Voor de ruiten (voor de bocht), heb je in Oceade een deel van een waterbuis die in open lucht gaat. Daarnaast moet er een verhoog in aarde en kiezelsteen zijn waarop je kan staan.birdy003 schreef:Ik zat ook in F en was ook fier tot de Buffalo's te horen. Ik had zo'n sfeer ook nog nooit meegemaakt (zelfs niet toen ik eens een match bijwoonde in Camp Nou).Humanfly schreef:Fier om een Buffalo te zijn.![]()
Ik zat in vak F en heb verschillende keren gewoon achter mij om gekeken om de sfeer waar te nemen, nog nooit meegemaakt.
Wat mij onmiddellijk opviel was het aantal vlaggen, als je dat vergeleek met de nekken, hallo koko!
Minpunten:
De Marokkanen die ons uitdaagden na de match.
Ik heb het zoals velen het allemaal zien gebeuren, wij krijgen dan de naam van agressieve supporters te zijn wss...![]()
De slechte begeleiding van de politie bij bepaalde uitritten.
Bij het Atomium zelf was er gewoon wegske waar Anderlecht supporters uitkwamen met de auto's terwijl alle ontgoochelde Buffalo supporters daar liepen. Hoe stom kunnen ze zijn???
Enfin twas een zalig dagske, hopelijk volgend jaar weer van datte
Maar die enkele heethoofden die het nodig vonden stenen en andere voorwerpen te gooien naar de ruiten van Oceade, daar voel ik dan weer plaatsvervangende schaamte voor! Ik heb niet gezien wie begonnen is met de provocaties, maar kom zeg, hoe stom kunt ge zijn?
De politiebegeleiding op trein en metro was pico bello! Heel goed georganiseerd en echt vriendelijke flikken!
Er stonden ongeveer 10 Marokkanen op te proveceren met uitspraken en gebaren. Toen ze de blikjes bier en plastic flesjes naar hun hoofd kregen waren ze snel weg, maar ze begonnen dan te gooien met aarde en kiezelsteentjes, mij hebben ze net gemist, maar andere supporters hadden ze pijnlijk mee. De bocht erna waren de Marokkanen (dezelfde?) aan de ruiten weer aan het provoceren, met alle gevolgen van dien natuurlijk.
Is het correct om die ruiten in te gooien? nee natuurlijk nie.
Is het de taak van Oceade om die Marokkanen weg te halen? JA, en dat is pas gebeurd na dat de ruiten werden ingegooid... te laat dus vind ik persoonlijk.