VOOR- en NABESCHOUWING + PRONO: KAA Gent - RSCA

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010

Wat doen we?

We pakken em
348
79%
We pakken em nie
93
21%

Totaal aantal stemmen: 441

Turbostef

Bericht door Turbostef » ma 19 mei 2008 10:05

SarahDeBacker schreef:'k Heb daarjuist rond half 8 nr herhaling van het journaal laat gekeken (sorry Turbo, kon het niet laten), al was het maar enkele seconden...
hehe, heb ondertussen ook al naar samenvatting gekeken, dus no prob :p

maar het doet wel pijn om die pegel van Khali op de paal te zien uiteenspatten...

Turbostef

Bericht door Turbostef » ma 19 mei 2008 10:06

VoRtX schreef:Wat mij nog opviel en je ziet het ook op de foto's...

- Al die vlaggen!
- Al dat blauw-wit!
- Al die zotte supporters!

Ik verwachtte me eigenlijk wel aan wat sfeer, maar dacht dat het toch wat lauwtjes ging zijn omdat er een pak mensen in de tribunes zitten die anders nooit komen, maar euh, 't was er toch niet aan te horen en te zien, ze. :D
de blauwwitte vlaggenzee, de immense spreekkoren, het gezond fanatieke supporteren, gisteren gaf Gent voetballes aan België!

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » ma 19 mei 2008 10:08

In de opwarming had hij ook zo nen knal op de paal gegeven. Dacht straks tijdens de wedstrijd moet dat erin.
Welke Anderlechtspeler heeft er eigenlijk zijn truitje uitgedaan na de 2-3 richting hun spion?
Buffalo Forever!

BlueStar

Bericht door BlueStar » ma 19 mei 2008 10:09

Staute Buffalo schreef:Thijs was echt een wrak na de match.
2 weken geleden was Thijs enorm gemotiveerd voor de finale. Zei letterlijk: "ik heb al 2 finales verloren, nu wil ik er eindelijk één winnen."

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » ma 19 mei 2008 10:10

buffalogirl8 schreef:Welke Anderlechtspeler heeft er eigenlijk zijn truitje uitgedaan na de 2-3 richting hun spion?
Hassan denk ik
Nie neute nie pleuje, moar as nen Genteir nie neut es tij tvergete of duud.

samsonov

Bericht door samsonov » ma 19 mei 2008 10:12

Gillet ook, maar die had er twee aan heb ik zonet gelezen. :crazy:

superboksic

Bericht door superboksic » ma 19 mei 2008 10:13

Alexandre schreef:
buffalogirl8 schreef:Welke Anderlechtspeler heeft er eigenlijk zijn truitje uitgedaan na de 2-3 richting hun spion?
Hassan denk ik
Hassan liet zijn boodschap zien en kreeg geel.
Gillet had 2 truitjes aan en heeft zijn bovenste in de tribune gesmeten. Kreeg geen geel.

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » ma 19 mei 2008 10:14

BlueStar schreef:
Staute Buffalo schreef:Thijs was echt een wrak na de match.
2 weken geleden was Thijs enorm gemotiveerd voor de finale. Zei letterlijk: "ik heb al 2 finales verloren, nu wil ik er eindelijk één winnen."
Derde keer geen goede keer.
Buffalo Forever!

Humanfly

Bericht door Humanfly » ma 19 mei 2008 10:15

Fier om een Buffalo te zijn. :bluewhite:
Ik zat in vak F en heb verschillende keren gewoon achter mij om gekeken om de sfeer waar te nemen, nog nooit meegemaakt.
Wat mij onmiddellijk opviel was het aantal vlaggen, als je dat vergeleek met de nekken, hallo koko!

Waar ik heel blij om ben is dat we eigenlijk een schitterende finale hebben gezien qua niveau van voetbal. Alleen jammer van het resultaat natuurlijk :(
We hebben Anderlecht op bepaalde momenten volledig weggespeeld, waardoor Anderlecht echt aant prutsen was, nie normaal.
Wasilewski, zelden zo'n slechten rechtsback gezien bij een "topclub in België". Wat ik echt wel nie begrijp is hoe dat Anderlecht zo'n boost kreeg in de 70ste minuut. Da kan echt nie alleen door Hassan geweest zijn. Da was echt ongeloofelijk, zo'n druk dat ze zetten. Ik vermoed dat daar de fout toch bij ons zelf ligt, vermoeidheid wss.

De nekken blijven wie ze zijn, alleen klappen als er iets gebeurd, ik versta da nie da je zo supporter kan zijn :confused:

Buffalo Town was echt de max natuurlijk, wel redelijk kostelijk...
Voor schmink te laten zetten, 5 euro, da vindek der toch wel over...
Naar het stadium toe waren er dan mannen die het gratis deden :D

Minpunten:
De Marokkanen die ons uitdaagden na de match.
Ik heb het zoals velen het allemaal zien gebeuren, wij krijgen dan de naam van agressieve supporters te zijn wss... :roll:

De slechte begeleiding van de politie bij bepaalde uitritten.
Bij het Atomium zelf was er gewoon wegske waar Anderlecht supporters uitkwamen met de auto's terwijl alle ontgoochelde Buffalo supporters daar liepen. Hoe stom kunnen ze zijn???

Ik vermoed dat bepaalde supporters laaaaaaaaaaaang hebben staan aanschuiven in die file rij.
Wij hebben een ander wegske gepakt en kwamen dan uit bij lichten, zo langs het Koninklijk paleis en dan naar de Ring....
Ring afgesloten??? :confused: Dan maar via Antwerpen gereden...

Enfin twas een zalig dagske, hopelijk volgend jaar weer van datte :clap:

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » ma 19 mei 2008 10:18

De vlaggenzee was idd enorm. :clap:
Buffalo Forever!

barka

Bericht door barka » ma 19 mei 2008 10:25

apachke schreef:
barka schreef: Heb geen zin om kritiek te geven want de ontgoocheling is enorm,maar ge hebt 100% gelijk.
Met den beker had hij ons nog iets kunnen geven maar nu laat hij weer niets achter.
Den tweede keer da hij de Gantoise komt trainen en twee keer bedrogen.
Hoe kan je nu zo negatief zijn..... Bekijk het eens positief hé. Attractief voetbal, véél meer volk dat komt kijken, een schitterende sfeer als nooit tevoren en toch een schitterende dag meegemaakt. Ok de kers ontbreekt, maar ook het geluk ontbrak, zoals ook een paar keer in de competitie. Tel de gestolen punten eens bij.....

Hopelijk gaan we op de ingeslagen weg verder en we zullen nog veel mooie momenten kennen.
Sorry maatje had echt het gevoel da we het gingen doen gisteren
en dan komt het dubbel zo hard aan als het weer eens net niet word.
De tranen waren er bij de eerste goal en op het einde van de match.
Ik weet ook wel dat er ondanks het verlies er positieve dingens te zien waren,het legioen was de max maar de ontgoocheling blijft.
Ik ben gene Gentenaar maar ben zo ongelooflijk fier op mijn ploeg en Gent is de schuunste stad van België maar op een dag gelijk gisteren wacht ik al heel mijn leven als ge er dan net naast pakt achter 24 jaar dan kunt ge toch alleen maar teleurgesteld zijn zonder mijn ploeg af te breken.
Voetbal kan zo wreed zijn.
black country pride

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » ma 19 mei 2008 10:26

http://www.sporza.be/cm/sporza.be/voetb ... /1.305571#

Die actie van Fadiga en daarbijhorend de bal op de paal...erg.
Ik zou er 1000 keer naar willen kijken en hopen dat hij alsnog binnengaat die bal. :(
Laatst gewijzigd door Maltezerleeuwtje op ma 19 mei 2008 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
*KAA Gent & Sheffield Wednesday*

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » ma 19 mei 2008 10:26

Met programma het doel bewerken? :D
Buffalo Forever!

Genteneir

Bericht door Genteneir » ma 19 mei 2008 10:31

Drewie schreef:Thijs en Bojan na de match, zelden mensen zo kapot gezien voor ons buffalo's
Wreed. Ik had er echt zwaar mee te doen. :(

dorpsidioot

Bericht door dorpsidioot » ma 19 mei 2008 10:46

hmmm had trouwens boussouffa geen 2 keer geel, eens in de eerste helft ook? voor zijn protest???

en ook gilet had geel moeten krijgen, hij heeft zijn truitje uitgetrokken en had daar gewoon een ander truitje onder...

volgens mij is dat toch weer eens een stinkend spelleke...

Genekt door ex gent spelers ERG
Bush, get Ur bitch ass off this planet...

benedito

Bericht door benedito » ma 19 mei 2008 10:53

1/ Eresaluut aan onze fans: simply the best!

2/ Zeer verdienstelijke match van onze ploeg, maar (oud liedje): net niet dus... Twee backs erbij en de vertrekkers vervangen, dan wordt volgend seizoen nog beter.

3/ OK, 6e plaats was niet goed. Maar ik hoop verdomme dat we zo aanvallend voetbal blijven spelen! Het was bijna altijd zeer boeiend in het Ottenstadion (én in de Heizel) en dat was lang geleden. AUB geen trainer meer die denkt van '1-0 en dan de boeken toe'.

SarahDeBacker
Contacteer:

Bericht door SarahDeBacker » ma 19 mei 2008 10:53

Genteneir schreef:
Drewie schreef:Thijs en Bojan na de match, zelden mensen zo kapot gezien voor ons buffalo's
Wreed. Ik had er echt zwaar mee te doen. :(
En ik deed meelevend mee :) ;)
T Rex schreef:Steven heeft zijn achternaam ondertussen laten veranderen in Stevens

Buffalodave2

Bericht door Buffalodave2 » ma 19 mei 2008 10:56

Heb al 7 keer naar die bal van Fadiga zitten kijken.

Hij zal nie binnenvliegen zeker? :cry:

top68

Bericht door top68 » ma 19 mei 2008 11:01

frederikov schreef:Eerst en vooral wil ik meedelen dat ik een RSCA supporter ben en dat ik in de heizel was vandaag

ten tweede wil ik niet provoceren. maar toch wel wat opmerkingen geven over de match + enkele 'supporters van gent'

Wij zitten in vak H van de tribune 4, tegen de hoofdtribune aan net onder de bovenste ring tegen het glas, hoeveel supporters van Gent begonnen uit te dagen dat RSCA 2de plaats is en standard eerste plaats is geëindigd, echt provacatie natuurlijk, (WAS trouwens een hennige janet met zen rood vest). Daarna nog een macho tegen heel onze tribune bezig met provoceren.. hij was dé man toen het 1-0 was, toen het al snel 1-1 was ging ie zitte en liet ie zen kop nietmeer zien

toen het 2-1 was voor een lange tijd, bleve we zingen ... naar mijn mening heeft ANDERLECHT de meeste sfeer gemaakt tijdens heel de match, die van Gent hebben wel veel vlagge en blauwwit getoont maar qua gezang niet veel hoor.. ofwel hebbe we t ni gehoord

aan die paljasse in de hoofddtribune van Gent, JAMMER :)

BUFFALO ENCULé
Dit lijkt wel een fcb-reply. Sfeer? Dat is een woord dat ze bij Anderlecht nog moeten leren. Nu ben je ofwel dom, ofwel gewoon een stoker en besef je heel goed dat Anderlecht naast het veld werkelijk niks voorstelde. Zowel visueel als vocaal brachten jullie...niets. Pas bij het 3e doelpunt springt iedereen nog eens recht. O ja, een 10-tal keer Buffalo enculé gehoord...het enige nummer dat jullie brachten. Is dat voor u dan sfeer? :lol: Gelukkig ken ik enkele rsca-supp die zo eerlijk en wijs zijn om dit toe te geven. Ook zij vonden het blauw-witte legioen indrukwekkend.

Dit gezegd zijnde, na de ontgoocheling (want wij verdienden op alle vlakken de beker) nu toch de trots. Trots op zo'n zalige massa, zingende en feestende Buffalo's. Voor het eerst waarschijnlijk, dat het voor iedereen tastbaar wordt wat deze club KAN zijn. Dat het nieuwe stadion weldegelijk noodzakelijk is en ons een nieuw elan zal geven. Verder zijn we op alle vlakken de morele winnaar. KAA Gent heeft op en naast het veld reclame gemaakt. Niks dan lovende reacties. KAA Gent heeft een bijzondere positieve indruk gemaakt. Zowel intern, als naar de buitenwereld toe.

ps: In Brussel iets organiseren..dat blijkt bijzonder moeilijk. De verkeerde wegen afsluiten, geen plan om zaken vlot te laten verlopen..werkelijk triestig. Je zou beter verwachten van een Europese hoofdstad die 1001 beursen, festiviteiten, betogingen, ... moet organiseren. Een dikke 0.
Allez Gantwoaze!

jpm1

Bericht door jpm1 » ma 19 mei 2008 11:06

Buffalodave2 schreef:Heb al 7 keer naar die bal van Fadiga zitten kijken.

Op Fifa 2008 gaat hij wel binne :D
Alles is Kumst.

SarahDeBacker
Contacteer:

Bericht door SarahDeBacker » ma 19 mei 2008 11:06

[quote="Buffalodave2"]Heb al 7 keer naar die bal van Fadiga zitten kijken.

Geen zelfkwelling, buffalodave2 ;)
Ik ga Foley's Gouden Woorden nog eens citeren: "last year we lost the semifinals, this year we lose the finals, next year we win them" :)
T Rex schreef:Steven heeft zijn achternaam ondertussen laten veranderen in Stevens

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » ma 19 mei 2008 11:11

De statisieken geven hem natuurlijk gelijk. We schuiven elk jaar een plaatsje op in de beker.
Buffalo Forever!

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 11:13

BlueStar:please man,ik ben het evenzeer met vele mensen hier eens maar foley,o my god,wat heeft die gedaan man?Nogmaals;buiten die intikker en 1 heel goeie aktie in de 1ste helft=de balle,de slechtse van het veld en in 2de helft toonde rosales dat'em gewoonweg te licht is en liet net zoals thuis tegen anderlecht boussoufa veel te veel ruimte en gaat bij de 2de goal alweer in de fout door frutella te willen gaan dekken,dit is niet zijn taak maar moet boussoufa in de gaten houden en tja,boussoufa zegt dank u wel rosales.

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » ma 19 mei 2008 11:15

Het was wel opmerkelijk dat we in de eerste helft geen één maal buitenspel hebben gestaan.
Buffalo Forever!

birdy003

Bericht door birdy003 » ma 19 mei 2008 11:16

Humanfly schreef:Fier om een Buffalo te zijn. :bluewhite:
Ik zat in vak F en heb verschillende keren gewoon achter mij om gekeken om de sfeer waar te nemen, nog nooit meegemaakt.
Wat mij onmiddellijk opviel was het aantal vlaggen, als je dat vergeleek met de nekken, hallo koko!

Minpunten:
De Marokkanen die ons uitdaagden na de match.
Ik heb het zoals velen het allemaal zien gebeuren, wij krijgen dan de naam van agressieve supporters te zijn wss... :roll:

De slechte begeleiding van de politie bij bepaalde uitritten.
Bij het Atomium zelf was er gewoon wegske waar Anderlecht supporters uitkwamen met de auto's terwijl alle ontgoochelde Buffalo supporters daar liepen. Hoe stom kunnen ze zijn???

Enfin twas een zalig dagske, hopelijk volgend jaar weer van datte :clap:
Ik zat ook in F en was ook fier tot de Buffalo's te horen. Ik had zo'n sfeer ook nog nooit meegemaakt (zelfs niet toen ik eens een match bijwoonde in Camp Nou).

Maar die enkele heethoofden die het nodig vonden stenen en andere voorwerpen te gooien naar de ruiten van Oceade, daar voel ik dan weer plaatsvervangende schaamte voor! Ik heb niet gezien wie begonnen is met de provocaties, maar kom zeg, hoe stom kunt ge zijn?

De politiebegeleiding op trein en metro was pico bello! Heel goed georganiseerd en echt vriendelijke flikken!

HSV

Bericht door HSV » ma 19 mei 2008 11:16

vroem schreef:BlueStar:please man,ik ben het evenzeer met vele mensen hier eens maar foley,o my god,wat heeft die gedaan man?Nogmaals;buiten die intikker en 1 heel goeie aktie in de 1ste helft=de balle,de slechtse van het veld en in 2de helft toonde rosales dat'em gewoonweg te licht is en liet net zoals thuis tegen anderlecht boussoufa veel te veel ruimte en gaat bij de 2de goal alweer in de fout door frutella te willen gaan dekken,dit is niet zijn taak maar moet boussoufa in de gaten houden en tja,boussoufa zegt dank u wel rosales.
Ik heb nog nooit op uw massa's zever gereageerd maar pls, vroem gewoon weg.
Fighting terrorism since 1492

Guust.

Bericht door Guust. » ma 19 mei 2008 11:17

Allez, ons seizoen zit erop, na een leuke apotheose.
Bojan speelde alweer een degelijke match mety veel inzet, maar bepaalde situaties moet hj toch beter inschatten. Als we de Bojan van in 't begin van het seizoen vergelijken met die van nu dan is er toch een wereld van verschil. Hopelijk trekt hij de lijn door... met de steun van een goeie keeperstrainer.
Suler: speelde een goede match, met de nodige autoriteit.
De Roeck: beetje lauw, viel meer op door die blunder dan door zijn secuur verdedigen. Hij is ene stuk beter dan Grncarov, maar komt niet inde buurt van Smoje. Smoje is voor mij de speler die we het meest gemist hebben. Smoje staat er ook altijd in de grote matchen en de laatste weken toonde hij dat de vorm er (grotendeels) weer is. Hopelijk blijft hij bij Gent en doen ze hem nu niet weg, nu hij aan de weg naar boven aan het timmeren is. Hem nu wegdoen stata gelijk met hem wegdoen VER onder zijn waarde.
Mutavdzic: deed wat hij kon, maar erg veel is dat niet. Een goeie linksback is nodig.
Rosales: gastje kan een stukske voetballen, maar zoals zo vaak gezegd: het is geen verdediger. Iedereen ziet het. Suler deed het goed op die positie tegen Dender, en toch ziet Schollied iets anders (of heeft hij weer iets geroken?)
Thijs speelde een goeie match, eiste de bal niet nodeloos op zoals hij in het begin al te vaak deed. Hij ging er ook 200% voor.
Maric: bleef een beetje onder de verwachtingen voor mij. Zijn actieradius was fel ingeperkt en hij speelde dan ook eerder onopvallend.
Fadiga: beste man bij Gent. Was duidelijk in zijn element, sterk in de duels, overzicht, inzet and a touch of genius. Gaat die bal erin dan gaan de beelden de wereld rond.
Ruiz: beetje zelfde verhaal als Maric: minder aanwezig dan in andere matchen. Bij Maric en Ruiz zal dat wel de verdienste van Anderlecht geweest zijn
Foley: heel goed. Van Damme had er zijn handen mee vol. In die mate dat hij niet naar voor kon trekken. Op Foley kan je rekenen tijdens zo'n matchen en dat werd ook gisteren nog maar eens bewezen. Spoorde zijn gasten aan, ging voorop in de strijd, nam zijn verantwoordelijkheid als kapitein.
Olufade: nog steeds niet dé flistende Olufade zoals we hem kennen, maar die jongen heeft nood aan rust. In de gegeven omstandigheden deed hij er alles aan, maar hij speelde niet bevrijd. Dat compenseerde hij wel door zijn gedrevenheid.
Al bij al hebben we een mooie match gezien, die we onverdiend hebben verloren. Twee keer worden we op een minuut tijd 'genekt'. Op Ruiz en Maric (die grotendeels door Anderelcht uit de match gehouden werden) na speelde iedereen zoas we hoopten dat ze zouden spelen.
Ljubijankic viel onopvallend in, knullig balverlies en traag, maar toen zat de match al op slot. Zelfde gevoel heb ik bij de invalbeurt van Vermouth. Fifi heeft in die paar minuutjes nog een mooie beweging uit zijn sloffen getoverd.
De supporters waren geweldig en hebebn voor en tijdens de match voor een schitterende sfeer gezorgd. Als je in het buffalodorp liep dan voelde je toch gewoon dat wij supporters dergelijke momenten verdienen.
In ieder geval ben ik ervan overtuigd dat ons volgende moment de gloire niet nog eens 24 jaar op zich zal laten wachten.

Na de match waren er een paar lowlifes die er plezier in hadden om de Gentsupps een beetje uit te dagen daar aan Océade. Wat voor iemand moet je zijn om daar je plezier in te vinden? Natuurlijk wordt er dan op gereageerd door een paar gefrustreerde gentsupporters. Maar die zullen er wel uitgehaald worden want het liep er vol spotters en bovendien werd alles gefilmd. Die paar onnozelaars-met-kiekebustje uit de océade mogen normaal ook wel een PVtje verwachten (ALS ze consequent zijn tenminste).
Beetje later passeren we met onze partybus aan wat Anderlechtcafees, en werden we spontaan getrakteerd op een hoop masturbatiegebaren. Blijkbaar hadden ze al een tijdje niet meer 'gemogen' van vrouw of lief; het is ze vergeven.
Tot slot: ik heb me geërgerd aan twee acties van Boussoufa. Twee keer heeft hij zich heel opzichtig laten vallen. Zelfs een peuter kon zien dat het overdreven was en daar werd zelfs niet op gereageerd door de scheids. Ik krijg er iets van als spelers op bedriegleijke wijze een match willen beïnvloeden. Zeker als het spelers zijn zoals Bous die dat absoluut niet nodig hebben.
Be trendy: hate your own players!

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 11:19

HSV schreef:
vroem schreef:BlueStar:please man,ik ben het evenzeer met vele mensen hier eens maar foley,o my god,wat heeft die gedaan man?Nogmaals;buiten die intikker en 1 heel goeie aktie in de 1ste helft=de balle,de slechtse van het veld en in 2de helft toonde rosales dat'em gewoonweg te licht is en liet net zoals thuis tegen anderlecht boussoufa veel te veel ruimte en gaat bij de 2de goal alweer in de fout door frutella te willen gaan dekken,dit is niet zijn taak maar moet boussoufa in de gaten houden en tja,boussoufa zegt dank u wel rosales.
Ik heb nog nooit op uw massa's zever gereageerd maar pls, vroem gewoon weg.
Foley was één van de zwakste van allemaal en je zou versteld staan van hoeveel mensen dit hebben gezegd alleen zie je dit hier niet op het forum waar het hier 90% foley fans zit.
Leuk om zien hoe je een buffalo weg wil,zal je mij nooit horen zeggen ondanks wat deze ook moge zeggen,goe bezig man.

top68

Bericht door top68 » ma 19 mei 2008 11:21

Lees Guust zijn reactie dan maar eens wat Foley (en ook Thijs) betreft. Volledig akkoord mee.
Allez Gantwoaze!

HSV

Bericht door HSV » ma 19 mei 2008 11:21

top68 schreef:Lees Guust zijn reactie dan maar eens wat Foley (en ook Thijs) betreft. Volledig akkoord mee.
²
Fighting terrorism since 1492

Gesloten