Louwagie & de bekertickets

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010
Statler

Bericht door Statler » ma 29 mar 2010 12:57

Topscoorder schreef:
Statler schreef: Waarom word je gestraft?

Je kan gerust een ticketje kopen, zelfs meerdere.
We willen met een ganse groep gaan en veel zijn geen abbonnees de kaarten zullen rap weg zijn.
2 jaar geleden waren ze ook in 3 dagen weg.
Het zou beter vrije verkoop zijn.
Hopelijk is da bij cercle wel het geval dan zullen we direkt genoeg kaarten hebben.
Als de helft (wat niet vele is) abonnee is is er geen probleem.
Ik vind het maar normaal dat de abonnees voorrang krijgen op de de occasionele kijkers.
Met alle begrip voor mensen die geen abonnement hebben, maar als regelmatige bezoeker ken je sowieso mensen met een abonnement en niet iedereen met een abonnement koopt kaarten voor mensen zonder abonnement. Er zullen dus zeker voldoende kaarten zijn voor die mensen en zeker voldoende kaarten naast of in de buurt van elkaar.

Het zou hier nogal een hetze geweest zijn indien er geen voorrang was geweest voor abonnees. Kijk naar de siscussie voor de PO's.

in deze vind ik dat Louwagie het perfect heeft gemanaged: geluisterd naar de kritiek van de vorige keer en een regeling getroffen waardoor alle partijen de mogelijkheid hebben om de finale bij te wonen, rekening houdend me de voorrang van de grootste groep stakeholders; de abonnees.
Bovendien is er nog een incentive aan gekoppeld om een abonnement te nemen voor de PO's waardoor de club (en dat is zowel mijn club als jouw club!) er wel bij vaart.

Pipoken

Bericht door Pipoken » ma 29 mar 2010 13:01

Wanneer begint de verkoop?
7

Rebeltje

Bericht door Rebeltje » ma 29 mar 2010 13:01

:eek: :eek:

Topscoorder

Bericht door Topscoorder » ma 29 mar 2010 13:04

Statler schreef:
Topscoorder schreef: We willen met een ganse groep gaan en veel zijn geen abbonnees de kaarten zullen rap weg zijn.
2 jaar geleden waren ze ook in 3 dagen weg.
Het zou beter vrije verkoop zijn.
Hopelijk is da bij cercle wel het geval dan zullen we direkt genoeg kaarten hebben.
Als de helft (wat niet vele is) abonnee is is er geen probleem.
Ik vind het maar normaal dat de abonnees voorrang krijgen op de de occasionele kijkers.
Met alle begrip voor mensen die geen abonnement hebben, maar als regelmatige bezoeker ken je sowieso mensen met een abonnement en niet iedereen met een abonnement koopt kaarten voor mensen zonder abonnement. Er zullen dus zeker voldoende kaarten zijn voor die mensen en zeker voldoende kaarten naast of in de buurt van elkaar.

Het zou hier nogal een hetze geweest zijn indien er geen voorrang was geweest voor abonnees. Kijk naar de siscussie voor de PO's.

in deze vind ik dat Louwagie het perfect heeft gemanaged: geluisterd naar de kritiek van de vorige keer en een regeling getroffen waardoor alle partijen de mogelijkheid hebben om de finale bij te wonen, rekening houdend me de voorrang van de grootste groep stakeholders; de abonnees.
Bovendien is er nog een incentive aan gekoppeld om een abonnement te nemen voor de PO's waardoor de club (en dat is zowel mijn club als jouw club!) er wel bij vaart.
2 jaar geleden was het beter ge wist wanneer de verkoop begon en je moest maar zorgen dat ge der waart voor kaarten te kopen of zijn de meesten hier liever lui dan moe.
En als ge echte voorrrang wilt wordt een playoff abbonnement u zo goed als opgedrongen een schande dit heeft niets meer met voetbal te maken maar alleen met geld

Pipoken

Bericht door Pipoken » ma 29 mar 2010 13:06

Rebeltje schreef::eek: :eek:
:lol:
7

Statler

Bericht door Statler » ma 29 mar 2010 13:11

Toscoorder, ok, maar ik begriujp nog altijd het probleem niet. Op het moment van de vrije verkoop zullen nog een paar duizend tickets te koop zijn. Toch meer dan genoeg me dunkt (tenzij ge met ne vrejen groten hoop wilt gaan :D ) En in die paar duizend tickets zullen nog genoeg tickets naast of in de buurt van elkaar zitten.

Tommy21

Bericht door Tommy21 » ma 29 mar 2010 13:50

Waarom geen verkoop aan supportersclubs?

Voordelen:
- verkoop van tickets is gespreid over de supportersclubs, hierdoor zijn er veel kortere wachttijden aan het secretariaat wat gelijk staan aan minder personeel achter het loket = geld winst.
- geen ingewikkelde papierwinkel om al die abbo's, Id en playoff abbo's te kopieren. (en dan spreek ik nog niet over de manier waarop je aan al die documenten moet geraken en terug vanaf geraken..en eerlijk gezegd wie gaat nu zijn indentiteitskaart enz even gaan afgeven voor een paar dagen aan zijn supportersclub?)
- geen ingewikkelde fase verkoop, want wat doe je als je bus gevuld is met mensen die beide abbo's hebben en mensen die maar 1 abbo hebben? ga je dan ook in 2 fases de tickets aankopen? Of wachten op fase 2 zodat je kan samen zitten, maar dan zijn die met 2 abbo's misschien niet tevreden omdat ze slechte plaatsen hebben. En dan spreken we nog niet over mensen die mee gaan zonder abbo.
- er kan in groep aangekocht worden waardoor vrienden samen zitten = meer sfeer. Meer sfeer = meer kans op winst.
- de supportersclubs zijn tevreden want zo kunnen ze hun verliezen van minder interessante wedstrijden compenseren. Zo'n wedstrijd is een hoogte punt voor de supportersclubs, je mag ze dit echt niet afnemen!
- supporters zullen veel sneller met de bus gaan, want ze hoeven dan niet in de rij te gaan staan voor een ticket en de bus is altijd plezant. Hierdoor zullen er veel minder mensen 'dronken' met de wagen terug naar gent rijden. Dus meer veiligheid.
- iedereen met de bus = minder verkeer = beter voor het milieu en geen kakofonie om parkeerplaats vinden.
- de trouwe abbo houder moet nog steeds niet uit zijn luie zetel komen, hij moet gewoon een plaats reserveren op de bus bij zijn favoriete supportersclub (dit kan met de gsm die op de leuning van zijn zetel ligt)
- wanneer je met de bus gaat, begint de sfeer opbouw bij het opstappen op de bus (op de bus kan je je blauw wit laten sminken,wordt er gezongen, enz), met de auto kom je pas opdreef als de wedstrijd al bezig is (vind ik persoonlijk he)
- de supportersclubs zijn zeker dat hun bus zal vol zitten want zonder hun heeft de supporter geen ticket. als de supporter zelf een ticket heeft, kan hij alsnog met de auto zelf rijden en de supportersclub in de steek laten.

Nadelen:
- toeristen kunnen ook naar de voetbal gaan, maar in een bepaald % van die toeristen schuilt een potentiële nieuwe abbo houder. dus eigenlijk komt dit ook neer op winst...
- je bent misschien verplicht om met een supportersclub naar de voetbal te gaan omdat deze al de tickets opgesoupeerd hebben.

Ik kan echt moeilijk aannemen dat een trouwe supporter niet aan een ticket kan geraken!

Voor mij kan het enkel een groot feest worden als er geen voorrangsregels zijn.
Ik kan vast nog een massa voordelen opnemen, maar bij de nadelen moet ik toch al eens goed beginnen na denken...
Ik ben zeker dat het bestuur dit ook weet, maar zij zien alleen maar $$ in deze manier van werken...

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » ma 29 mar 2010 13:56

Niet om tegendraads te doen, maar velen gaan met de trein naar Brussel. Is dat niet nog veiliger en beter voor het milieu en het fileprobleem dan de bus?
#jesuisarnaud

Topscoorder

Bericht door Topscoorder » ma 29 mar 2010 13:57

Tommy21 schreef:Waarom geen verkoop aan supportersclubs?

Voordelen:
- verkoop van tickets is gespreid over de supportersclubs, hierdoor zijn er veel kortere wachttijden aan het secretariaat wat gelijk staan aan minder personeel achter het loket = geld winst.
- geen ingewikkelde papierwinkel om al die abbo's, Id en playoff abbo's te kopieren. (en dan spreek ik nog niet over de manier waarop je aan al die documenten moet geraken en terug vanaf geraken..en eerlijk gezegd wie gaat nu zijn indentiteitskaart enz even gaan afgeven voor een paar dagen aan zijn supportersclub?)
- geen ingewikkelde fase verkoop, want wat doe je als je bus gevuld is met mensen die beide abbo's hebben en mensen die maar 1 abbo hebben? ga je dan ook in 2 fases de tickets aankopen? Of wachten op fase 2 zodat je kan samen zitten, maar dan zijn die met 2 abbo's misschien niet tevreden omdat ze slechte plaatsen hebben. En dan spreken we nog niet over mensen die mee gaan zonder abbo.
- er kan in groep aangekocht worden waardoor vrienden samen zitten = meer sfeer. Meer sfeer = meer kans op winst.
- de supportersclubs zijn tevreden want zo kunnen ze hun verliezen van minder interessante wedstrijden compenseren. Zo'n wedstrijd is een hoogte punt voor de supportersclubs, je mag ze dit echt niet afnemen!
- supporters zullen veel sneller met de bus gaan, want ze hoeven dan niet in de rij te gaan staan voor een ticket en de bus is altijd plezant. Hierdoor zullen er veel minder mensen 'dronken' met de wagen terug naar gent rijden. Dus meer veiligheid.
- iedereen met de bus = minder verkeer = beter voor het milieu en geen kakofonie om parkeerplaats vinden.
- de trouwe abbo houder moet nog steeds niet uit zijn luie zetel komen, hij moet gewoon een plaats reserveren op de bus bij zijn favoriete supportersclub (dit kan met de gsm die op de leuning van zijn zetel ligt)
- wanneer je met de bus gaat, begint de sfeer opbouw bij het opstappen op de bus (op de bus kan je je blauw wit laten sminken,wordt er gezongen, enz), met de auto kom je pas opdreef als de wedstrijd al bezig is (vind ik persoonlijk he)
- de supportersclubs zijn zeker dat hun bus zal vol zitten want zonder hun heeft de supporter geen ticket. als de supporter zelf een ticket heeft, kan hij alsnog met de auto zelf rijden en de supportersclub in de steek laten.

Nadelen:
- toeristen kunnen ook naar de voetbal gaan, maar in een bepaald % van die toeristen schuilt een potentiële nieuwe abbo houder. dus eigenlijk komt dit ook neer op winst...
- je bent misschien verplicht om met een supportersclub naar de voetbal te gaan omdat deze al de tickets opgesoupeerd hebben.

Ik kan echt moeilijk aannemen dat een trouwe supporter niet aan een ticket kan geraken!

Voor mij kan het enkel een groot feest worden als er geen voorrangsregels zijn.
Ik kan vast nog een massa voordelen opnemen, maar bij de nadelen moet ik toch al eens goed beginnen na denken...
Ik ben zeker dat het bestuur dit ook weet, maar zij zien alleen maar $$ in deze manier van werken...
Wij gaan allemaal met de wagen vorige keer hebben we dat ook gedaan veel plezanter ge moet naar niets kijken ge vertrekt wanneer ge wilt en ge keert terug wanneer ge wilt en ge doet wat ge wilt.

nsi

Bericht door nsi » ma 29 mar 2010 14:01

behalve pinten drinken

Tommy21

Bericht door Tommy21 » ma 29 mar 2010 14:02

Alexandre schreef:Niet om tegendraads te doen, maar velen gaan met de trein naar Brussel. Is dat niet nog veiliger en beter voor het milieu en het fileprobleem dan de bus?
Daar heb je een punt! Kunnen de supportersclubs een eigen trein inleggen? Den buffalo trein :bluewhite:

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » ma 29 mar 2010 14:02

nsi schreef:behalve pinten drinken
Geen probleem met de trein en je bent evenmin gebonden aan de uren van jouw busgenoten
#jesuisarnaud

nsi

Bericht door nsi » ma 29 mar 2010 14:03

Topscoorder heeft het over een wagen, wijsneus :D

Topscoorder

Bericht door Topscoorder » ma 29 mar 2010 14:05

Ge zegt hij dat bij ons zijn er een paar personen die geen alcochol drinken dus we hebben bobs genoeg.

nsi

Bericht door nsi » ma 29 mar 2010 14:06

Dat is een voordeel! Op zo een dag zou het voor ons onmogelijk zijn genoeg BOBs te verzamelen...

Tommy21

Bericht door Tommy21 » ma 29 mar 2010 14:07

Topscoorder schreef:
Ge zegt hij dat bij ons zijn er een paar personen die geen alcochol drinken dus we hebben bobs genoeg.
Als de Rudy dan maar niet komt, of ge staat ginder schoon in brussel terwijl wij feest vieren op sint-pietersplein haha :clap: :clap:

Topscoorder

Bericht door Topscoorder » ma 29 mar 2010 14:07

Tommy21 schreef:
Alexandre schreef:Niet om tegendraads te doen, maar velen gaan met de trein naar Brussel. Is dat niet nog veiliger en beter voor het milieu en het fileprobleem dan de bus?
Daar heb je een punt! Kunnen de supportersclubs een eigen trein inleggen? Den buffalo trein :bluewhite:
Heb es op de site gekeken van cercle en daar hebben ze dat naar voor gebracht als een idee.

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » ma 29 mar 2010 14:08

Tommy21 schreef:
Bovendien heb ik horen zeggen dat door het feit dat beide ploegen een soort van village indoor zullen krijgen in aparte hallen van de Heizel de bussen zullen verplicht worden iedereen af te zetten aan de ingang van de hal, waardoor dat Brussel verkennen onmogelijk zal zijn.
#jesuisarnaud

BIEB
Contacteer:

Bericht door BIEB » ma 29 mar 2010 14:09

geen zin om alles te lezen, das iets voor nerdy mods, maar euh, is er al duidelijkheid? :D
www.buffalo-indians.com :: :: KAA Gent. Live it.

Topscoorder

Bericht door Topscoorder » ma 29 mar 2010 14:10

Alexandre schreef:
Tommy21 schreef: Daar heb je een punt! Kunnen de supportersclubs een eigen trein inleggen? Den buffalo trein :bluewhite:
Bovendien heb ik horen zeggen dat door het feit dat beide ploegen een soort van village indoor zullen krijgen in aparte hallen van de Heizel de bussen zullen verplicht worden iedereen af te zetten aan de ingang van de hal, waardoor dat Brussel verkennen onmogelijk zal zijn.
Als da waar is dan is met de wagen gaan het beste alternatief

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » ma 29 mar 2010 14:11

nsi schreef:Dat is een voordeel! Op zo een dag zou het voor ons onmogelijk zijn genoeg BOBs te verzamelen...
op een andere dag wel? :p
#jesuisarnaud

nsi

Bericht door nsi » ma 29 mar 2010 14:12

Afbeelding

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » ma 29 mar 2010 14:13

:lol:
#jesuisarnaud

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » ma 29 mar 2010 16:41

buffalomen schreef:ik blijf erbij 29 supsclubs(250 de beest) =7250 kaarten en wat doet ge dan met de rest van de abo's 9500 x2=19000 kaarten
veronderstel 3000 abo's bij de supsclubs voor die 7250 kaarten
en 6500 x 2=13000 gewone abo's en misschien nog 1000x 2=2000 nieuwe voor play offs is samen al 22250
zal probleemke geven zekers
Sorry buffalomen maar hier ben ik niet mee akkoord...denk je nu echt dat die 7250 kaarten zogezegd voor de supsclubs allemaal toeristen zouden zijn...meer dan de helft heeft een abo hoor(neem nu 4000).
Van onze 210 inschrijvingen hebben er 140 een abo,dus ja er zijn 70 toeristen bij.
Verminder dit aantal van de abo's dat al rijdt met de supsclubs van het totale aantal:9500 - 4000 = 5500 en dat X 2 = 11000
7250 kaarten + 11000 = 18250...dus schieten er nog 1750 kaarten over voor nog andere toeristen.
En niet alle supsclubs gaan met 5 bussen rijden ook hé...
We kunnen echter blijven goochelen met cijfers...we zullen zien straks op de vergadering of het bestuur toch nog een kleine extra toegeving gedaan heeft voor de supsclubs.
*KAA Gent & Sheffield Wednesday*

buffalomen

Bericht door buffalomen » ma 29 mar 2010 16:48

u bent iets vergeten zijnde degene welke een abo voor play offs alleen gekocht hebben welke ook recht hebben op + 1
maar allez veel succes deze avond ;)

buffalomen

Bericht door buffalomen » ma 29 mar 2010 16:50

ps er zouden reeds meer dan 100 bussen in het Gentse alleen al zijn gereserveerd volgens bekomen info :clap:

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » ma 29 mar 2010 16:55

buffalomen schreef:u bent iets vergeten zijnde degene welke een abo voor play offs alleen gekocht hebben welke ook recht hebben op + 1
maar allez veel succes deze avond ;)
Dit kunnen er misschien in het beste geval 1000 zijn(denk zelf mss maar 500)...van de bijna 7000 abo's in de Play Offs die nu verkocht zijn is het overgrote gedeelte van iemand die ook een abo had in de reguliere competitie.
Ik schat ergens 6200's abo die beiden hebben gekocht en een stuk of 500 nieuwe PO abo's.
Via de eerste voorrangperiode kunnen er mijn inziens nooit meer dan 13000 kaarten verkocht worden...er blijven er dus nog zeker 7000 over na die eerste voorrangsperiode.

buffalomen

Bericht door buffalomen » ma 29 mar 2010 17:07

voor zover ik heb horen waaien spreekt men inderdaad van elk een hal en zou de verkoop voor de eerste groep al vermoedelijk volgende week starten
politie moet morgen uitmaken wie wat krijgt omdat beide groepen uit zlfde richting komen
de prijzen zouden schappelijk zijn :lol:

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » ma 29 mar 2010 17:13

Geef ons maar Tribune 3 en 4...de laatste jaren heeft de ploeg steeds gewonnen waar die zijn sups zitten...plus het feit dat Tribune 3 en 4 zeker 2000 extra tickets betekenen. :)

buffalomen

Bericht door buffalomen » ma 29 mar 2010 17:22

maar 1000 naar het schijnt 8)

Gesloten