VOOR- en NABESCHOUWING + PRONO: KAA Gent - RSCA

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010

Wat doen we?

We pakken em
348
79%
We pakken em nie
93
21%

Totaal aantal stemmen: 441

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » ma 19 mei 2008 16:47

sabke

zeer begrijpelijk en kan u verzekeren dat de overgrote meerderheid van de buff supporters dit ook niet goedkeurt
have fun

sabke

Bericht door sabke » ma 19 mei 2008 16:48

vroem schreef:Sabke;vorige week suler zien spelen op de plaats van rosales?
Als je dit hebt gezien dan weet je je suler op de plaats van rosales moet stellen vanaf je ziet die jongen het moeilijk krijgt.Dit heeft sollied helaas niet ingezien(alweer) en maakten we dezelfde fout thuis als tegen anderlecht en werd afgestraft.
Ja , ik was op Dender en ja heb Suler er rb zien spelen, je hebt gelijk als je stelt dat Sollied dat niet heeft gezien, maar nogmaals, we hadden het tijdens de amtch kunnen aanpassen, en DAT heeft hij NIET gedaan.
Maar nogmaals, ik wijt het aan onze zwakke fysiek, na 70 minuten ging A'lecht drukken en het tempo was voor ons te hoog..
Proud to be a Buffalo since 1967

Ins@ne²

Bericht door Ins@ne² » ma 19 mei 2008 16:48

ONVERDIEND !!!

Gegokt en verloren! Alhoewel ik had de indruk dat fadiga enkele minuten later toch sowieso zou vervangen worden, moest die 2-2 nie gevallen zijn! En dan was het over voor Anderlecht! Deze nederlaag doet pijn want als er één ploeg was die het vandaag verdiende waren wij het wel! Maar gent heeft toch getoond dat wij even sterk zijn zelfs beter dan Anderlecht, het enige verschil zit hem in de wissels! Anderlecht heeft net iets meer kwaliteit op de bank en dat hebben we opt einde gevoeld, hoewel dat daar ook veel geluk met gemoeid was! Zoals Fadiga zei: DETAILS HEBBEN VANDAAG BESLIST !!!
Ik zie ons volgend jaar een sterke uefa-cup spelen, zou leuk zijn moesten we het tot in de groepsfase kunnen schoppen!

Chelsea, Chelsea !!! Gent die komt eraan !!!

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 16:51

Ze moeten bij gent duidelijk wat beter op conditie werken want das altijd zo in een topper wij altijd de laaste minuten geen pap meer kunnen.
Nu,langs de andere kant mogen we ons ook niet blindstaren natuurlijk;wij hebben van de 1ste minuut ervoor gegaan,anderlecht slechts 20min maar wel slimme 20min.
Kvind het zo klote,gvdm,zo goed spelen,zo genoten van fadiga en boussoufa ook toch wel de 2de helft en dan nog mooie combinaties gezien en aktie van olufade en tja,zo ten onder gaan is eervol maar een extra domper toch.
Hadden we al 3-O ofzo achter gestaan en we er nooit goed aan te pas komen zou ik er makkelijker mee kunnen leven.

sabke

Bericht door sabke » ma 19 mei 2008 16:53

GENT RULEZ schreef:sabke

zeer begrijpelijk en kan u verzekeren dat de overgrote meerderheid van de buff supporters dit ook niet goedkeurt

Thx voor het begrijpen van zulke '' verwerpelijke'' toestanden
En idd, 99% van de sups waren schitterend gisteren, prachtige sfeer, prima gedrag, nooit geziene vlaggenzee, indrukwekkend.
Het is een waarheid als een koe dat er in een massa altijd enkelingen zullen zitten die de boel verpesten
Einde van dit onderwerp wat mij betreft.

Hihi, één kleine bedenking: waarom komen van die 10.000 extra sups van gisteren er geen 5000 kijken elke week??? Dan hadden we makkelijk 12.000 abo's, niet?????

Ins@ne²

Bericht door Ins@ne² » ma 19 mei 2008 16:53

sabke schreef:
vroem schreef:Sabke;vorige week suler zien spelen op de plaats van rosales?
Als je dit hebt gezien dan weet je je suler op de plaats van rosales moet stellen vanaf je ziet die jongen het moeilijk krijgt.Dit heeft sollied helaas niet ingezien(alweer) en maakten we dezelfde fout thuis als tegen anderlecht en werd afgestraft.
Ja , ik was op Dender en ja heb Suler er rb zien spelen, je hebt gelijk als je stelt dat Sollied dat niet heeft gezien, maar nogmaals, we hadden het tijdens de amtch kunnen aanpassen, en DAT heeft hij NIET gedaan.
Maar nogmaals, ik wijt het aan onze zwakke fysiek, na 70 minuten ging A'lecht drukken en het tempo was voor ons te hoog..

Dat ligt niet aan onze fysieke zwakte vriend, da ligt gewoon aant feit dat anderlecht ulder wissels meer kwalitatief zijn dan de onze, ze kunnen zij ook geen 90 minuten super spelen! Kijk maar naar ulder laatse Champions League campagne in de laatse minuten gaven ze het altijd weg! Ze hebben gewoon chance gehad, die flikkers. Het verschil in budget was het kleine detail! En ook hadden wij weer geen geluk! Fadiga zijnen bal, gaat dienen derin ist gedaan, echt typeert voor ons seizoen, nooit geluk gekend op de cruciale momenten !!!

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » ma 19 mei 2008 16:58

sabke schreef:
GENT RULEZ schreef:sabke

En idd, 99% van de sups waren schitterend gisteren, prachtige sfeer, prima gedrag, nooit geziene vlaggenzee, indrukwekkend.
Het is een waarheid als een koe dat er in een massa altijd enkelingen zullen zitten die de boel verpesten

Hihi, één kleine bedenking: waarom komen van die 10.000 extra sups van gisteren er geen 5000 kijken elke week??? Dan hadden we makkelijk 12.000 abo's, niet?????
dit ligt ongetwijfeld aan de ligging van het stadion en de accomodatie zelf. Bovendien zo'n gelegenheid, gebeurt maar om de 24 jaar bij ons, dus dit wil niemand missen.
have fun

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 17:01

Ins@ne² schreef:
sabke schreef: Ja , ik was op Dender en ja heb Suler er rb zien spelen, je hebt gelijk als je stelt dat Sollied dat niet heeft gezien, maar nogmaals, we hadden het tijdens de amtch kunnen aanpassen, en DAT heeft hij NIET gedaan.

Dat ligt niet aan onze fysieke zwakte vriend, da ligt gewoon aant feit dat anderlecht ulder wissels meer kwalitatief zijn dan de onze, ze kunnen zij ook geen 90 minuten super spelen! Kijk maar naar ulder laatse Champions League campagne in de laatse minuten gaven ze het altijd weg! Ze hebben gewoon chance gehad, die flikkers. Het verschil in budget was het kleine detail! En ook hadden wij weer geen geluk! Fadiga zijnen bal, gaat dienen derin ist gedaan, echt typeert voor ons seizoen, nooit geluk gekend op de cruciale momenten !!!
Pas op,ik ben het ook met u eens maar het is niet de eerste keer bij ons de pijp leeg is ondanks achteraf nog de wissels,het gaat niet meer dan.
Feit is olufade en fadiga deraf en twas passe.Toch de 2 betere samen met een aantal andere.
Sollied mocht fadiga er niet hebben afgenomen,iedereen was leeg maar fadiga kan net op zo'n moment dat tikkeltje meer.

sabke

Bericht door sabke » ma 19 mei 2008 17:05

GENT RULEZ schreef:
sabke schreef:

dit ligt ongetwijfeld aan de ligging van het stadion en de accomodatie zelf. Bovendien zo'n gelegenheid, gebeurt maar om de 24 jaar bij ons, dus dit wil niemand missen.
klopt maar tendele toch. Als er morgen zeg maar een finale is van Optima Gent in den basket, dan ga ik daar niet naartoe, want basket interesseert mij niet.
Dus voor een deel zatten er gisteren gewoon mensen die ééndags sups waren, maar ik denk toch een pak die je moet kunnen terugwinnen als sup, en denk dat er gisteren misschien wel 500 nieuwe abo's bijgekomen zijn.

just a qirl

Bericht door just a qirl » ma 19 mei 2008 17:23

ik zeg maar 1 ding

PROUD to be a buffalo !!!

prachtig gespeeld jammer dat we niet beloond werden
blijve lache en ni pleuje jonges!

Piussi

Bericht door Piussi » ma 19 mei 2008 18:13

sabke schreef:
Kwil wel maar geraak maar eens in Gent als ge elke dag tot 17.00u aant werken ben ;)
Dat ik maar snel abbo heb dat ik zeker ban van plaatsen :D :clap:

bifi2000
Contacteer:

Bericht door bifi2000 » ma 19 mei 2008 18:52

pff we gaan die volgend jaar winnen .... iets doet me vermoeden dat we heus geen 24 jaar meer gaan moeten wachten ! volgend jaar dus .... exact 25 jaargeleden dan ! kan het nog schoner ??

ik heb in elk geval ne mooie dag gehad gister
Tjapt tem !

buffalooken

Bericht door buffalooken » ma 19 mei 2008 19:03

just a qirl schreef:ik zeg maar 1 ding

En maar goed ook.... ;)
We are the children of the higher man

BRUSSELSbuffalo

Bericht door BRUSSELSbuffalo » ma 19 mei 2008 19:06

frederikov schreef:Eerst en vooral wil ik meedelen dat ik een RSCA supporter ben en dat ik in de heizel was vandaag

ten tweede wil ik niet provoceren. maar toch wel wat opmerkingen geven over de match + enkele 'supporters van gent'

Wij zitten in vak H van de tribune 4, tegen de hoofdtribune aan net onder de bovenste ring tegen het glas, hoeveel supporters van Gent begonnen uit te dagen dat RSCA 2de plaats is en standard eerste plaats is geëindigd, echt provacatie natuurlijk, (WAS trouwens een hennige janet met zen rood vest). Daarna nog een macho tegen heel onze tribune bezig met provoceren.. hij was dé man toen het 1-0 was, toen het al snel 1-1 was ging ie zitte en liet ie zen kop nietmeer zien

toen het 2-1 was voor een lange tijd, bleve we zingen ... naar mijn mening heeft ANDERLECHT de meeste sfeer gemaakt tijdens heel de match, die van Gent hebben wel veel vlagge en blauwwit getoont maar qua gezang niet veel hoor.. ofwel hebbe we t ni gehoord

aan die paljasse in de hoofddtribune van Gent, JAMMER :)

BUFFALO ENCULé
Pardon??? A'lecht de meeste sfeer???? Tarara, je moet eens de wedstrijd herbekijken op tv. A'lecht nauwelijks tot niet gehoord tot aan de 2-2 (typisch, op A'lecht is er ook zelden sfeer, net als bij de Boeren trouwens) 70 minuten lang leek het alsof er enkel Buffalofans op de Heizel waren. Sorry, maar 't grootste deel vd A'lechtaanhang zijn salonsupporters.
Ge kunt beter nen optimist zijn die ongelijk heeft, dan ne pessimist die gelijk heeft.

BIEB
Contacteer:

Bericht door BIEB » ma 19 mei 2008 19:08

top68 schreef:Als je 70 minuten de betere bent (ook al ging het goed op en neer), dan verdien je de beker. Had Fadiga die ene kans wat beter afgewerkt, en bij een volgende wat meer geluk gehad...maar 'k werp geen steen. Helaas, voetbal duurt 90 minuten...Ook naast het veld waren we de (veel) betere. Het rsca-publiek dat maar rechtstpringt en zich laat horen bij de 3e goal...typisch paars-wit. Een dikke chapeau aan ons legioen!, indrukwekkend en zalig om zien. Een belevenis, echt van genoten, zowel voor als tijdens de match.

Teleurgesteld, uiteraard. Geen stem meer...

Goede cupmatch, reclame voor ons voetbal. Dat wel.

ps: Het Koning Boudewijnstadion...afbreken aub. Geen (uit)zicht, slechte indeling, slechte akoestiek, slechte geluidsinstallatie, ...alles slecht. Ons land verdient een groot en modern voetbalstadion.
in een vd eerste nabeschouwingen, deze dus, staat +- al alles wat ik ook wou zeggen

tis in beker gevaarlijk om vroeg voor te komen, kunt dan snel een mentale dreun krijgen, zoals standard tegen ons op sclessin
www.buffalo-indians.com :: :: KAA Gent. Live it.

BIEB
Contacteer:

Bericht door BIEB » ma 19 mei 2008 19:11

ivm de sfeer: krant looft Gentse sfeer

Svenne

Bericht door Svenne » ma 19 mei 2008 19:12

BIEB schreef:ivm de sfeer: krant looft Gentse sfeer
en terecht!! :bluewhite:
Champions: 2015 - ....
Cup winner: 1964 - 1984 - 2010 - ....

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 19:14

Op avs reportage gezien,mooi maar toch beetje kort vond ik.

poteirde

Bericht door poteirde » ma 19 mei 2008 19:15

top68 schreef: ps: Het Koning Boudewijnstadion...afbreken aub. Geen (uit)zicht, slechte indeling, slechte akoestiek, slechte geluidsinstallatie, ...alles slecht. Ons land verdient een groot en modern voetbalstadion.
indd!!

da stadion (ttz de piste) staat er enkel en alleen voor de memorial v damme. is da nie erg, voor die ene dag op t jaar.

ook da geluid, ik heb niks verstaan van speaker of muziek.

asap een nationaal VOETBALstadion!
Let op supporters wij beginnen
A.R.A.G. tes den Agee die hier moe winnen.

BlueStar

Bericht door BlueStar » ma 19 mei 2008 19:18

Een dag later, en eigenlijk nog altijd even fier. Ook al zijn er weer journalisten in de GvA die zeggen dat Gent de ploeg van net niet is...so what? Liever zo net niet, dan met 1-0 en schijtevoetbal! Anderlecht in Brussel sportief en extra-sportief een uur overklassen...gebeurt niet elk seizoen. Wat mij betreft met Sollied...en ik maak van Sollied geen heilige maar wel een capabele trainer en iets minder premieronselaar dan Leekens en nog enkele anderen.

Dit was de eerste finale in m'n ondertussen 17-jarig supportersbestaan en ruikt naar meer.

Heb maar 2 min-puntjes te zeggen.

1) In Vak E begon op een bepaald moment iemand continu te roepen waarbij Vuile Anderlechtjood nog het mooiste was. Toen het over een kleurling ging, sloegen bij de man, terecht, de stoppen even door. Even later was het hek van de dam.
2) Het grote moment van triestigheid was op de tram terug. Drie gasten drongen nog even met kebab en hamburger binnen, morsten de ganse tram onder...dat was nog grappig. Maar één van hen zei: "ik heb eigenlijk in heel de match maar één goal gezien..."...waarom ga je dan in godsnaam kijken terwijl zo veel mensen die de wedstrijd WILLEN zien geen kaart kunnen bemachtigen.

Och ja....ik blik terug op een heel goed seizoen. We hebben zelden of nooit punten gestolen, soms (vaak) goed voetbal gebracht...we hebben het niveau van het Belgische voetbal, samen met Cercle (en niet met Club, Anderlecht, Genk, etc) en Standard, omhooggekrikt. Liever 1 jaar van dit dan nog eens 3 seizoenen klote-voetbal onder een Leekens, Geeraerd, etc.

En voor het overige: akkoord met Guust. Als er 1 speler was die we dit jaar misten, was het een echte klasbak als Smoje. Intrinsiek is Smoje 1,5x beter dan Suler, 3x als De Roeck en spreken we nog niet over de rest.

Buffalogirlforever14

Bericht door Buffalogirlforever14 » ma 19 mei 2008 19:18

Ben fier op onze buffalo's !!
De sfeer was goed !! We hebben een echte voetbal finale gezien, en dat kan niemand tegenspreken, alleen heeft de beste ploeg verloren !!

BUFFALO BUFFALO AA GENT !
* Feels so good when you're doing all the things that you wanna do. *

BRUSSELSbuffalo

Bericht door BRUSSELSbuffalo » ma 19 mei 2008 19:31

ProBuffalo schreef:jammer maar helaas..
zat na de match triest op de tribune, er komt een oud peetje bij mij en zegt: gij gaat nog veel finales meemaken.. ik nie meer!
mss een magere troost, maar we gaan nog een gouden tijd tegemoet!!
Idd, de ontgoocheling was enorm groot na zo'n fantastische match. Maar Gent heeft opnieuw getoond aan 't land dat we bij momenten zeer goed en mooi voetbal brengen, het kan echt niet lang meer duren voor we een echte prijs pakken.
Wat mij nog 't meest plezierde was het FANTASTISCHE buffalo legioen, wat een sfeer, wat een toekomst!
Ge kunt beter nen optimist zijn die ongelijk heeft, dan ne pessimist die gelijk heeft.

SarahDeBacker
Contacteer:

Bericht door SarahDeBacker » ma 19 mei 2008 19:47

just a qirl schreef:ik zeg maar 1 ding

²
T Rex schreef:Steven heeft zijn achternaam ondertussen laten veranderen in Stevens

captcobra

Bericht door captcobra » ma 19 mei 2008 19:58

vroem schreef:Hadden we al 3-0 ofzo achter gestaan en we er nooit goed aan te pas komen zou ik er makkelijker mee kunnen leven.
toch liever 2-3 verliezen na een goede match dan keihard met 3-0 de boot in gaan ... ok, de ontgoocheling is groot, maar we weten wel dat we het kunnen!

samsonov

Bericht door samsonov » ma 19 mei 2008 20:01

Idd, vind ik ook. :)

duvelke

Bericht door duvelke » ma 19 mei 2008 20:14

een prachtige dag gister; jammer genoeg onverdiend verloren

Gent was meer dan een uur de betere van Anderlecht; maar op het einde zat Gent er fysiek wel wat door

Onze defensie blijft toch ons zwakste punt; ik had toch graag een Smoje zien starten

Gent mag trots zijn op de ploeg en zeker ook op haar supporters; schitterende sfeer
en volgend jaar pakken we die beker

BIEB
Contacteer:

Bericht door BIEB » ma 19 mei 2008 20:38

tussen die mauves zitten er toch ook soms slimme kerels zenne; Zat na de match terug beneden in een dubbeldekker, passeert nen auto vol mauves zo traag voorbij om den held uit te hangen, en ze doen het Sterchele-gebaar naar ons ..

Rare typen, zit wsl weinig verstand in :)

buffalofan

Bericht door buffalofan » ma 19 mei 2008 20:44

vroem schreef:
SiebeK schreef::eek: 25 berichten per dag.
Schijtezot moatje
Ma ba nee,kzit gewoon veel thuis,tis daarmee,kmoet doppe en kwee nie wat doen.
Tzal beter zijn alsk 2 weken in benidorm zal zitte.
voor ons ook denk ik...

anders wil BFT gerust rondgaan met collectebuske voor daar zeven weken van te maken ze...

de eerste 100 euro heb ik just gestort..
ECHTE GENTENAARS ZIJN VOOR AA GENT !!

buffalobart5

Bericht door buffalobart5 » ma 19 mei 2008 20:48

echt jammer, het zat er in om de 3e beker te pakken
gaat die bal van Fadiga binnen...

keb 10 minuten staan schrieme, maja 'live goes on'
volgend jaar pakken we em wel :clap: :evil:
Soms moet je onder ogen durven zien wat kan en wat niet. AA Gent ooit landskampioen? Dat kan.

Lawson

Bericht door Lawson » ma 19 mei 2008 20:51

Pfff ik kan het nog steeds moeilijk aanvaarden dat we niet gewonnen hebben. Heb dan ook nog geen beelden noch foto's bekeken noch een krant gekocht. Fucked up...

Gesloten