VOOR- en NABESCHOUWING + PRONO: KAA Gent - RSCA

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010

Wat doen we?

We pakken em
348
79%
We pakken em nie
93
21%

Totaal aantal stemmen: 441

Drewie

Bericht door Drewie » ma 19 mei 2008 7:58

Thijs en Bojan na de match, zelden mensen zo kapot gezien voor ons buffalo's

Jonasonline

Bericht door Jonasonline » ma 19 mei 2008 8:40

man dit is jammer, zo dicht erbij
en dan moeten het net boussoufa en gillet zijn..
fadiga, veel commentaar op geweest dit seizoen hier, maar speelde een dikke match!

superboksic

Bericht door superboksic » ma 19 mei 2008 8:44

Voorlopig mijn mooiste dag als Buffalo-supporter.
Meermaals met kippevel en tranen in de ogen gestaan, wat een feest!

En zeggen dat het nog mooier kon geweest zijn...

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » ma 19 mei 2008 8:51

Een alzeggende titel in de krant: Die beker was van ons! (en Boussoufa ook...)
Nie neute nie pleuje, moar as nen Genteir nie neut es tij tvergete of duud.

superboksic

Bericht door superboksic » ma 19 mei 2008 8:54

Alexandre schreef:Een alzeggende titel in de krant: Die beker was van ons! (en Boussoufa ook...)
Zalige quote!

VoRtX

Bericht door VoRtX » ma 19 mei 2008 9:14

frederikov schreef:Eerst en vooral wil ik meedelen dat ik een RSCA supporter ben en dat ik in de heizel was vandaag

ten tweede wil ik niet provoceren. maar toch wel wat opmerkingen geven over de match + enkele 'supporters van gent'

Wij zitten in vak H van de tribune 4, tegen de hoofdtribune aan net onder de bovenste ring tegen het glas, hoeveel supporters van Gent begonnen uit te dagen dat RSCA 2de plaats is en standard eerste plaats is geëindigd, echt provacatie natuurlijk, (WAS trouwens een hennige janet met zen rood vest). Daarna nog een macho tegen heel onze tribune bezig met provoceren.. hij was dé man toen het 1-0 was, toen het al snel 1-1 was ging ie zitte en liet ie zen kop nietmeer zien

toen het 2-1 was voor een lange tijd, bleve we zingen ... naar mijn mening heeft ANDERLECHT de meeste sfeer gemaakt tijdens heel de match, die van Gent hebben wel veel vlagge en blauwwit getoont maar qua gezang niet veel hoor.. ofwel hebbe we t ni gehoord

aan die paljasse in de hoofddtribune van Gent, JAMMER :)

BUFFALO ENCULé
Ga een beetje bij mama op de schoot gaan uithuilen. Dat gedrag kennen wij zeer goed, we kunnen het ons zo inbeelden....... omdat we het iedere match tegen RSCA zelf meemaken.
En sfeer??? Wat zie jij als sfeer als je denkt dat RSCA daar het meeste sfeer gemaakt heeft? Behalve de gezangen na affluiten en wat gejoel na de 2-2 heb ik niet veel gehoord. Of waren jullie zo stil mogelijk allemaal samen "Lief klein konijntje" aan het zingen?

VoRtX

Bericht door VoRtX » ma 19 mei 2008 9:15

Drewie schreef:Thijs en Bojan na de match, zelden mensen zo kapot gezien voor ons buffalo's
't Viel me ook op dat Thijs daar enorm getroost moest worden na de match... Ben blij dat er toch wat spelers mee inzitten.

Jeffe

Bericht door Jeffe » ma 19 mei 2008 9:15

vroem schreef: 1)Foley;weg dermee,weg godverdomme,tjonge jonge,wat heeft dienen weer gedaan jong buiten die simpele binnentikker en 1 degelijke aktie in 1ste helft?Manman,den premie was voor hem blijkbaar nie hoog genoeg zekers?
2)Rosales?Hoe is dat godverdomme mogelijk?De 1ste helft doet'em het goed maar de 2de helft zie je dat die gast gewoon te licht is en wat gebeurde er alweer en hetgeen ik voor vreesde;yep,hij liet alweer boussoufa meters ruimte en werd alweer zot gespeeld door boussoufa en daar ligt dan alweer de fout van sollied da kalf,dat'em gvdm suler zoals op dender op den back zet en smoje/grcncarov derin want we stonden toen wel nog 2-1 voor.
De goal die boussoufa scoort;wat doet rosales daar alweer?Die moet alleen maar naar boussoufa kijken,meer niet maar neen,die maakt de zoveelste fout en gaat naar binnen om frutella te dekken waar ij niet tegenop kan.De kleinste van de hoop krijgt zo de kans om o zo makkelijk binnen te koppen,onvoorstelbaar.
Grotendeels akkoord maar ik denk dat je je mening over Rosales en Foley misschien zal moeten herzien als je de match eens herbekeken hebt.
Ik heb het helaas op TV moeten bekijken.

Foley: Viel echt niet veel te verwijten. De duels die hij aanging waren niet te tellen. Ze waren ook telkens keihard, na elk duel liep pareja, Van Damme of Foley wel aan zijn hoofd te tasten. Foley heeft enorm veel klappen incasseren en bleef er desondanks voor gaan, aan z'n motivatie zal het in ieder geval niet gelegen hebben.

Rosales hield Boussoufa volledig uit de match de 1e helft. Stond toch ook aanvallend z'n mannetje en liet Boussoufa toch niet te veel ruimte als verdediger. Ook in de 2e helft sterk tot hij misschien samen met het hele team moest bezwijken onder de paarse-witte druk. Boussoufa begon meer te zwerven en het was echt niet zo dat Rosales werd zot gespeeld.
Dat doelpunt valt inderdaad wel voor een groot stuk op zijn conto te schrijven. Op dat moment ging het hele team wel ten onder. We verloren de controle over het middenveld, Ruiz en Olufade konden te opkomende backs van Anderlecht niet tegenhouden. Onze verdediging kwam enorm zwaar onder druk te staan en Boussouffa loopt handig weg van onze jonge verdediger.

Staute Buffalo

Bericht door Staute Buffalo » ma 19 mei 2008 9:17

Thijs was echt een wrak na de match.
WILS = KING

Turbostef

Bericht door Turbostef » ma 19 mei 2008 9:18

Staute Buffalo schreef:Thijs was echt een wrak na de match.
de meeste spelers waren kapot, maar ik heb zelden iemand zo 'diep' zien zitten als Bernd gisterenavond, echt doffe ellende

Staute Buffalo

Bericht door Staute Buffalo » ma 19 mei 2008 9:19

Steeds hetzelfde beeld spookt door mijn hoofd.
Het wereldschot van Fadiga die tegen de paal spat'
WILS = KING

superboksic

Bericht door superboksic » ma 19 mei 2008 9:22

Staute Buffalo schreef:Steeds hetzelfde beeld spookt door mijn hoofd.
Het wereldschot van Fadiga die tegen de paal spat'
Stop ermee, plz :(

Staute Buffalo

Bericht door Staute Buffalo » ma 19 mei 2008 9:23

:cry:
WILS = KING

dokteurke

Bericht door dokteurke » ma 19 mei 2008 9:26

Dit was een symbolische match voor AAGent en voor het seizoen.

Voor de club AAGent omdat het typerend is dat we net dat tikkeltje te kort komen tegen de grote jongens. Bovendien is het ook typerend dat et net Bousoufa en Gillet zijn, 2 spelers die we MOETEN hebben laten gaan voor de portefeuille van Anderlecht.

Voor het seizoen : deze match was een weerspiegeling van het seizoen: middenveld bij momenten subliem, tik-tak, technisch hoogstaand, veel kansen, maar dan dat concentratieverlies op defensief vlak waardoor we te snel en te makkelijk die doelpunten tegen krijgen.

Desalniettemin een mooie middag met een prachtig blauwwit legioen.
Mijn spreuk blijft helaas overeind: supporteren voor AAGent is als fantastische sex maar zonder orgasme.

NB: wat een brolstadion is da: erbarmelijke accoustiek, luidsprekers niet eens gehoord, Brabançonne pas gehoord toen het bijna gedaan was.

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » ma 19 mei 2008 9:26

Wat een dag,wat een sfeer,wat een match van onze ploeg :eek: ...jammer genoeg ontbreekt de kers op de taart :( ...ben er kapot van,enorm ontgoocheld en dat zal ongetwijfeld een paar dagen blijven hangen :( maar ben tegelijk ook enorm fier op onze sups en AA Gent in het algmeen. :)
*KAA Gent & Sheffield Wednesday*

buf
Contacteer:

Bericht door buf » ma 19 mei 2008 9:28

Net de match nog eens bekeken.

Man man er zaten toch redelijk wat slordigheden in ons spel.
Het was zeker onze beste match niet maar toch,geef ons een verdediging
die maar 10% beter is en we brengen de beker mee.

En vooral wat een legioen.

barka

Bericht door barka » ma 19 mei 2008 9:29

GENT RULEZ schreef:kga nog eens negatief doen

wat heeft een jaar sollied nu opgeleverd

1. beter voetbal
2. 6e plaats
3. een verloren bekerfinale

is dit dure trainersjaar dan echt de moeite geweest?

mijns inziens: nee.

geef ook geen miljoen aan Preudhomme, maar koop er deftige spelers mee.
Heb geen zin om kritiek te geven want de ontgoocheling is enorm,maar ge hebt 100% gelijk.
Met den beker had hij ons nog iets kunnen geven maar nu laat hij weer niets achter.
Den tweede keer da hij de Gantoise komt trainen en twee keer bedrogen.
black country pride

VoRtX

Bericht door VoRtX » ma 19 mei 2008 9:35

'k Heb dat schot nog gezien vannacht op TV. Wat was dat voor iets. Balleke in de lucht van linkervoet naar rechtervoet en dan trappen met links ofzoiets? Efkes heel geniaal toch! :eek:

* Bojan: begon met de bibber, maar nadien ferm herpakt... Heel aanwezig, supersave op iets wat altijd goal moet zijn.
* Rosales: heel sterke eerste helft. Maar ik blijf erbij dat het geen verdediger is. Is ook nog jong, dus normaal dat hij foutjes maakt. Alleen jammer dat ze soms cruciaal zijn.
* Suler: sterke match.
* De Roeck: matig, vond ik... Serieuze blunder ook bij die supersave van Bojan.
* Thijs: heeft zijn ervarig mee en speelde een supermatch.
* Fadiga: heel creatief gisteren. Ik had hem wel al gewisseld na de 2-1 en Azofeifa gebracht. Toch iets meer inzet op verdedigend vlak dan Khalilou.
* Maric: bizar, maar 't was precies zijn dagje niet. Speelde wel goed, maar het was geen wow-gevoel gisteren. Een paar leuke acties opgezet.
* Olufade: was blijkbaar geblesseerd, maar was toch weer een gesel. Die mag nooit vertrekken. 't Blijft één van de onvoorspelbaarste spitsen in België.
* Foley: miljaar, wat een duels. Bleef bikkelen (wel weer te ver van de goal volgens mij, maar kom), maakt een leuke goal. 't Is en blijft een goeie captain. Hij vuurt zijn mannen aan, is verbaal constant aanwezig (je ziet hem roepen, bij stilstaande fases eens bij een ploegmaat gaan, etc...)
* Ruiz: paar sublieme acties, maar niet zo aanwezig in de match. Zal RSCA wel weer opgegeild hebben. De kwijl liep uit de paarse tribunes na de match.

We verdienden die beker zeker op het moment van de 2-1. Maar vanaf 2-2 was de veer precies gebroken en bakten we er niet veel meer van. RSCA was toen veel beter.

floor

Bericht door floor » ma 19 mei 2008 9:38

Ah, aan veel beschouwingen ben ik nog niet toe. Gewoon dit:

-Op het resultaat na was dit een van de mooiste dagen voor AA Gent sinds heel lang.

-Wij als supporters waren heel de dag subliem. Wat een prachtige blauwwitte zee in en rond het stadion.

-Onze ploeg was de eerste 70 minuten ook heel goed. Helaas daarna... :sad:

WimL
Contacteer:

Bericht door WimL » ma 19 mei 2008 9:39

Ik wil volgend jaar terug naar Brussel, omwille van de fantastische sfeer onder de Buffalo-aanhang, om opnieuw trots te kunnen zijn op een ploeg die een heel goede wedstrijd speelt, om terug iets te hebben om weken naar uit te kijken, en vooral om dienen beker WEL mee te brengen naar Gent ... :bluewhite:

En oh ja, Sneeuwlok, je hebt 100% gelijk in onderstaande quote. Sollied wachtte idd. te lang om het middenveld te versterken! Qua spelconcept en qua attitude ("cool") is Sollied top, qua ingrijpen in de match of coaching tijdens de match, heb ik mijn twijfels (helaas).
Sneeuwlok schreef: Juist Thijs was steeds terug om te verdedigen. Maric en Fadiga zaten erdoor.
Sollied moest dit zien en hen eerder gewisseld hebben. De spelers in kwestie moeten hun eigen ego aan de kant zetten en een wissel aanvragen. Zéker als je je taken niet meer kunt volbrengen...

SarahDeBacker
Contacteer:

Bericht door SarahDeBacker » ma 19 mei 2008 9:41

'k Heb daarjuist rond half 8 nr herhaling van het journaal laat gekeken (sorry Turbo, kon het niet laten), al was het maar enkele seconden...

Het enige beeld dat ik juist zag.. was de bal van Fadiga op de lat. Heb de tv onmiddellijk weer uitgezet en wat diep zitten zuchten
Meer kan ik er momenteel niet over zeggen.

Of misschien nog juist één kleine bedenking hoe sommigen na afloop van de match in vak F, G en H nog konden lachen???
T Rex schreef:Steven heeft zijn achternaam ondertussen laten veranderen in Stevens

Buffalodave2

Bericht door Buffalodave2 » ma 19 mei 2008 9:46

Wat een teleurstelling.

2 kantelmomenten tijdens de wedstrijd:

1) De 1-1 onmiddellijk na onze 1-0.
2) De bal van Fadiga op de paal.

Verder me heel goed geamuseerd in de Buffalo-village.

Poud to be a Buffalo!!!

buffalofan

Bericht door buffalofan » ma 19 mei 2008 9:46

Vak202-pv schreef:
Drewie schreef: die gasten zijn gaan lopen toen dat hekken werd opengestampt
idd zat daar binne ik in dien zwemkom :mad:
slimme post...
ECHTE GENTENAARS ZIJN VOOR AA GENT !!

verscheure

Bericht door verscheure » ma 19 mei 2008 9:49

BUFFALO BUFFALO AA GENT!!!

zeer fier om een buffalo te zijn
MATTHIEU VERSCHUERE -> BUFFALO FOREVER

barka

Bericht door barka » ma 19 mei 2008 9:51

buffalofan schreef:
Vak202-pv schreef:idd zat daar binne ik in dien zwemkom :mad:
slimme post...
Attentie Termont,whe have a winner.
Zo een dom ei. :lol: :roll:
Laatst gewijzigd door barka op ma 19 mei 2008 9:52, 1 keer totaal gewijzigd.
black country pride

ichmwa

Bericht door ichmwa » ma 19 mei 2008 9:51

Heel jammer uiteraard, vooral omdat je zag dat een overwinning zeker niet onverdiend was geweest. Alleen de laatste 20 minuten zijn we er volledig doorgezakt.
Jammer als je weet dat wanneer fadiga de bal 1 mm hoger raakt, wij met de beker naar huis gaan.

Maar voor de rest: Buffalo Town was schitterend, ook in het stadion was de sfeer (tot aan de 2-2) zeer goed. Ik denk dat gent hiermee bewezen is een topploeg waardig te zijn.
Bij Kenny Bossier is da wel gelukt

Buffalo1991

Bericht door Buffalo1991 » ma 19 mei 2008 9:54

man man man, wat een match....

allemaal een dikke match gespeeld, spijtig dat het zo moest eindeigen
KAA Gent & Chelsea FC!

Luna
Locatie: Gent, Belgium, Europe, Earth, Solar System, Milky Way, Local Group, Virgo Supercluster, Universe

Bericht door Luna » ma 19 mei 2008 10:01

wat een prachtige dag en match. Ik heb nog nooit van mijn leven zoveel buffalo's tuupe gezien.

Wat is die pil nu bitter :(
Ik ga pitten net zoals die dingen in fruit
Ik ga tuccen net zoals die koekjes van Lu

VoRtX

Bericht door VoRtX » ma 19 mei 2008 10:02

Wat mij nog opviel en je ziet het ook op de foto's...

- Al die vlaggen!
- Al dat blauw-wit!
- Al die zotte supporters!

Ik verwachtte me eigenlijk wel aan wat sfeer, maar dacht dat het toch wat lauwtjes ging zijn omdat er een pak mensen in de tribunes zitten die anders nooit komen, maar euh, 't was er toch niet aan te horen en te zien, ze. :D

apachke

Bericht door apachke » ma 19 mei 2008 10:03

barka schreef:
GENT RULEZ schreef:kga nog eens negatief doen

wat heeft een jaar sollied nu opgeleverd

1. beter voetbal
2. 6e plaats
3. een verloren bekerfinale

is dit dure trainersjaar dan echt de moeite geweest?

mijns inziens: nee.

geef ook geen miljoen aan Preudhomme, maar koop er deftige spelers mee.
Heb geen zin om kritiek te geven want de ontgoocheling is enorm,maar ge hebt 100% gelijk.
Met den beker had hij ons nog iets kunnen geven maar nu laat hij weer niets achter.
Den tweede keer da hij de Gantoise komt trainen en twee keer bedrogen.
Hoe kan je nu zo negatief zijn..... Bekijk het eens positief hé. Attractief voetbal, véél meer volk dat komt kijken, een schitterende sfeer als nooit tevoren en toch een schitterende dag meegemaakt. Ok de kers ontbreekt, maar ook het geluk ontbrak, zoals ook een paar keer in de competitie. Tel de gestolen punten eens bij.....

Hopelijk gaan we op de ingeslagen weg verder en we zullen nog veel mooie momenten kennen.
WE WERE ALL WOUNDED AT WOUNDED KNEE

Gesloten