VOOR- en NABESCHOUWING + PRONO: KAA Gent - RSCA

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010

Wat doen we?

We pakken em
348
79%
We pakken em nie
93
21%

Totaal aantal stemmen: 441

Humanfly

Bericht door Humanfly » ma 19 mei 2008 11:22

birdy003 schreef:
Humanfly schreef:Fier om een Buffalo te zijn. :bluewhite:
Ik zat in vak F en heb verschillende keren gewoon achter mij om gekeken om de sfeer waar te nemen, nog nooit meegemaakt.
Wat mij onmiddellijk opviel was het aantal vlaggen, als je dat vergeleek met de nekken, hallo koko!

Minpunten:
De Marokkanen die ons uitdaagden na de match.
Ik heb het zoals velen het allemaal zien gebeuren, wij krijgen dan de naam van agressieve supporters te zijn wss... :roll:

De slechte begeleiding van de politie bij bepaalde uitritten.
Bij het Atomium zelf was er gewoon wegske waar Anderlecht supporters uitkwamen met de auto's terwijl alle ontgoochelde Buffalo supporters daar liepen. Hoe stom kunnen ze zijn???

Enfin twas een zalig dagske, hopelijk volgend jaar weer van datte :clap:
Ik zat ook in F en was ook fier tot de Buffalo's te horen. Ik had zo'n sfeer ook nog nooit meegemaakt (zelfs niet toen ik eens een match bijwoonde in Camp Nou).

Maar die enkele heethoofden die het nodig vonden stenen en andere voorwerpen te gooien naar de ruiten van Oceade, daar voel ik dan weer plaatsvervangende schaamte voor! Ik heb niet gezien wie begonnen is met de provocaties, maar kom zeg, hoe stom kunt ge zijn?

De politiebegeleiding op trein en metro was pico bello! Heel goed georganiseerd en echt vriendelijke flikken!
Voor de ruiten (voor de bocht), heb je in Oceade een deel van een waterbuis die in open lucht gaat. Daarnaast moet er een verhoog in aarde en kiezelsteen zijn waarop je kan staan.
Er stonden ongeveer 10 Marokkanen op te proveceren met uitspraken en gebaren. Toen ze de blikjes bier en plastic flesjes naar hun hoofd kregen waren ze snel weg, maar ze begonnen dan te gooien met aarde en kiezelsteentjes, mij hebben ze net gemist, maar andere supporters hadden ze pijnlijk mee. De bocht erna waren de Marokkanen (dezelfde?) aan de ruiten weer aan het provoceren, met alle gevolgen van dien natuurlijk.
Is het correct om die ruiten in te gooien? nee natuurlijk nie.
Is het de taak van Oceade om die Marokkanen weg te halen? JA, en dat is pas gebeurd na dat de ruiten werden ingegooid... te laat dus vind ik persoonlijk.

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » ma 19 mei 2008 11:22

Die ruitjes van Océade. Hopelijk staan de daders er goed op en moet de club er niet voor boeten. Werd er dan ook uitgedaagd in het binnenzwembad daar? Want die Marokane stonden in het buitenzwembad langs de andere kant, dacht ik.
Buffalo Forever!

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 11:23

De foley fanclub zoals net gezegd.
Nogmaals;er staan zeer veel mensen achter mij.Hte wil niet zeggen omdat het hier opt forum velen zo hun mening over hebben men denkt iedereen die gedachte heeft.
Ik respecteer jullie mening respecteer mss ook maar eens de mijne.
Ik scheld hier niemand uit en vraag ook om hier beetje een buffalo te willen gaan laten bannen omdat deze een andere mening geeft.
Vrije meningsuiting is soms ver zoek.

top68

Bericht door top68 » ma 19 mei 2008 11:27

Er staan ook zeer veel mensen achter mij hoor... :roll:
Gisteren ook wel een paar z'on domme opmerking horen geven. Zo'n speler mag 10 juiste zaken doen, als hij ook maar 1 verkeerde pass geeft is 't prijs. Beetje serieus blijven. Overgrote deel genoot en zag dat het goed was. Alleen jammer dat die tegengoals zo snel vielen. Als je een ganse wedstrijd bekijkt maakt elke speler wel eens een cruciaal foutje.
Allez Gantwoaze!

Humanfly

Bericht door Humanfly » ma 19 mei 2008 11:28

buffalogirl8 schreef:Die ruitjes van Océade. Hopelijk staan de daders er goed op en moet de club er niet voor boeten. Werd er dan ook uitgedaagd in het binnenzwembad daar? Want die Marokane stonden in het buitenzwembad langs de andere kant, dacht ik.
Jep binnenin aan die ruiten waren ze ook aant provoceren, duidelijk gezien. Marokkaan met gele zwembroek.

HSV

Bericht door HSV » ma 19 mei 2008 11:29

vroem schreef:De foley fanclub zoals net gezegd.
Nogmaals;er staan zeer veel mensen achter mij.Hte wil niet zeggen omdat het hier opt forum velen zo hun mening over hebben men denkt iedereen die gedachte heeft.
Ik scheld hier niemand uit en vraag ook om hier beetje een buffalo te willen gaan laten bannen omdat deze een andere mening geeft.
Marc Degryse, Michel Prud'homme, Filip Joos, Trond Sollied, Ariel Jacobs... allemaal mensen die nix van voetbal kennen en Folley een goede voetballer vinden, ze zullen waarschijnlijk allemaal in de "folley fanclub" zitten. :roll:
Fighting terrorism since 1492

VoRtX

Bericht door VoRtX » ma 19 mei 2008 11:29

Tja, die Marokkanen aan Océade... Typisch... En sowieso komt er dan miserie van: de fout ligt in mijn ogen niet bij Gent-supporters.
We worden geprovoceerd en als je een meute hebt met wat gefrustreerden gebeurd zo iets.

Wat ik niet begreep is dat ze die gasten niet gewoon wegjoegen bij dat raam. Neen, ze laten ze daar maar staan. Ipv ze gewoon te zeggen: 't water in of buiten. Ze zouden direct weten wat kiezen, denk ik :D.
Anyway, jammer dat het gebeurd is, maar dat ze de onnozelaarkes die in het zwembad zaten maar eens aanpakken.

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 11:30

top68 schreef:Er staan ook zeer veel mensen achter mij hoor... :roll:
Gisteren ook wel een paar z'on domme opmerking horen geven. Zo'n speler mag 10 juiste zaken doen, als hij ook maar 1 verkeerde pass geeft is 't prijs. Beetje serieus blijven. Overgrote deel genoot en zag dat het goed was. Alleen jammer dat die tegengoals zo snel vielen. Als je een ganse wedstrijd bekijkt maakt elke speler wel eens een cruciaal foutje.
Komkom,als fadiga in de competitie niet goed speelde was het na nog geen 5min prijs dat men die gast zat uit te fluiten.De één mag duidelijk meer dan de ander.;).
Men hoeft het niet met mij eens te zijn,iedereen heeft een andere mening.
Dat mensen foley zo goed vonden is jullie gedacht en is jullie zaak,ik heb daar helaas bitter weinig van gemerkt en ik dacht dat foley echt zoals tegen standard zou spelen maar die foley heb ik samen met vele andere niet gezien.

Nu,ik zeg nergens het foley z'n fout is dat we verloren hebben,absoluut niet want we konden makkelijk de 3-1 hebben gescoord dusja.

sakamoto
Contacteer:

Bericht door sakamoto » ma 19 mei 2008 11:30

Humanfly schreef:
buffalogirl8 schreef:Die ruitjes van Océade. Hopelijk staan de daders er goed op en moet de club er niet voor boeten. Werd er dan ook uitgedaagd in het binnenzwembad daar? Want die Marokane stonden in het buitenzwembad langs de andere kant, dacht ik.
Jep binnenin aan die ruiten waren ze ook aant provoceren, duidelijk gezien. Marokkaan met gele zwembroek.
wie gaat eigenlijk ooit eens ga zwemmen in oceada? 't is goed om tyfus op te lopen
Louwazie buiteuh!

HSV

Bericht door HSV » ma 19 mei 2008 11:31

Humanfly schreef:
Ze waren voor de wedstrijd ook al bezig, maar toen was er nog geen gefrustreerde buffalo te zien natuurlijk.

elliebellieke*

Bericht door elliebellieke* » ma 19 mei 2008 11:32

Stond gisteren zo ne vent achter ons en hele wedstrijd door e :
"TACKLE HEM!!!"

Super spijtig, hadden het zo verdiend maar dan puur uit concentratieverlies en vermoeidheid op het einde dan toch, er naast gepakt.
Vond sfeer op st pieters plein nog goed meevallen, stond vanvoor om doek over publiek te laten gaan.
Btw wie was dat die hele tijd aan het vragen was om zijn sjaal aan ruiz of bojan te geven :p mee ne witte kop :p
"Het lijkt altijd onmogelijk, totdat het klaar is."

-Nelson Mandela

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » ma 19 mei 2008 11:33

ik ben akkoord met die opmerking maar ik vind ook dat Foley net geen topspeler is, het is altijd dat net niet bij hem.

maar idd: over inzet en verantwoordelijkheid opnemen als kapitein kunnen we niet klagen !
have fun

Guust.

Bericht door Guust. » ma 19 mei 2008 11:38

Hopelijk wordt er een feestje georganiseerd wanneer je je eerste niet-irritante post plaats. Ik kijk er alvast geweldig naar uit (en samen met mij “de ganse hoop die achter mij staat”).
Be trendy: hate your own players!

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 11:44

Guust. schreef:
Hopelijk wordt er een feestje georganiseerd wanneer je je eerste niet-irritante post plaats. Ik kijk er alvast geweldig naar uit (en samen met mij “de ganse hoop die achter mij staat”).
Ik zeg gewoon mijn mening,meer niet.Omdat deze sommige niet aanstaan zou dat irritant overkomen?Amaai,dan moet ik hier al zeer veel irritante posts telkens lezen,snap je?
Ik laat ieder z'n mening geven en het wil toch niet zeggen ik de mijne geef en met een aantal zaken niet eens ben..........................??
Ik zeg gewoon zoals ik het gezien heb en zoals velen en ik hoef geen steun zoals op een forum.De meeste mensen zitten hier uiteraard niet opt forum en da zie ik en hoor ik genoeg rondom mij en van mensen die ik ken.

Makaveli

Bericht door Makaveli » ma 19 mei 2008 11:45

nen schitterenden dag !!!

merci buffalo'tjes

volgend jaar pakken we valencia !

:bluewhite: :clap:

fiere buffalo !

(en als er dan toch iemand da hakske moet doen, dan nog het liefst bous ... magistraal - de klootzak :p)
Laatst gewijzigd door Makaveli op ma 19 mei 2008 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
vasQuez schreef:lal, zo werkt het niet vrees ik...

HSV

Bericht door HSV » ma 19 mei 2008 11:46

ignore functie nu aub !!!!

barka

Bericht door barka » ma 19 mei 2008 11:47

vroem schreef:
HSV schreef: Ik heb nog nooit op uw massa's zever gereageerd maar pls, vroem gewoon weg.
Foley was één van de zwakste van allemaal en je zou versteld staan van hoeveel mensen dit hebben gezegd alleen zie je dit hier niet op het forum waar het hier 90% foley fans zit.
Leuk om zien hoe je een buffalo weg wil,zal je mij nooit horen zeggen ondanks wat deze ook moge zeggen,goe bezig man.
Nu gaat het begin ze,de kritiek op de eigen spelers.
Ik heb Fooley nog zien spelen bij Bohemians in Dublin alvorens hij naar Gent kwam,toen al was duidelijk da hij nie de snelste was maar da compenseerd hij ruimschoots met zijn kopbal sterkte en zijn aanwezigheid in the box.
Hij is een targetman en een waardige kapitein maar waarschijnlijk zijn grootste kwaliteit is die als mens,ne grote meneer op en naast het veld,gentlemen all the way.
Mensen die nu gaan zeggen dat hij nie waard is da hij in de ploeg staat,schaam jullie.
Hij is ook één van de weinige die de fans komt groeten als we ne keer verloren hebben,gewoon uit respect da we toch geweest zijn waar we ook spelen.
De meeste spurten direct de kleedkamers in maar hij heeft de Ierse trots en respect om toch bij zijn fans te komen.
black country pride

apachke

Bericht door apachke » ma 19 mei 2008 11:50

barka schreef:Nu gaat het begin ze,de kritiek op de eigen spelers.
Ik heb Fooley nog zien spelen bij Bohemians in Dublin alvorens hij naar Gent kwam,toen al was duidelijk da hij nie de snelste was maar da compenseerd hij ruimschoots met zijn kopbal sterkte en zijn aanwezigheid in the box.
Hij is een targetman en een waardige kapitein maar waarschijnlijk zijn grootste kwaliteit is die als mens,ne grote meneer op en naast het veld,gentlemen all the way.
Mensen die nu gaan zeggen dat hij nie waard is da hij in de ploeg staat,schaam jullie.
Hij is ook één van de weinige die de fans komt groeten als we ne keer verloren hebben,gewoon uit respect da we toch geweest zijn waar we ook spelen.
De meeste spurten direct de kleedkamers in maar hij heeft de Ierse trots en respect om toch bij zijn fans te komen.

²
Laatst gewijzigd door apachke op ma 19 mei 2008 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
WE WERE ALL WOUNDED AT WOUNDED KNEE

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 11:51

barka schreef:
vroem schreef: Foley was één van de zwakste van allemaal en je zou versteld staan van hoeveel mensen dit hebben gezegd alleen zie je dit hier niet op het forum waar het hier 90% foley fans zit.
Leuk om zien hoe je een buffalo weg wil,zal je mij nooit horen zeggen ondanks wat deze ook moge zeggen,goe bezig man.
Nu gaat het begin ze,de kritiek op de eigen spelers.
Ik zou het niet zo beschrijven als kritiek.Ik analyseer alleen de match en der zijn een paar spelers die niet goed genoeg waren,meer niet.
Ik zit hier nu terug nog eens naar de match aant kijken en ik zie steeds dezelfde mensen het verschil en het spel maken en de ene goeie aktie na de andere doen.

Het belangrijkste is idd we een goeie match gezien hebben die we onverdiend verloren hebben en het een mooie dag was en ik zeg nogmaals duidelijk bij;de goals die we tegen krijgen waren zeer domme goals vooral de 1-2de goal.Maric laat polak gaan en rosales bij de 2de goal en de bijna volledige 2de helft geen vetten.
De3de goal,tja,das wel klasse wat boussoufa der deed.

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 12:05

Op canvas jongens,wat een bende amateurs zijn me dat jong?Constant hapering en noem maar op,leuk,pf.(ben de match nog eens aant bekijken).Tis echt triest,zo vervelend om volgen jongens.

Marc Botte

Bekerfinale

Bericht door Marc Botte » ma 19 mei 2008 12:18

Kan mij perfect vinden in de analyse van Sneeuwlok van deze morgen 08.00u

Sollied MOET ingrijpen op het ogenblik dat hij merkt/dat wij allemaal merken dat ons middenveld overlopen wordt/dat de ruimtes niet meer worden gedekt.
FADIGA speelt een schitterende match maar was inderdaad na 60/65' bekaf/ wel wissel die dan en schakel bv. Grondin en Azofeifa in.

Toch een dikke proficiat aan het hele team voor de fantastische match die we hebben kunnen zien , een team dat aangemoedigd werd door waanzinnig enthousiast Buffalo-supportersteam.

Zoon was ook afgezakt uit Parijs en heeft er geen minuut spijt van gehad.

Elftal bij mekaar houden is de boodschap voor het bestuur en verder investeren in een solidere verdediging

MB

Bleu-WhiTe

Bericht door Bleu-WhiTe » ma 19 mei 2008 12:18

Ik heb een schitterende match gezien met een pijnlijke afloop. Onze spelers vochten als leeuwen en daar kunnen wij; Gent-supporters alleen maar fier op zijn! Schitterende sfeer meegemaakt, al die vlaggen, koorzangen, ... FANTASTISCH!

Langs de andere kant ... zwaar ontgoocheld :( Zo dichtbij en nog uit handen geven.. onbegrijplijk :(

Heb het ff gehad van voetbal. Het zal tijd nodig hebben om terug zin te krijgen in het voetbal.

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 12:23

Ik hoor hier net verschuere zijnen uitleg,dzjeezes man,gelijkspel is zou correcte uitslag zijn in 1ste helft,beide ploegen waren evengoed,manman en dan zit'em te zagen over bojan zijn witte keeperstrui,dikkenek van mijn kloten dat is.

benedito

Bericht door benedito » ma 19 mei 2008 12:24

Ik vond Foley idd goed tot zeer goed gisteren. Hij deed zijn werk, was aanwezig en scoorde.

Maar is het echt weer nodig om, van zodra iemand (zelfs al is het Vroem) Foley bekritiseert, de propagandamachine weer op te starten?
Ik heb hier al gelezen dat er vonden dat Olufade slecht was, dat Thijs slecht was... Daarop wordt toch niet zo heftig gereageerd? Lange tenen, hoor, die F-fans.

thenri

Bericht door thenri » ma 19 mei 2008 12:29

vroem schreef:Ik hoor hier net verschuere zijnen uitleg,dzjeezes man,gelijkspel is zou correcte uitslag zijn in 1ste helft,beide ploegen waren evengoed,manman en dan zit'em te zagen over bojan zijn witte keeperstrui,dikkenek van mijn kloten dat is.
waar kunde die wedstrijd erges opnieuw bekijke?
Banlieue Gantoise.

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 12:33

thenri schreef:
vroem schreef:Ik hoor hier net verschuere zijnen uitleg,dzjeezes man,gelijkspel is zou correcte uitslag zijn in 1ste helft,beide ploegen waren evengoed,manman en dan zit'em te zagen over bojan zijn witte keeperstrui,dikkenek van mijn kloten dat is.
waar kunde die wedstrijd erges opnieuw bekijke?
Ik heb de match op digicorder opgenomen en heb nu de 1ste helft herbekeken en sorry mensen maar foley dus echt nauwelijks gezien e,das dus echt geen zever.
Ik had echt alle vertrouwen in foley en stond als één blok achter hem net zoals achter alle andere gent spelers.
Maar als je echt de top wil bereiken dan moet je betere spelers hebben,zo simpel is dat.

Nu goed,der zijn der idd bij die thijs zowaar slecht vonden en zelfs olufade waar ik al helemaal niet bij kan.
Maar als iemand dit zo heeft gezien dan is dat maar zo en die mag dat van mij gerust zeggen.Sommige willen gewoonweg dat iedereen steeds hetzelfde gedacht heeft maar je weet dat dit niet bestaat.;).

Kuzco

Bericht door Kuzco » ma 19 mei 2008 12:36

Jammer, jammer, jammer ...

gepakt op ervaring ...

Solied pakte uit, niet met beste ploeg (op papier) vond ik maar met de meest ervaren ploeg - hense Foley, Thijs, Fadiga ..

mijn vrees over Rosales om 90' lang foutloos te blijven op Bous bleek gegrond, maar that's life .. had liever Suler daar gezien

ze hebben toch goe gevochten en Fadiga nog goe ook ..
Jammer dat Ruiz en Maric er niet uitkwamen .. Ruiz opnieuw zenuwen net als bij bezoek Costa Ricaanse delegatie ??

zielige RSCA supporters btw. enkel gehoord bij 1-1 (efkes kort jeuh roepen, tzelfde mé 2-2 en vanaf 2-3 voelden zulder weer goe woar .. en dan nog maar 2 liedjes die dan nog niks met supporteren te maken heeft. Den tegenstander uitlachen en dergelijke ja, da kunnen ze .. is ook nie moeilijk hé ..) droef en niks nieuws onder de zon ...

en als laatste :

Gisteren gehoord op bus richting Heizel van gast met Buffalo tattoo op arm ... : "Ge moakt da mor iene kier mé in ui leve, woar, dus doar moek bij zen!" ... What the f*** ???? :confused: :(

Just niet .. volgend joar stommen der were, wa d'est ??? echt nie de juste spirit zulle, mor allé ...

ik ben fier en daarmee gedaan .. volgend jaar 25 jaar na datum (lijk Standard) veel schuner ;)
WTF is dees ?? Wa goan ze der mee doen ??

Buffalodave2

Bericht door Buffalodave2 » ma 19 mei 2008 12:36

vroem schreef:
thenri schreef: waar kunde die wedstrijd erges opnieuw bekijke?
Ik heb de match op digicorder opgenomen en heb nu de 1ste helft herbekeken en sorry mensen maar foley dus echt nauwelijks gezien e,das dus echt geen zever.Ik had echt alle vertrouwen in foley en stond als één blok achter hem net zoals achter alle andere gent spelers.
Maar als je echt de top wil bereiken dan moet je betere spelers hebben,zo simpel is dat.

Nu goed,der zijn der idd bij die thijs zowaar slecht vonden en zelfs olufade waar ik al helemaal niet bij kan.
Maar als iemand dit zo heeft gezien dan is dat maar zo en die mag dat van mij gerust zeggen.Sommige willen gewoonweg dat iedereen steeds hetzelfde gedacht heeft maar je weet dat dit niet bestaat.;).
AA Gent - Anderlecht: 1-0 (Foley 7e minuut)

Een spits dient om goals te maken.

spidi

Bericht door spidi » ma 19 mei 2008 12:40

Ik heb de perfecte coach voor volgend seizoen: vroem.
Weet alles af van voetbal, technisch en tactisch een enorme bagage en heeft de verfijnde techniek van communiceren net zoals Boskamp. :D

superboksic

Bericht door superboksic » ma 19 mei 2008 12:41

vroem schreef:Op canvas jongens,wat een bende amateurs zijn me dat jong?Constant hapering en noem maar op,leuk,pf.(ben de match nog eens aant bekijken).Tis echt triest,zo vervelend om volgen jongens.
Da was Bob Peeters die op de kabels stond te pissen

Gesloten