Geen feest op St Pietersplein?

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010
Het Oog

Bericht door Het Oog » vr 16 apr 2010 9:26

FEEST hier, FEEST daar. Ik hoop dat er überhaupt een feest zal zijn.
Tot nu toe was het altijd zo dat als we dachten eens iets te winnen, we het altijd uit handen gaven. Sommigen plegen dat "net- niet" te noemen, anderen noemen het malchance.

Als dat maar goed afloopt. Het zou wel weer typisch zijn.

Rochemback

Bericht door Rochemback » vr 16 apr 2010 9:30

Dit jaar gaan we eens de net-niet "net-niet" ploeg zijn..
Beter 1 pint in de hand, dan 10 in uwe nek..

BIEB
Contacteer:

Bericht door BIEB » vr 16 apr 2010 9:30

waar zatte gij 2 jr geleden?
www.buffalo-indians.com :: :: KAA Gent. Live it.

B72

Bericht door B72 » vr 16 apr 2010 9:34

ichmwa schreef:Rond het Sint-pietersplein zijn er voornamelijk gebouwen van de universiteit, studentenkoten, cafés,...

In elk geval, ik ben ook voorstander van eerst spontaan feest in stad, dag erna huldiging van de spelers (stadion of centrum, maakt mij niet uit. Ik zal er toch niet kunnen zijn :p )
Voornamelijk wel, maar er wonen toch ook flink wat mensen hoor. Dat is zo een van die typische misvattingen van mensen die buiten Gent zelf wonen. Ik woon er niet zo ver van (net ver genoeg om er geen last van te hebben), maar ook in de straten erachter wonen veel mensen die er wel last van hebben. De bevolkingsdichtheid in een wijk in het centrum is veel groter dan in een buitenwijk of randgemeente (veel meer mensen op veel kleinere oppervlakte).
Ik kan wel begrijpen dat ze bij het stadsbestuur niet echt veel zin hebben in een feestje met keiharde beatmuziek op het Sint-Pietersplein dat maar om 1u of zo zou beginnen.

Het Oog

Bericht door Het Oog » vr 16 apr 2010 9:37

Rochemback schreef:Dit jaar gaan we eens de net-niet "net-niet" ploeg zijn..
Laat ons hopen.

B72

Bericht door B72 » vr 16 apr 2010 9:38

Het Oog schreef:
Rochemback schreef:Dit jaar gaan we eens de net-niet "net-niet" ploeg zijn..
Laat ons hopen.
2

Het Oog

Bericht door Het Oog » vr 16 apr 2010 9:40

B72 schreef:
ichmwa schreef:Rond het Sint-pietersplein zijn er voornamelijk gebouwen van de universiteit, studentenkoten, cafés,...

In elk geval, ik ben ook voorstander van eerst spontaan feest in stad, dag erna huldiging van de spelers (stadion of centrum, maakt mij niet uit. Ik zal er toch niet kunnen zijn :p )
Voornamelijk wel, maar er wonen toch ook flink wat mensen hoor. Dat is zo een van die typische misvattingen van mensen die buiten Gent zelf wonen. Ik woon er niet zo ver van (net ver genoeg om er geen last van te hebben), maar ook in de straten erachter wonen veel mensen die er wel last van hebben. De bevolkingsdichtheid in een wijk in het centrum is veel groter dan in een buitenwijk of randgemeente (veel meer mensen op veel kleinere oppervlakte).
Ik kan wel begrijpen dat ze bij het stadsbestuur niet echt veel zin hebben in een feestje met keiharde beatmuziek op het Sint-Pietersplein dat maar om 1u of zo zou beginnen.
Je hebt gelijk, maar toch wonen er minder mensen dan rond het stadion van AA Gent. Bovendien: de meeste buffalo's zullen sowieso het stad intrekken. Als je dan eerst iets organiseert aan het stadion, zit je overal met "overlast".
Bovendien zijn mensen in het centrum het min of meer gewoon. Als je in het centrum woont moet je dat er toch kunnen bijnemen vind ik. Het is een keuze die je bewust maakt. Tijdens de Gentse Feesten komen die mensen toch ook niet zagen.

potitten

Bericht door potitten » vr 16 apr 2010 9:42

Het Oog schreef:
B72 schreef: Voornamelijk wel, maar er wonen toch ook flink wat mensen hoor. Dat is zo een van die typische misvattingen van mensen die buiten Gent zelf wonen. Ik woon er niet zo ver van (net ver genoeg om er geen last van te hebben), maar ook in de straten erachter wonen veel mensen die er wel last van hebben. De bevolkingsdichtheid in een wijk in het centrum is veel groter dan in een buitenwijk of randgemeente (veel meer mensen op veel kleinere oppervlakte).
Je hebt gelijk, maar toch wonen er minder mensen dan rond het stadion van AA Gent. Bovendien: de meeste buffalo's zullen sowieso het stad intrekken. Als je dan eerst iets organiseert aan het stadion, zit je overal met "overlast".
Bovendien zijn mensen in het centrum het min of meer gewoon. Als je in het centrum woont moet je dat er toch kunnen bijnemen vind ik. Het is een keuze die je bewust maakt. Tijdens de Gentse Feesten komen die mensen toch ook niet zagen.
Daarbij, die mannen hebben sowieso al last van de Overpoort die avond, feest op het St Pietersplein of niet. Het jong geweld en de jongeren van hart zakken in ieder geval af naar daar en ik denk niet dat dit een stille optocht wordt

potitten

Bericht door potitten » vr 16 apr 2010 9:44

Ik denk dat Dhr Decaluwe 1 zaak lichtjes over het hoofd heeft gezien. Bij een 'viering' in het stadion zal er playmobilpermanentie nodig zijn rond het stadion en in de Overpoort... Nachtdienst betalen voor een dubbele patrouille: financieel heel goed bekeken

Het Oog

Bericht door Het Oog » vr 16 apr 2010 9:48

Het is langer geweten dat Decaluwé niet competent is.

B72

Bericht door B72 » vr 16 apr 2010 9:49

Het Oog schreef:
B72 schreef: Voornamelijk wel, maar er wonen toch ook flink wat mensen hoor. Dat is zo een van die typische misvattingen van mensen die buiten Gent zelf wonen. Ik woon er niet zo ver van (net ver genoeg om er geen last van te hebben), maar ook in de straten erachter wonen veel mensen die er wel last van hebben. De bevolkingsdichtheid in een wijk in het centrum is veel groter dan in een buitenwijk of randgemeente (veel meer mensen op veel kleinere oppervlakte).
Dit is natuurlijk iets uitzonderlijks, waardoor men al wat toleranter kan zijn, maar je moet ook niet alles slikken omdat je in het centrum woont. Iedereen heeft recht op nachtrust, ook als je in het centrum van een stad woont. Je kiest niet voor het lawaai, wel om overal dichtbij te zitten, je neemt de drukte erbij, maar onnodig lawaai is niet echt iets waar je voor kiest. Wat de Gentse Feesten betreft gaan er ook al veel stemmen op om ze in te korten of toch minstens het lawaai veel vroeger te stoppen, je moet niet denken dat iedereen dat daar zo maar voor lief neemt. De laatste jaren is de geluidsoverlast tijdens de Feesten ook enorm toegenomen, steeds luider, steeds langer, steeds minder Gents ook als je het mij vraagt. De mensen die daar wonen moeten gewoon tien dagen uit hun eigen huis vluchten en dat kan toch de bedoeling niet zijn.

potitten

Bericht door potitten » vr 16 apr 2010 9:50

Het Oog schreef:Het is langer geweten dat Decaluwé niet competent is.
Als ge de avond voor de verkiezingen pinten loopt te trakteren in de Ero-swing weet je welk publiek je aantrekt...

potitten

Bericht door potitten » vr 16 apr 2010 9:50

dubbel

Het Oog

Bericht door Het Oog » vr 16 apr 2010 10:49

potitten schreef:
Het Oog schreef:Het is langer geweten dat Decaluwé niet competent is.
Als ge de avond voor de verkiezingen pinten loopt te trakteren in de Ero-swing weet je welk publiek je aantrekt...
:D Ik weet dat hij daar af en toe gesignaleerd wordt, maar niet dat het zo erg gesteld was.

matt_buffalo

Bericht door matt_buffalo » vr 16 apr 2010 11:01

Jamaja

potitten

Bericht door potitten » vr 16 apr 2010 11:04

Het Oog schreef:
potitten schreef: Als ge de avond voor de verkiezingen pinten loopt te trakteren in de Ero-swing weet je welk publiek je aantrekt...
:D Ik weet dat hij daar af en toe gesignaleerd wordt, maar niet dat het zo erg gesteld was.
Da's handig als ge weet dat een pint op dat moment 2,70 euro kostte daar..

Brandalarm

Bericht door Brandalarm » vr 16 apr 2010 12:44

ik ben lid gworden
ah bon

Het Oog

Bericht door Het Oog » vr 16 apr 2010 12:55

B72 schreef:
Het Oog schreef: Je hebt gelijk, maar toch wonen er minder mensen dan rond het stadion van AA Gent. Bovendien: de meeste buffalo's zullen sowieso het stad intrekken. Als je dan eerst iets organiseert aan het stadion, zit je overal met "overlast".
Dit is natuurlijk iets uitzonderlijks, waardoor men al wat toleranter kan zijn, maar je moet ook niet alles slikken omdat je in het centrum woont. Iedereen heeft recht op nachtrust, ook als je in het centrum van een stad woont. Je kiest niet voor het lawaai, wel om overal dichtbij te zitten, je neemt de drukte erbij, maar onnodig lawaai is niet echt iets waar je voor kiest. Wat de Gentse Feesten betreft gaan er ook al veel stemmen op om ze in te korten of toch minstens het lawaai veel vroeger te stoppen, je moet niet denken dat iedereen dat daar zo maar voor lief neemt. De laatste jaren is de geluidsoverlast tijdens de Feesten ook enorm toegenomen, steeds luider, steeds langer, steeds minder Gents ook als je het mij vraagt. De mensen die daar wonen moeten gewoon tien dagen uit hun eigen huis vluchten en dat kan toch de bedoeling niet zijn.
Ze moeten idd niet alles slikken maar als je in het midden van 't stad gaat gaan wonen, weet je dat er af en toe lawaai zal zijn, zeker in de buurt van de Overpoort.
Soit, ik vind het St Pietersplein geschikter dan het Ottenstadion, zeker als je - als schepen dan nog - het argument van de buurt laat gelden.

Turbostef

Bericht door Turbostef » vr 16 apr 2010 13:01

Buffalozone schreef:Waar zijn de Buffalo's welkom op 15 mei? 16/4/2010

Deze week ontstond er heel wat ophef rond de plannen van de Stad Gent en K.A.A. Gent om alle festiviteiten rond de bekerfinale op 15 mei te centraliseren in het Ottenstadion. Vanmiddag verklaarde Schepen Lieven Decaluwe op de wekelijkse persconferentie van de Stad Gent echter dat deze beslissing nog niet definitief is en dat er zeker nog overleg nodig is met o.a. het Buurtcomité. Bovendien lijkt er ook een golf van protest te ontstaan onder de Gentse voetbalfans. Velen zijn immers teleurgesteld dat er niet opnieuw gekozen zou worden voor een huldiging op het Sint-Pietersplein. Zo werd er zelfs al een Facebook-groep opgestart die pleit voor een scenario waarbij de Buffalo's hun huldiging krijgen op het Sint-Pietersplein. Indien je ook je stem wil laten horen, kun je altijd via onderstaande link lid worden van deze groep.

http://www.facebook.com/group.php?gid=109067832467179#

sparta

Bericht door sparta » za 24 apr 2010 12:07

Het Oog schreef:
potitten schreef: Als ge de avond voor de verkiezingen pinten loopt te trakteren in de Ero-swing weet je welk publiek je aantrekt...
Er zijn zelfs politiekers die naar parenclubs gaan,of sommigen naar t'glazenstraatje met ons belastingsgeld"wij zijn toch armen dutsen he". :(

Gesloten