Fist schreef:5.000 voor de supporterclubs, de mensen die met de bussen gaan.
-------------------------
los van dat:
Bekijk de regeling vanuit een gemiddeld Buffalo gezin:
Ik heb een abonnement. Mijn kinderen krijgen er één vanaf een bepaalde leeftijd. De oudste kreeg er één, en heeft dit steeds vernieuwd tot op vandaag (hij woont ondertussen niet meer thuis). De tweede had op die leeftijd geen voetbal interesse. De derde is er volgend jaar aan toe, de vierde en vijfde volgen.
Ik heb dus in ons gezin één abo, want als de kinderen thuis blijven,blijft er ook één ouder thuis. Betekent dat ik vaak op de voetbal zit (met abo), maar kinderen en vrouw regelmatig meekomen (ticket).
Voor de finale kan ik in de eerste voorrangsregeling met mijn abo 2 tickets kopen.
Mijn oudste zoon idem (hij en zijn lief?)
Als mijn kinderen, die vaak meekomen, ook willen gaan, moeten zij wachten tot de laatste ronde, die van de'toeristen'.
Vermits tickets in de Heizel op seatnummer zijn, betekent dit dat zij in het slechtste geval in een ander vak, maar zeker niet naast mij zullen zitten.
Groot scherm dan maar voor het hele gezin?
Hier juist dezelfde probleem. Hopelijk word een deftige regeling uitgewerkt.
Wat ik me afvraag , zijn er de vorige keren zoveel abonnementhouders in de kou blijven staan.
Ik denk dat het grootste deel van de abonnementhouders zowiezo met supportclubs meereist.
Daarom stel ik voor dat ze per supportersclub een aantal tickets ter beschikking stelt , bijvb. 250 -300. Zo kunnen mensen die met bus gaan teminste samenzitten.
De rest kan men met voorrang verdelen aan de abbonnementhouders.