het personeel van de NMBS (vooral de treinbestuurders en hun OVS-vakbond) is dat altijd het eerste.
Dat is uw perceptie, maar volledig onjuist.
Ikzelf ben gisteren (20/4) om 18u30 gaan slapen om om 1u45 op te staan en om 3u45 te beginnen in Antwerpen. En met mij vele anderen. Kom mij dus niet zeggen dat men bij de NMBS niet wil werken of als eerste zomaar het werk neerlegt. Dan sta je ook niet op op de zotste uren om iedereen naar zijn werk of school te brengen.
Ivm de meest recentste stakingsdag, daar gingen meer dan 1 jaar onderhandelingen vooraf. Als men finaal geen akkoord bereikt, dan pas wordt een stakingsaanzegging ingediend. En inzake veiligheid is de tolerantie, meer dan terecht zo bleek onlangs..., 0! Het gaat immers ook om uw veiligheid.

trein

Geplaatst: wo 21 apr 2010 7:48
door buffaloboy 4-ever
we vertrekken met de trein van rond 13u met 25 man naar brussel
buffalos on tour!

Geplaatst: wo 21 apr 2010 8:29
door B72
top68 schreef:
B72 schreef:Staken moet kunnen als er een echte reden voor is, die is er bij de NMBS meestal niet. Ik spreek overigens over de jaren 1995-2000, toen was er de ene staking na de andere. Ook nu staken ze nog altijd veel te gemakkelijk, zonder echte aanleiding. Als iedereen zo zou doen, zou er nogal een beetje gestaakt worden. Als er gestaakt wordt zonder reden, is dat een pesterij en niks anders. Er zijn mensen die geen andere manier hebben om op hun werk of school te geraken en met dat soort dwaze stakingen breng je treinreizigers die in dat geval zijn (en dat zijn er een pak) ook in de problemen op hun job. Staken moet altijd het allerlaatste middel zijn, bij het personeel van de NMBS (vooral de treinbestuurders en hun OVS-vakbond) is dat altijd het eerste.
Dat is uw perceptie, maar volledig onjuist.
Ikzelf ben gisteren (20/4) om 18u30 gaan slapen om om 1u45 op te staan en om 3u45 te beginnen in Antwerpen. En met mij vele anderen. Kom mij dus niet zeggen dat men bij de NMBS niet wil werken of als eerste zomaar het werk neerlegt. Dan sta je ook niet op op de zotste uren om iedereen naar zijn werk of school te brengen.
Ivm de meest recentste stakingsdag, daar gingen meer dan 1 jaar onderhandelingen vooraf. Als men finaal geen akkoord bereikt, dan pas wordt een stakingsaanzegging ingediend. En inzake veiligheid is de tolerantie, meer dan terecht zo bleek onlangs..., 0! Het gaat immers ook om uw veiligheid.
Uiteraard is dat MIJN perceptie, het is dan ook MIJN mening. Het is helaas ook de perceptie van de meeste mensen die NIET bij de NMBS werken zoals jij en vaak het slachtoffer zijn van jullie willekeurige peststakingen. In geen enkel privébedrijf zou je je dat soort dingen kunnen veroorloven. En ivm die veiligheid, als een treinbestuurder een rood licht negeert, is dat altijd onveilig, dat ligt alleen maar aan hem en niet aan iemand anders.

Anyway, mijn respect voor de mensen die wel de NMBS proberen recht houden. Zoals gezegd blijf ik een onvoorwaardelijke fan van de trein.

Geplaatst: wo 21 apr 2010 8:50
door SiebeK
ga je naar alle matchen?

Geplaatst: wo 21 apr 2010 8:53
door Winnitou
Hoe keer de gulder weer?
Want als ge diene ene trein na den match mist dan edde pech zekers? Want die zal toch ook goe vol zitten peis ik ton

Geplaatst: wo 21 apr 2010 11:12
door ievelhost
Winnitou schreef:Hoe keer de gulder weer?
Want als ge diene ene trein na den match mist dan edde pech zekers? Want die zal toch ook goe vol zitten peis ik ton
Afbeelding

Geplaatst: wo 21 apr 2010 13:48
door top68
En hier klagen ze al als ze geen 2 tot 3 zetels en liefst 4 zetels voor zichzelf hebben. Eentje om op te zitten, eentje om de tas/koffer op te leggen, eentje om de voeten te kunnen strekken en de 4e opdat men alleen zou zitten.
:lol:

Geplaatst: wo 21 apr 2010 13:58
door top68
B72 schreef:
top68 schreef: Dat is uw perceptie, maar volledig onjuist.
Ikzelf ben gisteren (20/4) om 18u30 gaan slapen om om 1u45 op te staan en om 3u45 te beginnen in Antwerpen. En met mij vele anderen. Kom mij dus niet zeggen dat men bij de NMBS niet wil werken of als eerste zomaar het werk neerlegt. Dan sta je ook niet op op de zotste uren om iedereen naar zijn werk of school te brengen.
Ivm de meest recentste stakingsdag, daar gingen meer dan 1 jaar onderhandelingen vooraf. Als men finaal geen akkoord bereikt, dan pas wordt een stakingsaanzegging ingediend. En inzake veiligheid is de tolerantie, meer dan terecht zo bleek onlangs..., 0! Het gaat immers ook om uw veiligheid.
Uiteraard is dat MIJN perceptie, het is dan ook MIJN mening. Het is helaas ook de perceptie van de meeste mensen die NIET bij de NMBS werken zoals jij en vaak het slachtoffer zijn van jullie willekeurige peststakingen. In geen enkel privébedrijf zou je je dat soort dingen kunnen veroorloven. En ivm die veiligheid, als een treinbestuurder een rood licht negeert, is dat altijd onveilig, dat ligt alleen maar aan hem en niet aan iemand anders.

Anyway, mijn respect voor de mensen die wel de NMBS proberen recht houden. Zoals gezegd blijf ik een onvoorwaardelijke fan van de trein.
1 ik werk wel bij de NMBS, 2 ik heb lang genoeg bij privébedrijven gewerkt om te weten dat het daar helemaal niet is zoals het moet, 3 je opmerking over een treinbestuurder die door het rood rijdt slaat nergens op. Jij denkt en vermoed vanalles zonder kennis. Zelf heb ik het ook al meegemaakt (2x) dat men een groen sein op rood zet wanneer ik op slechts 10 meter van dat sein ben. Maw, de trein stopt niet zoals een auto en dus zit je door het sein. 1x ben ik tijdig kunnen stoppen omdat de snelheid nog heel laag was. In beide gevallen niet mijn fout. Intussen is gebleken, zoals verwacht, dat in Halle niet de treinbestuurder in fout was. Zeg dus nooit dat een treinbestuurder een sein 'negeert'. Jij denkt het te kunnen vergelijken met het gebruik van een wagen, maar dat is het niet. Een rood sein op het spoornet betekent zoveel meer. Peststakingen bestaan niet, wel eisen dat de regels worden nageleefd ten einde de veiligheid te bewaren. Ik zal ook nooit iemand, privé of overheid, verwijten op te komen voor zijn job en zijn rechten. Je mag gerust jouw denkwijze hebben over iets maar je doet er goed aan je beter te informeren want je hebt dus blijkbaar een volledig fout beeld. Al voeg ik er bij dat laatste meteen aan toe dat men zowel vanuit de NMBS als vanuit de vakbonden veel beter moet communiceren. Dat zou al heel veel ongenoegen wegnemen.

Geplaatst: wo 21 apr 2010 15:18
door B72
@top68. Ik weet dat je bij de NMBS werkt, ik denk dat je mijn antwoord nog eens goed moet lezen, daaruit blijkt dat duidelijk.

Ivm die veiligheid geef ik je het voordeel van de twijfel, wat die spoorstakingen betreft niet, ik heb er te veel belachelijke meegemaakt. En altijd maar begrip vragen (of beter gezegd eisen) van de reiziger voor een zoveelste debiele staking, dat is wat de mensen nog het meeste ergert. In elke job loopt van alles mis, maar daar wordt niet altijd voor gestaakt. Als je ziet wat er bijvoorbeeld in het onderwijs allemaal fout loopt (zonder dat er enige wil vanuit de overheid is om daar iets aan te doen, integendeel zelfs), dan zouden die gewoon niet meer moeten werken. Die begrijpen echter wel dat ze ook een sociale functie hebben en maken er het beste van, daar kunnen jullie nog veel van leren. Met een staking raak je alleen de reizigers, niet de verantwoordelijken van jullie problemen, een beetje creatiever protesteren zou dan ook misschien geen slecht idee zijn.

Geplaatst: wo 21 apr 2010 16:05
door AdekamniOlufade
Van het stakingsrecht moeten ze afblijven, maar als men in openbare diensten zoals de NMBS wil staken, dat ze dan de reizigers gratis laten reizigen. Het treft de NMBS goed in de portomonnee en de reiziger heeft er geen last van.

Geplaatst: wo 21 apr 2010 16:16
door Alexandre
AdekamniOlufade schreef:Van het stakingsrecht moeten ze afblijven, maar als men in openbare diensten zoals de NMBS wil staken, dat ze dan de reizigers gratis laten reizigen. Het treft de NMBS goed in de portomonnee en de reiziger heeft er geen last van.
²
Het personeel van De Lijn heeft dit principe enkele jaren geleden toegepast en de staking was toen ook snel over :D

Geplaatst: wo 21 apr 2010 16:30
door Het Oog
Alexandre schreef:
AdekamniOlufade schreef:Van het stakingsrecht moeten ze afblijven, maar als men in openbare diensten zoals de NMBS wil staken, dat ze dan de reizigers gratis laten reizigen. Het treft de NMBS goed in de portomonnee en de reiziger heeft er geen last van.
²
Het personeel van De Lijn heeft dit principe enkele jaren geleden toegepast en de staking was toen ook snel over :D
Op treienen rijden op dat moment wel 99% abonnementshouders. De machinisten kloten dan vooral zichzelf en ze draaien liever andermans kloten af.

Geplaatst: wo 21 apr 2010 16:43
door Alexandre
Het Oog schreef:
Alexandre schreef:²
Het personeel van De Lijn heeft dit principe enkele jaren geleden toegepast en de staking was toen ook snel over :D
Op treienen rijden op dat moment wel 99% abonnementshouders. De machinisten kloten dan vooral zichzelf en ze draaien liever andermans kloten af.
Op bussen zit minstens evenveel abonnees, want een abonnement voor de trein is bijna altijd gekoppeld aan één voor de bus en toch heeft dit gewerkt bij De Lijn

Geplaatst: wo 21 apr 2010 21:47
door Staute Buffalo

Geplaatst: wo 21 apr 2010 22:00
door massjief
:D

Geplaatst: wo 21 apr 2010 22:27
door Lawson
Aan alle treinbuffalo's!!!!

Iedereen die ook met de trein reist naar Brussel den 15de:

In mijne bar organiseer ik een Buffalo-ontbijt om 10u.
Dit houdt in: - een broodje, hesp, kaas, koffiekoek, fruit, yoghurt, confituur, boter en koffie of thee.
En dit voor 9 euro per persoon.

Na het ontbijt (11u) beginnen we dan met de PRE PARTY

Er zijn in totaal 100 zitplaatsen binnen en buiten en dan nog zeker nog eens zoveel staanplaatsen. Dus goed of slecht weer, altijd feest!

Vervolgens trekken we dan te voet naar het station (uur nog te bepalen naargelang de meesten hier willen vertrekken met de trein) is maar een 15 min. stappen!

Wie geïnteresseerd is in het ontbijt kan zich inschrijven via glenn@barloo.be of 0477 957 257 of rechtstreeks in BARLOO, Oudenaardsesteenweg 34 9000 GENT.

Wie niet wilt deelnemen aan het ontbijt of niet met de trein reist is zeker en vast ook welkom. Dan zien we elkaar wel in Brussel!

Laten we er samen 1 groot lang feest van maken!

BUFFALO!

Geplaatst: wo 21 apr 2010 23:27
door El Belga
:thumb:

Geplaatst: wo 21 apr 2010 23:48
door BIEB
ik las ier op forum al over pizza buffet en ontbijt, ma da gulder kunt eten diene dag :D

ik in elk geval niet

Geplaatst: do 22 apr 2010 0:05
door Blue White Dynamite
bomke leggen, Bieb, bomke leggen!
allee... ne serieuzen bom want anders zijn we tegen 15h al moordezat :)

pizzahut here we come olé oléééé

Geplaatst: do 22 apr 2010 0:09
door ruiz4ever
Lawson schreef:Aan alle treinbuffalo's!!!!

Iedereen die ook met de trein reist naar Brussel den 15de:

In mijne bar organiseer ik een Buffalo-ontbijt om 10u.
Dit houdt in: - een broodje, hesp, kaas, koffiekoek, fruit, yoghurt, confituur, boter en koffie of thee.
En dit voor 9 euro per persoon.

Na het ontbijt (11u) beginnen we dan met de PRE PARTY

Er zijn in totaal 100 zitplaatsen binnen en buiten en dan nog zeker nog eens zoveel staanplaatsen. Dus goed of slecht weer, altijd feest!

Vervolgens trekken we dan te voet naar het station (uur nog te bepalen naargelang de meesten hier willen vertrekken met de trein) is maar een 15 min. stappen!

Wie geïnteresseerd is in het ontbijt kan zich inschrijven via glenn@barloo.be of 0477 957 257 of rechtstreeks in BARLOO, Oudenaardsesteenweg 34 9000 GENT.

Wie niet wilt deelnemen aan het ontbijt of niet met de trein reist is zeker en vast ook welkom. Dan zien we elkaar wel in Brussel!

Laten we er samen 1 groot lang feest van maken!

BUFFALO!
Alleen al voor de straatnaam zou ik willen afkomen!

Geplaatst: do 22 apr 2010 11:33
door mr_e
heeft er iemand al eens over nagedacht dat er misschien wel verlengingen en penalties kunnen volgen?
Geraken jullie dan nog terug?

Geplaatst: do 22 apr 2010 11:35
door Pipoken
ja tis beslist, wij gaan ook met de trein. denk dat we rond 12uur zullen vertrekken, wss eerst een pre feestje ergens!

Geplaatst: do 22 apr 2010 11:36
door Pipoken
mr_e schreef:heeft er iemand al eens over nagedacht dat er misschien wel verlengingen en penalties kunnen volgen?
Geraken jullie dan nog terug?
Dan zal het taxi worden, we zijn met 13 man... zal mss nog goedkoper zijn dan bus of trein :)

Geplaatst: do 22 apr 2010 11:38
door fren
Afbeelding

Geplaatst: do 22 apr 2010 12:35
door ievelhost
Pipoken schreef:
mr_e schreef:heeft er iemand al eens over nagedacht dat er misschien wel verlengingen en penalties kunnen volgen?
Geraken jullie dan nog terug?
Dan zal het taxi worden, we zijn met 13 man... zal mss nog goedkoper zijn dan bus of trein :)
zullen wel meer mensen met de trein gaan. in het slechtste geval carjacken we een spelersbus. ik raak altijd thuis 8)

Geplaatst: do 22 apr 2010 12:47
door poteirde
liften

genoeg volk dat nr gent rijdt

Geplaatst: do 22 apr 2010 20:45
door Felix1
poteirde schreef:liften

genoeg volk dat nr gent rijdt
Is ook mijn back-up plan.

Geplaatst: do 22 apr 2010 22:04
door buffalosupport
MA gelijk dat nmbs geen extra treinen zal inlassen??? dat kan toch niet???