Allerhande finaleweetjes en nieuwtjes

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010
Oilsjtevelde

Bericht door Oilsjtevelde » za 03 apr 2010 12:26

De GENTENAAR 3/4/2010: 'Voetbalbond vergalt Gents voetbalfeest'

GENT - Doordat de bekerfinale tussen AA Gent en Cercle Brugge uiteindelijk om 20.45 uur 's avonds zal worden gespeeld, komt het bekerfeest dat in Gent was gepland, in het gedrang. 'Wij zijn meer dan ontgoocheld, wij keuren deze beslissing af', zegt schepen Lieven Decaluwe.

Toen Gent twee jaar geleden ook al de finale speelde van de Belgische voetbalbeker, vond die wedstrijd overdag plaats en ging dat gepaard met een volksfeest op het Sint-Pietersplein. Supporters die geen ticket hadden, konden de wedstrijd daar samen volgen op een groot scherm en achteraf werden de spelers op het podium gehuldigd - zelfs al verloren de Buffalo's toen de finale.

De stad had gehoopt dat evenement dit jaar te herhalen. Het Sint-Pietersplein was zelfs al gereserveerd. 'Maar door de wedstrijd op 15 mei pas om 20.45 uur te laten beginnen, maakt de voetbalbond dat wel heel erg moeilijk', zegt schepen van Feesten Lieven Decaluwe (ProGent).

'We vinden dat de bond hier een totaal fout maatschappelijk signaal geeft. Vorige keer hebben we er een echt feest van kunnen maken, een familie-evenement. Maar door het aanvangsuur van de wedstrijd is dat nu onmogelijk. De spelers kunnen nu pas rond 1 à 2 uur terug naar Gent afzakken. Pas dan zou het supportersfeest op het Sint-Pietersplein echt kunnen losbarsten. En dat is wel erg laat.'

De stad en AA Gent overleggen de komende weken of ze het evenement nog op het Sint-Pietersplein laten plaatsvinden, of dat ze met een groot scherm uitwijken naar het Ottenstadion.

'We wilden er allebei een evenement van maken en wellicht zal er nog wel iets gebeuren, maar we zullen goed moeten onderzoeken wat er nog mogelijk is. Het is jammer dat de voetbalbond blijkbaar niet verder denkt dan haar commerciële belangen en dan de tv-uitzending. In Gent werken we al jaren samen met AA Gent rond Voetbal in de stad, om voetbal een positieve rol te geven in de maatschappij. We zijn dan ook meer dan ontgoocheld dat dit nu op deze manier wordt georganiseerd.' (TOD)
Voor de goede orde: dat er iets georganiseerd zal worden is duidelijk. Wat en waar, daar gaat het nu over. In samenspraak met KAA Gent worden momenteel twee scenario's opgemaakt: Sint-Pietersplein en Ottenstadion. Over beide scenario's en de nachtelijke omstandigheden wordt advies ingewonnen. De beslissing valt wellicht pas na de paasvakantie.
KAA Gent Foundation: de verbindende kracht van KAA Gent

sakamoto
Contacteer:

Bericht door sakamoto » za 03 apr 2010 14:07

who cares, als we den beker winnen gaat toch minimun 5000 scheef gaan in 't centrum :clap: :clap:
Louwazie buiteuh!

Luna
Locatie: Gent, Belgium, Europe, Earth, Solar System, Milky Way, Local Group, Virgo Supercluster, Universe

Bericht door Luna » za 03 apr 2010 14:10

tis da, familie-evenement? No thx!! :)
Ik ga pitten net zoals die dingen in fruit
Ik ga tuccen net zoals die koekjes van Lu

Svenne

Bericht door Svenne » za 03 apr 2010 14:47

20.000 feestvierders (hopelijk) aant Ottenstadion ontvangen? Ik zou toch opteren voor het St-Pietersplein en Overpoort...
Champions: 2015 - ....
Cup winner: 1964 - 1984 - 2010 - ....

sakamoto
Contacteer:

Bericht door sakamoto » za 03 apr 2010 14:57

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Louwazie buiteuh!

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » za 03 apr 2010 16:15

Het scenario van het Ottenstadion wordt meer en meer concreter...ik zie iedereen na de bekerfinale af te zakken naar den Ot en daar zullen er wat festiviteiten plaatsvinden.Er werd reeds geopteerd om de Brusselsesteenweg volledig af te zetten.
Ik denk dat het den Ot zal worden...een groot uitgebreid feest op Sint Pietersplein zou te laat plaatsinden...of,ze organiseren een feest de dag nadien daar. :)
*KAA Gent & Sheffield Wednesday*

top68

Bericht door top68 » za 03 apr 2010 16:42

Lijkt mij toch bizar. Het uur is hetzelfde. Of je nu naar den Ot rijdt of het St-Pietersplein, de afstand vanaf de Heizel is 't zelfde. Mij lijkt het leuker voor de omgeving/buurtbewoners dat het op het St-Pietersplein plaatsvindt. Daar heb je zeer weinig mensen die last zouden hebben van het feestgewoel. In de buurt rond het Ottenstadion is dat veel meer het geval.
Allez Gantwoaze!

krewl

Bericht door krewl » za 03 apr 2010 16:43

Last op ne zaterdag, da's gelijk die bleiters tijdens de Gentse Feesten..

matt_buffalo

Bericht door matt_buffalo » za 03 apr 2010 20:40

hoe zijn die mannen van anderlecht vorig jaar met bengaals binnen geraakt?
Jamaja

burto12

Bericht door burto12 » za 03 apr 2010 23:57

Svenne schreef:20.000 feestvierders (hopelijk) aant Ottenstadion ontvangen? Ik zou toch opteren voor het St-Pietersplein en Overpoort...
daar is er meer drank é :p

El Belga

Bericht door El Belga » zo 04 apr 2010 1:18

GENT - Doordat de bekerfinale tussen AA Gent en Cercle Brugge uiteindelijk om 20.45 uur 's avonds zal worden gespeeld, komt het bekerfeest dat in Gent was gepland, in het gedrang. 'Wij zijn meer dan ontgoocheld, wij keuren deze beslissing af', zegt schepen Lieven Decaluwe.

Toen Gent twee jaar geleden ook al de finale speelde van de Belgische voetbalbeker, vond die wedstrijd overdag plaats en ging dat gepaard met een volksfeest op het Sint-Pietersplein. Supporters die geen ticket hadden, konden de wedstrijd daar samen volgen op een groot scherm en achteraf werden de spelers op het podium gehuldigd - zelfs al verloren de Buffalo's toen de finale.

De stad had gehoopt dat evenement dit jaar te herhalen. Het Sint-Pietersplein was zelfs al gereserveerd. 'Maar door de wedstrijd op 15 mei pas om 20.45 uur te laten beginnen, maakt de voetbalbond dat wel heel erg moeilijk', zegt schepen van Feesten Lieven Decaluwe (ProGent).

'We vinden dat de bond hier een totaal fout maatschappelijk signaal geeft. Vorige keer hebben we er een echt feest van kunnen maken, een familie-evenement. Maar door het aanvangsuur van de wedstrijd is dat nu onmogelijk. De spelers kunnen nu pas rond 1 à 2 uur terug naar Gent afzakken. Pas dan zou het supportersfeest op het Sint-Pietersplein echt kunnen losbarsten. En dat is wel erg laat.'

De stad en AA Gent overleggen de komende weken of ze het evenement nog op het Sint-Pietersplein laten plaatsvinden, of dat ze met een groot scherm uitwijken naar het Ottenstadion.

'We wilden er allebei een evenement van maken en wellicht zal er nog wel iets gebeuren, maar we zullen goed moeten onderzoeken wat er nog mogelijk is. Het is jammer dat de voetbalbond blijkbaar niet verder denkt dan haar commerciële belangen en dan de tv-uitzending. In Gent werken we al jaren samen met AA Gent rond Voetbal in de stad, om voetbal een positieve rol te geven in de maatschappij. We zijn dan ook meer dan ontgoocheld dat dit nu op deze manier wordt georganiseerd.' (TOD)
Waar wordt er in feite een probleem van gemaakt? Tijdens de Gentse Feesten wordt de hele stad tien nachten lang overspoeld door
tienduizenden feestvierders.

Maar als de ploeg van de stad (nadat ze hopelijk voor de eerste keer in 26 jaar nog eens een prijs pakt) één plein voor één nacht wil
bezetten met feestvierders zou dit niet mogelijk zijn omwille van de overlast?!?

Begrijpe wie kan... :think:
\o/ \o/\o/ ~~~> *5* Leandro González Pirez *5* <~~~ \o/ \o/ \o/

ichmwa

Bericht door ichmwa » zo 04 apr 2010 10:31

Zoals reeds aangehaald: de gebouwen rond st-pietersplein bestaan vooral uit universiteitsgebouwen, cafés en studentenkoten. De gebouwen rond den ot zijn gezinswoningen.
Bij Kenny Bossier is da wel gelukt

stropke

Bericht door stropke » zo 04 apr 2010 11:21

ichmwa schreef:Zoals reeds aangehaald: de gebouwen rond st-pietersplein bestaan vooral uit universiteitsgebouwen, cafés en studentenkoten. De gebouwen rond den ot zijn gezinswoningen.
Met zijn allen naar de driebeek in Gentbrugge, geen last van bewoners !! :clap:
we zetten op die parking enkele goede Dj en feesten !!
Buffalo zijn , is mijn leven !!

El Belga

Bericht door El Belga » zo 04 apr 2010 13:22

ichmwa schreef:Zoals reeds aangehaald: de gebouwen rond st-pietersplein bestaan vooral uit universiteitsgebouwen, cafés en studentenkoten. De gebouwen rond den ot zijn gezinswoningen.
Euh, ik denk dat je het punt van mijn post gemist hebt... :)

Waldorf

Bericht door Waldorf » zo 04 apr 2010 13:54

Kunnen ze dat feest niet in 't Kuipke laten starten? Iedereen trekt daarna toch het centrum in volgens mij. Maar een ploegvoorstelling en klein feestje zou toch moeten kunnen.

............ ALS we winnen.

Jaribeck

Bericht door Jaribeck » zo 04 apr 2010 20:39

't kuipke is vééééééééél te klein.
Dan ben je beter met flanders expo. Alle bussen daar naartoe na de finale EN een setje van 2many dj's

ichmwa

Bericht door ichmwa » zo 04 apr 2010 21:38

El Belga schreef:
Euh, ik denk dat je het punt van mijn post gemist hebt... :)
Waar zie je mij verwijzen naar jouw post? :p
Bij Kenny Bossier is da wel gelukt

top68

Bericht door top68 » ma 05 apr 2010 10:15

Setje van 2many dj's op 't Sint-Pietersplein en uitgangsbuurt vlakbij, kunt toch niet beter hebben?
Allez Gantwoaze!

Bienespe

Bericht door Bienespe » ma 05 apr 2010 10:29

+ genoeg parking :D

BIEB
Contacteer:

Bericht door BIEB » ma 05 apr 2010 10:31

feestje in den Ot om de buurt van st pietersplein te sparen vind ik persoonlijk belachelijk maar kom :D

't is al zo moeilijk om fandag daar te organiseren, laat staan dit. Qua parkeren wordt het een ongeziene ramp. 'k Denk dat er 5 keer meer mensen last v gaan hebben dan op St-Pietersplein

Expo leek me ook al een optie, als die niet te duur is. Maar daar kunde parkeren, busparking voorzien, al het volk samen houden, overdekt, ervaring met en mogelijkheden tot nachtelijke events, ..
www.buffalo-indians.com :: :: KAA Gent. Live it.

Brandalarm

Bericht door Brandalarm » ma 05 apr 2010 10:46

El Belga schreef:

Waar wordt er in feite een probleem van gemaakt? Tijdens de Gentse Feesten wordt de hele stad tien nachten lang overspoeld door
tienduizenden feestvierders.

Maar als de ploeg van de stad (nadat ze hopelijk voor de eerste keer in 26 jaar nog eens een prijs pakt) één plein voor één nacht wil
bezetten met feestvierders zou dit niet mogelijk zijn omwille van de overlast?!?

Begrijpe wie kan... :think:
moddervette ²!!!

Hoe is't mogelijk ..
Sint Pietersplein ligt knal aan overpoort. Scheelt da de omstaanders er dan efkes last van gaan hebben dat er 10000 waanzinnig feestende supporters hun trots op de ploeg van 't stad laten blijken.

en idd; ottenstadion allemaal gezinswoningen.
Op sint pieters plein zijn al zo veel evenementen georganiseerd.

Wa een klucht weer
ah bon

El Belga

Bericht door El Belga » ma 05 apr 2010 19:08

ichmwa schreef:
El Belga schreef: Euh, ik denk dat je het punt van mijn post gemist hebt... :)
Waar zie je mij verwijzen naar jouw post? :p
Afbeelding

Excuses Michel!

potitten

Bericht door potitten » vr 09 apr 2010 13:47

matt_buffalo schreef:hoe zijn die mannen van anderlecht vorig jaar met bengaals binnen geraakt?
Da's nie zo moeilijk: ge kijkt welke steward tot aan de knie fouilleert, ge steekt Bengaals in uw kousen en hup, ge zijt binnen... Da's gewoon 10 minuten observatie. Bij vorige editie zonder problemen...

Ik raad wel af om het af te steken in het stadion, want de playmobils pakken u zonder pardon mee (die naast mij was mij gelukkig voor zodat ik de match heb kunnen volgen)... Ben dan maar met mijn vuurkes naar het St Pietersplein afgezakt.

potitten

Bericht door potitten » vr 09 apr 2010 13:48

En op 15 mei zitten ze allemaal te studeren... Dat ze dan een weekend naar huis gaan he

nrk
Contacteer:

Bericht door nrk » vr 09 apr 2010 13:58

tscheelt da kik op 15 mei ga zitten studeren
#WAOFWAB

Diedie
Contacteer:

Bericht door Diedie » wo 14 apr 2010 16:06

Dat er al 4 keer op rij dat de ploeg aan de kant waar wij nu zitten, de finale heeft gewonnen.

Waregem, Fcb, Rsca en Genk
BUFFALO IS ONS LEVEN !!

Svenne

Bericht door Svenne » wo 14 apr 2010 16:54

potitten schreef:
En op 15 mei zitten ze allemaal te studeren... Dat ze dan een weekend naar huis gaan he
3 opties:

Feest opt Sint-Pietersplein
Feest aan den Ot
Feest op zondagmiddag

Kzal keer schetsen wat ik denk :D

Overpoort en Sint-Pietersplein kennen de ordediensten goed van andere evenementen + plaats voor veeeeeeeeel volk!
Rond den Ot één en al woonwijk + drukke baan met nauwelijks horeca genoeg voor ne gewone thuismatch, laat staan na een hopelijk gewonnen finale waar 21.000 zotten gaan willen feesten...Niet echt haalbaar me dunkt!
En ja we kunnen ook na de finale allemaal naar huis gaan en zondag fris en monter "juuuij" gaan roepen als ze den beker omhoog steken :roll:

Guess what I prefer :bluewhite: :D

chris laurens
Contacteer:

Bericht door chris laurens » wo 14 apr 2010 17:02

Svenne schreef:
potitten schreef: En op 15 mei zitten ze allemaal te studeren... Dat ze dan een weekend naar huis gaan he
3 opties:

Feest opt Sint-Pietersplein
Feest aan den Ot
Feest op zondagmiddag

Kzal keer schetsen wat ik denk :D

Overpoort en Sint-Pietersplein kennen de ordediensten goed van andere evenementen + plaats voor veeeeeeeeel volk!
Rond den Ot één en al woonwijk + drukke baan met nauwelijks horeca genoeg voor ne gewone thuismatch, laat staan na een hopelijk gewonnen finale waar 21.000 zotten gaan willen feesten...Niet echt haalbaar me dunkt!
En ja we kunnen ook na de finale allemaal naar huis gaan en zondag fris en monter "juuuij" gaan roepen als ze den beker omhoog steken :roll:

Guess what I prefer :bluewhite: :D
21.000 zotten...

als we den beker winnen gade eens wa zien :-) den helft van gent komt naar buiten!!!

Svenne

Bericht door Svenne » do 15 apr 2010 6:23

Geen AA Gent-evenement op Sint-Pietersplein

Bekerfeest verhuist van stad naar stadion

GENT - Het grote feest dat in Gent wordt gepland voor de bekerfinale van de Buffalo's, vindt dan toch niet plaats op het Sint-Pietersplein. In de plaats daarvan werkt AAGent nu een feestavond uit in het eigen Ottenstadion, waar de finale ook op groot scherm te volgen zal zijn.

Dat het grote voetbalfeest voor de bekerfinale op 15 mei uiteindelijk niet op het Sint-Pietersplein wordt georganiseerd, is een kleine verrassing. Het stadsbestuur had dat plein al maandenlang gereserveerd voor het geval AAGent de finale zou halen. Nu het echter zover is, stuurt datzelfde stadsbestuur echter aan op een andere oplossing.

‘Het late aanvangsuur van de bekerfinale speelt ons parten', zucht schepen van Feesten Lieven Decaluwe (ProGent). ‘De wedstrijd begint pas om 20.45 uur, we kunnen de AA Gent-spelers achteraf dus pas ruim na middernacht terug in Gent verwachten. Dat late uur maakt het onvoorspelbaar hoe de avond op het Sint-Pietersplein zou verlopen. We kunnen onmogelijk voorspellen of de mensen wel op het plein zouden blijven wachten of naar huis zouden gaan. Dat de Overpoortbuurt vlak naast het plein ligt maakt de situatie - zeker vanuit veiligheidsoogpunt - nog delicater.'

Iets goedkoper

Daarom koos het schepencollege er gisteren voor om resoluut de kaart te trekken van een bekerfeest in het AAGent-stadion. ‘Honderd procent zeker is dat misschien nog niet - je weet nooit welke obstakels we nog tegenkomen - maar dat is toch de richting die we uit willen', zegt schepen Decaluwe. ‘Bijkomend voordeel is dat we dat bekerfeest in het stadion ook iets goedkoper kunnen organiseren: de infrastructuur is er daar al grotendeels en de politie kan de veiligheidssituatie daar ook beter controleren.'

Bij AA Gent zien ze de verhuizing naar hun stadion wel zitten, zegt PR-verantwoordelijke Patrick Lips. ‘Ik was voor allebei de locaties wel te vinden. Toen we twee jaar geleden ook de finale speelden, maakten we er op het Sint-Pietersplein een geweldig feest van - zelfs al verloren we toen en waren er daardoor maar 5.000 mensen om te spelers op te wachten. Als we dit jaar de beker winnen - en daar ga ik toch van uit - wordt het een feest met 10.000 of misschien wel 15.000 mensen.'

Die kunnen perfect worden opgevangen in het stadion, zegt Lips. ‘Ik kan me voorstellen dat nogal wat supporters dat zelfs een betere oplossing zullen vinden dan het Sint-Pietersplein. Zo kunnen ze de Match van het Jaar toch nog in hun stadion beleven. Voor gezinnen met kinderen is het ook een goede oplossing. In tegenstelling tot het Sint-Pietersplein, waar iedereen zou moeten recht staan, zorgen we er in ons stadion voor dat de mensen ook vanop de zitplaatsen in de tribune het grote scherm kunnen zien. Dat scherm van 40 vierkante meter plaatsen we voor de bezoekerstribune, zodat het van op drie tribunes te zien is én vanop het voetbalveld dat we ook zullen openstellen voor de supporters.'

De club wil wel nog met de buurtbewoners gaan overleggen over het evenement. ‘We willen ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk overlast is. Zo plannen we zeker geen lawaaierige rockoptredens of dj-sets, zoals die er twee jaar geleden waren op het Sint-Pietersplein. Wel komt er rustige sfeermuziek en zullen er beelden te zien zijn van de vorige bekerfinale. Na de wedstrijd zullen we op het podium onder meer interviews doen met ex-spelers, in afwachting van de apotheose. Voor die apotheose, als we de beker binnendragen in ons stadion, zullen we op het grote scherm beelden van Gent projecteren. Dat laatste is eigenlijk het enige wat we missen door met het evenement uit te wijken naar het stadion: de band met de stad, die we ook erg belangrijk vinden.'

www.nieuwsblad.be

*zucht* :roll:

Diedie
Contacteer:

Bericht door Diedie » do 15 apr 2010 6:43

Volgens de gazet staat dat er nog maar 5000 tickets zijn verkocht voor Cercle :eek:
BUFFALO IS ONS LEVEN !!

Gesloten