VOOR- en NABESCHOUWING + PRONO: KAA Gent - RSCA

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010

Wat doen we?

We pakken em
348
79%
We pakken em nie
93
21%

Totaal aantal stemmen: 441

frederikov

Bericht door frederikov » ma 19 mei 2008 0:49

Eerst en vooral wil ik meedelen dat ik een RSCA supporter ben en dat ik in de heizel was vandaag

ten tweede wil ik niet provoceren. maar toch wel wat opmerkingen geven over de match + enkele 'supporters van gent'

Wij zitten in vak H van de tribune 4, tegen de hoofdtribune aan net onder de bovenste ring tegen het glas, hoeveel supporters van Gent begonnen uit te dagen dat RSCA 2de plaats is en standard eerste plaats is geëindigd, echt provacatie natuurlijk, (WAS trouwens een hennige janet met zen rood vest). Daarna nog een macho tegen heel onze tribune bezig met provoceren.. hij was dé man toen het 1-0 was, toen het al snel 1-1 was ging ie zitte en liet ie zen kop nietmeer zien

toen het 2-1 was voor een lange tijd, bleve we zingen ... naar mijn mening heeft ANDERLECHT de meeste sfeer gemaakt tijdens heel de match, die van Gent hebben wel veel vlagge en blauwwit getoont maar qua gezang niet veel hoor.. ofwel hebbe we t ni gehoord

aan die paljasse in de hoofddtribune van Gent, JAMMER :)

BUFFALO ENCULé

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 0:50

Zucht,nog eens diepe dikke zucht,grmbl.
Ik ga hier eens pakweg zoals steeds mijn gedacht zeggen en men zal het wel niet met mij eens zijn zoals gewoonte maar toch zeg ik gewoon zoals ik het heb gezien en ik ben echt pissed.

1)Foley;weg dermee,weg godverdomme,tjonge jonge,wat heeft dienen weer gedaan jong buiten die simpele binnentikker en 1 degelijke aktie in 1ste helft?Manman,den premie was voor hem blijkbaar nie hoog genoeg zekers?
2)Rosales?Hoe is dat godverdomme mogelijk?De 1ste helft doet'em het goed maar de 2de helft zie je dat die gast gewoon te licht is en wat gebeurde er alweer en hetgeen ik voor vreesde;yep,hij liet alweer boussoufa meters ruimte en werd alweer zot gespeeld door boussoufa en daar ligt dan alweer de fout van sollied da kalf,dat'em gvdm suler zoals op dender op den back zet en smoje/grcncarov derin want we stonden toen wel nog 2-1 voor.
De goal die boussoufa scoort;wat doet rosales daar alweer?Die moet alleen maar naar boussoufa kijken,meer niet maar neen,die maakt de zoveelste fout en gaat naar binnen om frutella te dekken waar ij niet tegenop kan.De kleinste van de hoop krijgt zo de kans om o zo makkelijk binnen te koppen,onvoorstelbaar.
3)Ik vond die zeer sterk spelen maar in de loop van de 2de helft begon het door te wegen en thijs begon zoals in z'n oude doen zeer veel slechte ballen te geven ect....Op zo'n moment moet je thijs vervangen en de toch wel zeer goed spelende azozeifa(die op de bank zat)er dus inzetten.Dit was ook al alweer toen we nog voorstonden,zucht.
De mensen die zijn ingevallen was echt weer ondankbaar want we stonden achter en de pijp was bij ons wat uit.
4)Bojan;toch een aantal keer in de fout en veel geluk anderlecht daar niet van had geprofiteerd maar aan de goals kon'em niets doen.
5)Mutavdic;goeie match,één van de betere,die gast is gewoon secuur en heeft echt z'n best gedaan en kwam vooral in de 2de helft meermaals net op tijd goed tussen.
6)Maric;mss de 1ste goal van anderlecht toch beetje zijn fout want maric laat polak lopen maar maric was voor mij (samen met een aantal andere)de beste.Die was echt verdomd sterk,zalige speler.
7)Fadiga;tja,tis jammer deze ook allen maar zo goed speelt in zo'n match.Gewoonweg super,klasse,echt klasse wat die vandaag heeft getoond.Z'n meeste akties waren deze keer gelukt en waren dikwijls hoogstaand.
8)Olufade;int beginne was'em der niet echt maar vanaf eenmal een goeie aktie te hadden gemaakt was'em alweer vertrokken zoals de laatste weken al.Zeer gevaarlijk en aantal prachtakties waar de verdedigers van anderlecht hun tanden op stuk bezig.
9)Suler;zelfverzekers vandaag door meerdere ballen blindelings naar bojan te koppen en de roeck speelde ook een degelijke match buiten die ene bal in 1ste helft bijna goal werd,grmbll,heb kik lope vloeken toen.
Was trouwens prachtredding van bojan die er als een gek op af vloog en zich ervoor legde.
10)We hebben de mogelijkheid gehad op het perfecte moment op die 3de goal te scoren maar helaas mocht het niet zijn en wij binnenkant paal buiten en bij anderlecht binnenkant binnen,gvdm.
11)Gewoonweg een schande dat er daar gewoonweg eindje van mij(en maar goed ook) anderlecht supporters zaten en zaten te springen en roepen toen anderlecht scoorde,onvoorstelbaar en niemand die daar wat aan deed en gent supporters die dit maar lieten begaan,alleeja,als je dat al gent supporters kan noemen want het was meer dan duidelijk de helft die er was nooit naar de voetbal is weeste kijken.Zo'n saaie boel waar ik zat mee die mannen en het enige wa ze lopen doen hebben achter mij is zagen als een bendeke oude wijven en kheb het hen ook gezegd,ze zaten wel debiel te lachen maar ze hebben niet gezegd en ma goed ook want kliep al toen op hete kolen.
Koningboudewijnstadion is kutstadion en de sfeer is wel mooi om zien maar o zo ver allemaal en je verstaat het ook zeer moeilijk.Echt geen goed stadion en ook niet gezellig.

Tis alweer net niet,een topper winnen of een match winnen wanneer het er echt maar dan echt op aan komt,we kunnen het gewoonweg niet.
Over de scheids heb ik zowaar deze keer geen slecht woord,heeft zelfs heel wat fases vond ik in ons voordeel gefloten waarvan ik mijn twijfels had.Niemand moet met de vinger naar de scheids wijzen,die heeft dat tot mijn grote verbazing heel goe gedaan.Just paar keer de lijnrechters die paar keer niet buitespel gevlagd hebbe maar voor de rest ook oke.
Ik zegde het nog dieje mens van mijn werk die naast mij zat;ik zegde hem nog aan de rust;de 1ste helft is de 2de niet en ge kent gent nog niet goed dus ik ben al veel voorzichtiger geworden en lap,tis toch wel weer van datte.Ik zou beter nimmer zo'n zaken meer zeggen want tkomt potverdomme 8/10 keer altijd uit.

Ben nog na st-pietersplein geweest en je voelde en zag toch wel het er niet je datte was,was heel flauwtjes(zoals verwacht doordat we verloren hadden).Ben dan ook nie lang gebleven.
De teleurstelling,de zoveelste teleurstelling is alweer zeer groot.
Tis leuk geweest en tis de max om eens een bekerfinale mee te maken,heb mij voor en het grootste stuk tijdens de match zeer goed geamuseerd maar als je zo verliest is een zware domper.

En wat anderlecht betreft;wat een sfeer jongens,pf.
En toen gillet scoorde,ts,hij hoort echt thuis bij anderlecht,dikke nek me dat is.
Boussoufa;tja,we moeten eerlijk zijn,das toch de man die het verschil alweer heeft gemaakt,tis toch een zeer sterke speler.
Ik hoop ook dat gent er eens mee stopt om nog spelers naar anderlecht te verkopen.

Genteneir

Bericht door Genteneir » ma 19 mei 2008 0:53

frederikov schreef:Eerst en vooral wil ik meedelen dat ik een RSCA supporter ben en dat ik in de heizel was vandaag

ten tweede wil ik niet provoceren. maar toch wel wat opmerkingen geven over de match + enkele 'supporters van gent'

Wij zitten in vak H van de tribune 4, tegen de hoofdtribune aan net onder de bovenste ring tegen het glas, hoeveel supporters van Gent begonnen uit te dagen dat RSCA 2de plaats is en standard eerste plaats is geëindigd, echt provacatie natuurlijk, (WAS trouwens een hennige janet met zen rood vest). Daarna nog een macho tegen heel onze tribune bezig met provoceren.. hij was dé man toen het 1-0 was, toen het al snel 1-1 was ging ie zitte en liet ie zen kop nietmeer zien

toen het 2-1 was voor een lange tijd, bleve we zingen ... naar mijn mening heeft ANDERLECHT de meeste sfeer gemaakt tijdens heel de match, die van Gent hebben wel veel vlagge en blauwwit getoont maar qua gezang niet veel hoor.. ofwel hebbe we t ni gehoord

BUFFALO ENCULé
Wat ben je een dommerik. Daarom ben je ook anderlechtsupporter, wschl.

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 0:56

frederikov schreef:Eerst en vooral wil ik meedelen dat ik een RSCA supporter ben en dat ik in de heizel was vandaag

BUFFALO ENCULé
De meeste sfeer?Het is te zien wat jij onder sfeer verstaat?
Hetgeen ik vooral van jullie heb gehoord waren geen leuke gezangen maar eerder altijd op gent bedoeld.

Het probleem is dat er heel wat waren van bij gent die je anders nooit ziet en das dus beetje het probleem geweest vandaag,die weten nie wa zingen en roepen en die zitten der maar te zitten,ik zat daar helaas dus tussen en kheb mij kwaad gemaakt en we hebben wel geroepen van doe ulder bakkes open maarja.....................................................
Koning boudewijnstadion is nu niet meteen een sfeervolstadion,kvind het een stom stadion laat staan gezellig.

En gent verdiende te winnen.Anderlecht was alleen maar goed doordat bij gent de pijp wat uit was de laaste 20tal minuten.Wij scoren die 3de verdiende goal niet en tja,anderlecht zou anderlecht niet zijn,er niet aan te pas komen,onze rosales die alweer verdedingsfout maakt en twas 2-2.

En nog iets;ge moogt gvdm content zijn ge tegen gent hebt gespeeld.Wij zijn dit seizoen samen mss met cercle brugge de meest aanvallende ploeg geweest en tis er niet altijd bij ons uitgekomen maar zo krijg je tenminste nog schoon voetbal te zien.
Daarvoor toch een dank aan sollied 2 op 2 wat europa betreft mee sollied.
Laatst gewijzigd door vroem op ma 19 mei 2008 1:02, 1 keer totaal gewijzigd.

ARAG
Contacteer:

Bericht door ARAG » ma 19 mei 2008 1:01

BUFFALO ENCULé
En die kerel in het roze in uw vak was nie belachelijk ofzo? Schaambal
Wij zingen vincerooooo
Een TROUWE supporter

ARAG
Contacteer:

Bericht door ARAG » ma 19 mei 2008 1:06

Ik ben het gewoonweg voor het grootste deel eens met vroem :eek:
Wij zingen vincerooooo
Een TROUWE supporter

T Rex

Bericht door T Rex » ma 19 mei 2008 1:13

Dikke match van onze ploeg. 65 minuten lang hebben ze Anderlecht overklast. Een fantastisch technisch meesterschap dat we getoond hebben. Het moet veel pijn gedaan hebben aan de ogen van de weinige Anderlechtsupporters die nog voor Anderlecht supporteren omwille van het technische voetbal dat ze lang geleden jarenlang gebracht hebben.

Zeer jammer van die dekkingsfout van Rosales én jammer dat we het niet eerder afmaakten. 99% van de Anderlechtsupporters zijn gewoon successupporters. Dat is vandaag alweer duidelijk geworden. Een club als Anderlecht verdient beter voetbal en betere supporters.

T Rex

Bericht door T Rex » ma 19 mei 2008 1:17

Fadiga, Suler, Maric, Ruiz, Olufade zijn, als ze wat in vorm zijn, absolute top in België. Zet daar nog Smoje bij en een Thijs die het vandaag zeker niet slecht deed en dan heb je enkel nog een RB, een LB en een goede spits nodig om een ijzersterk team te hebben.

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » ma 19 mei 2008 1:19

kga nog eens negatief doen

wat heeft een jaar sollied nu opgeleverd

1. beter voetbal
2. 6e plaats
3. een verloren bekerfinale

is dit dure trainersjaar dan echt de moeite geweest?

mijns inziens: nee.

geef ook geen miljoen aan Preudhomme, maar koop er deftige spelers mee.
have fun

fredo

Bericht door fredo » ma 19 mei 2008 1:26

Heel jammer dat we de cup nie gewonnen hebben. Eerste helft was voor ons, tweede helft voor Anderlecht. Het doet pijn dat we 'genekt' worden door ex-buffalo's, boussoufa en gillet. Dat toont echter aan dat we nog niet de echte top zijn in België, maar dat komt wel...

Voor de rest, eerste maal onder sollied: Europees. daarna geen Europees. Nu opnieuw onder Sollied: Europees. Wie heeft eigenlijk nog commentaar op die man?
Bedankt voor de fantastische tijden :clap:

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 1:37

fredo schreef:Heel jammer dat we de cup nie gewonnen hebben. Eerste helft was voor ons, tweede helft voor Anderlecht. Het doet pijn dat we 'genekt' worden door ex-buffalo's, boussoufa en gillet. Dat toont echter aan dat we nog niet de echte top zijn in België, maar dat komt wel...

Voor de rest, eerste maal onder sollied: Europees. daarna geen Europees. Nu opnieuw onder Sollied: Europees. Wie heeft eigenlijk nog commentaar op die man?
Bedankt voor de fantastische tijden :clap:
Sollied krijgt dit van mij daarvoor :clap:
Maar soms det'em z'n wissels te laat of niet goed of ziet'em toch soms het spel net niet goed genoeg en dat was vandaag zoals ik in mijn lange post heb uitgelegd het geval en dan zeg ik :mad:
Maar idd,de man is 2 keer bij ons geweest en ditmaal toch met een minder team dan toen mee den aarst en drago en halen we na 24j den beker.
Kan je dan echt veel negatiefs over zo'n trainer zeggen?Tuurlijk niet.
Hij mankeert nog een aantal dingetjes die soms op sommige momenten ons de nek omwringen maar je mag het ook niet al verwachten.Het is een mens en mensen maken allemaal wel fouten.

harry stoteles

Bericht door harry stoteles » ma 19 mei 2008 2:03

Niet zozeer na het verlaten van het stadion maar eerder na het bekyken van de samenvatting kan men niet anders dan tot de conclusie komen dat we rsca telkens weer zelf in de match moesten brengen.Op eigen kracht slaagden ze daar in de verste verte niet in.

Na de openingsgoal serveren we onmiddelijk de gelykmaker aan RSCA na "niet echt scherp verdedegen". Bal via Deschacht naar Polak die ongehinderd en ongedekt mag komen inlopen(en je zag hem weldegelyk van heel ver afkomen).

AA Gent speelt voor de rest nagenoeg de volledige eerste helft goed combinatievoetbal, veel op de helft van de tegenstander hier en daar kansen.Anderlecht onderging het spel ;veel slechte passes,aanvallend
niets, tot aan de middenlyn en dan balverlies... .

RSCA slaagde er zelf nauwelyks in om gevaarlyk te zyn en had de hulp van twee gentse blunders nodig om in de buurt van de gentse goal te komen.

Een eerste keer na onoordeelkundig uitkomen van Bojan==) Gillet op de lat.

Aan de overkant lukt Olufade de verdiende 2-1 na een afgeweken schot.

Een tweede keer besluit de Roeck om de Brusselaars een huizenhoge gelegenheid te geven om opnieuw direct gelyk te maken ;Hij stuurt Vlcek alleen op Bojan af de bal gaat er evenwel niet in door een prima optreden van de gentse doelman. Een blunder van formaat van de Roeck dit had al de gelykmaker moeten zyn voor anderlecht.

Begin van de tweede helft begon anderlecht zenuwachtiger te worden en hanteerde het steeds nadrukkelyker tevergeefs de lange bal om in de buurt van de gentse goal te raken.Voetballend lukte het nog steeds niet. Gent bleef op zyn elan doorgaan tot het rond de zeventigste minuut weer tyd werd voor een cadeau voorzet naar tweede paal iedereen van gent naar de eerste paal om zo Boussoufa -daardoor moederziel alleen- de gelegenheid te geven om simpel de gelykmaker overhoeks binnen te koppen.Flagrante dekkingsfout.

Vanaf dan keert de wedstryd.Nauwelyks drie minuten later wordt de gentse verdediging voor het eerst deze wedstryd eens uitgespeeld door een goeie aanval van anderlecht de winning goal mag er zyn 2-3 en Gent kan daar niets meer tegenover zetten.De laatste 20 minuten is anderlecht baas.
Ik wil ne keer kampioen spelen met de Gantoise meer vraag ik niet...

J9

Bericht door J9 » ma 19 mei 2008 2:08

Net trug van Sint Pietersplein & overpoort. Bende zatte mannen blijven nog over die de politie niet zo graag ziet... Voor de rest zalige dag gehad. Nooit zal ik hem vergeten. Toch jammer dat we de beker niet hebben!

Buffaloooo!!! :bluewhite:
ecouter chanter la gantoise et sourtout ne dit rien...

SiebeK

Bericht door SiebeK » ma 19 mei 2008 2:15

en
te onthouden.
Overal maar dan ook overal
nog steeds blauw wit
niemand beschaamd.
(kzou eerder beschaamd zijn als anderlecht supporter. jongens, begin eerst met een scoutingsysteem op gang te zetten)

Buffalo Blue White
en het leeft
maar zéér ontgoocheld.
Ik kon niet feesten.
Zo Dichtbij . . .
Oli schreef:Damn you ninjaSiebe

Stevo

Bericht door Stevo » ma 19 mei 2008 2:22

Zalig om jullie commentaren te lezen.
jammer dat de beker niet binnen is.

had graag willen meegaan, maar de vrouw eiste dat ik toch meeging naar Mexico.

Hopelijk zijn we volgend jaar de ploeg van net wel en kunnen we Europees overwinteren.

Profiiat aan iedereen die onze stad en club trouw blijft.

Anguloce

Bericht door Anguloce » ma 19 mei 2008 2:26

Grim schreef:
lordoffaith schreef:ik denk 2-3 voor ons (RSCA)

12' 1-0 ruiz
24' 2-0 foley
34' 2-1 vlcek
75' 2-2 vlcek
86' 2-3 boussoufa
dat scenario zou mij niet goed bekomen
Ge houdt het toch ni voor mogelijk zeker :lol:

harry stoteles

Bericht door harry stoteles » ma 19 mei 2008 2:29

GENT RULEZ schreef:kga nog eens negatief doen

1. beter voetbal
2. 6e plaats

Zucht;

Dit seizoen==) uefa cup voetbal, bekerfinale en zesde plaats in competitie.

Vorig seizoen==)intertoto, geen bekerfinale (pijnlijke uitschakeling door de boeren,ik persoonlyk meer van afgezien dan de finale van vandaag niet te winnen) en vierde plaats in de competitie.

Op het einde van tseizoen een trainer die ons tot op tallerlaatste moment voor de zot houdt en dan plots toch woordbreuk pleegt om dan uiteindelyk naar fucking Lokeren te vertrekken.

Dit seizoen een trainer die volgens afspraak en ruim voor het einde van het seizoen laat weten dat hy vertrekt.

Kies maar...

Anguloce

Bericht door Anguloce » ma 19 mei 2008 2:30

Droopka schreef:Als Anderlecht-supporter even vermelden dat AA Gent de eerste helft sterker was, tweede was voor Anderlecht. Maar ben verschoten van Fadiga, speelde zeer sterk op het middenveld. Ruiz niet veel gezien (vondek raar want had daar meer schrik voor). En jullie rechtsback vond ik ook sterk spelen, zeker de eerste helft.
Ruiz is echt nen duts ze, nie kopen ;)

SiebeK

Bericht door SiebeK » ma 19 mei 2008 2:35

Anguloce schreef:
Droopka schreef:Als Anderlecht-supporter even vermelden dat AA Gent de eerste helft sterker was, tweede was voor Anderlecht. Maar ben verschoten van Fadiga, speelde zeer sterk op het middenveld. Ruiz niet veel gezien (vondek raar want had daar meer schrik voor). En jullie rechtsback vond ik ook sterk spelen, zeker de eerste helft.
Ruiz is echt nen duts ze, nie kopen ;)
idem dito van mening ;)
Oli schreef:Damn you ninjaSiebe

Anguloce

Bericht door Anguloce » ma 19 mei 2008 2:40

frederikov schreef: toen het 2-1 was voor een lange tijd, bleve we zingen
:lol: :lol: :lol:

Anguloce

Bericht door Anguloce » ma 19 mei 2008 2:42

GENT RULEZ schreef:kga nog eens negatief doen

1. beter voetbal
2. 6e plaats

Ik zeg u dat de toekomst het zal uitwijzen. Volgend seizoen 8-9000 abo's? JA! Stel dat we verrassend in de poules vd UEFA Cup raken? JA!

Je moet eigenlijk afwachten om er een deftige mening over te vormen.
Voor mij persoonlijk is die bekerfinale al de "JA", maar begrijp dat het voor velen niet voldoende is.

Lampaard

De Finale

Bericht door Lampaard » ma 19 mei 2008 2:47

Aan vroem,

Vroem je hebt vre veel gelijk maar je moet toegeven die derde goal begint met het uitspelen van Fadiga!.
Hij heeft vandaag prachtige dingen getoond en als hij de 3-1 had kunnen scoren waren we nu nog aan het vieren maar hij maakt nog vele fouten.
Nu gaan we Europa in, hopelijk Azerbeidjan dan kunnen we veel drinken coola's en al??????????????????????????????

disco

Bericht door disco » ma 19 mei 2008 2:47

Zo dichtbij... :cry:
ladies and gentlemen, this is 100% pure disco shit

Lampaard

De flikken van mijn voeten

Bericht door Lampaard » ma 19 mei 2008 2:57

Uiteindelijk moeten we rondrijden in Brussel.
We gaan eraf in Wetteren en daar ga ons ne gepensioneerde vent ons beletten om te stoppen.
Het was ne parking voor de Anderlecht supporters. Ik wist niet dat Anderlecht lag in Oost-Vlaanderen.
Bedankt!

harry stoteles

Bericht door harry stoteles » ma 19 mei 2008 3:00

BUFFALO ENCULé
Supporters van Anderlecht, Sfeer?

Niet opgelet eerlyk gezegd is me niets speciaal opgevallen.
Anyway mochten er rsca supporters aanwezig geweest zyn op den Heizel toch bedankt om te komen en myn excuses dat ik niet wist dat jullie daar ook waren.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik vooral voor de best aangename match van mijn geliefde Gantoise tegen rsca uit brussels kwam.

En niet speciaal voor jullie ,wie of wat jullie ook moge zijn of voorstellen of willen zijn.
Nu ik erover nadenk kan er me echt weinig bij voorstellen bij "RSCA supporters"

Kleurloos , geurloos en smaakloos ... ?

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » ma 19 mei 2008 3:08

Gent leeft opnieuw. De supporters hadden dit jaar meer verdiend maar (sommige) spelers dachten daar anders over.
Buffalo Forever!

harry stoteles

Bericht door harry stoteles » ma 19 mei 2008 3:24

harry stoteles schreef:Niet zozeer na het verlaten van het stadion maar eerder nu na het bekyken van de samenvatting kan men niet anders dan tot de conclusie komen dat we rsca telkens weer zelf in de match brengen. Op eigen kracht slaagden ze daar in de verste verte niet in.

Na de openingsgoal serveren we onmiddelijk de gelykmaker aan RSCA na "niet echt scherp verdedegen". Bal via Deschacht naar Polak die ongehinderd en ongedekt mag komen inlopen(en je zag hem weldegelyk van heel ver afkomen).

AA Gent speelt voor de rest nagenoeg de volledige eerste helft goed
combinatievoetbal, veel op de helft van de tegenstander hier en daar kansen.
Anderlecht onderging het spel ;veel slechte passes,aanvallend
niets, tot aan de middenlyn en dan balverlies... .

RSCA slaagde er zelf nauwelyks in om gevaarlyk te zyn en had de hulp van twee gentse blunders nodig om in de buurt van de gentse goal te komen.

Een eerste keer na onoordeelkundig uitkomen van Bojan==) Gillet op de lat.

Aan de overkant lukt Olufade de verdiende 2-1 na een afgeweken schot.

Een tweede keer besluit de Roeck om de Brusselaars een huizenhoge gelegenheid te geven om opnieuw direct gelyk te maken ;Hij stuurt Vlcek alleen op Bojan af de bal gaat er evenwel niet in door een prima optreden van de gentse doelman. Een blunder van formaat van de Roeck==) dit had al de gelijkmaker moeten/kunnen zijn voor anderlecht.

Begin van de tweede helft begon anderlecht zenuwachtiger te worden en hanteerde het steeds nadrukkelyker tevergeefs de lange bal om in de buurt van de gentse goal te raken.
Voetballend lukte het nog steeds niet. Gent bleef op zyn elan doorgaan tot het rond de zeventigste minuut weer tyd werd voor een cadeau.
Voorzet naar tweede paal iedereen van gent naar de eerste paal om zo Boussoufa -daardoor moederziel alleen- de gelegenheid te geven om ongestoord simpel de gelykmaker overhoeks binnen te koppen.
Flagrante dekkingsfout.

Vanaf dan kantelt de wedstrijd.
Nauwelyks drie minuten later wordt de gentse verdediging voor het eerst deze wedstryd eens echt uitgespeeld door een goeie aanval van anderlecht bekroond met een prima doelpunt tevens de winning goal: 2-3. Gent kan daar niets meer tegenover zetten en de laatste 20 minuten is anderlecht baas.

HSV

Bericht door HSV » ma 19 mei 2008 7:35

Onze verdediging trok op nix zoals al heel het jaar.
Fighting terrorism since 1492

Staute Buffalo

Bericht door Staute Buffalo » ma 19 mei 2008 7:38

Ik zat hoog in vak F. Af en toe keek ik eens goed rond mij, boven mij, onder mij.
:eek: Ongelooflijk.
Bij momenten waande ik me op Old Trafford, of Anfield Road.
Wat'n sfeer !
Ik geef het nie graag toe maar: Fadiga was echt heerlijk goe !
Jammer van die 2 dekkingsfouten in onze verdediging.
Maar ik ben toch trots om ne Buffalo te zijn !
En Buffalo-village was Zalig !
WILS = KING

BlueStar

Bericht door BlueStar » ma 19 mei 2008 7:39

Een gevoel van ontgoocheling...zo dicht bij en zo ver af.

Het "make or break" moment was de kogel van Fadiga op de lat...een kans uit het niets, keeper kansloos...als die bal 5 cm lager was, was het game over.

Als...als....als....

Anderlecht begon stevig aan de 2de helft maar onder impuls van Olufade en Fadiga werden er scherpe counters opgezet. Jammer genoeg was dit tempo voor beiden niet vol te houden en zo werden ze ipv de spelers van de wedstrijd een beetje de anti-helden.

Maar toch, ik blijf erbij: liever op zo'n manier met opgeheven hoofd de beker verliezen en in de competitie 6de eindigen, dan 3 jaar schijtluizenvoetbal van Pamper King Zors, met als enige troostprijs een Intertoto-ticketje dat we toch elk jaar verknoeien.

Dan de spelers:

Jorgacevic: zenuwachtig. Is één van de beste keepers om in iemand z'n voeten te duiken die ik al gezien heb. Begon erg zwakjes maar herpakte zich.
Rosales: vrij goed maar als je Boussoufa 1 keer onderschat, is dat 1 keer te veel.
De Roeck: gaf Anderlecht in de eerste helft bijna een goal cadeau. Voor de rest ok.
Suler: goed. Speelde erg goed op Frutos.
Mutavdic : één van z'n beste wedstrijden.
Thijs: drie verloren bekerfinales. Pakte dom (en goedkoop) geel maar speelde toch een uitstekende wedstrijd.
Fadiga: geeft 3 vrije trappen zo maar weg maar speelde met een enorme flair op het middenveld. Creerde de opening voor de eerste goal en was in de 2de helft (tot z'n kaars uitwas) een gesel voor Anderlecht.
Maric : begon goed maar kreeg Polak letterlijk over zich. Gumienny weigerde Polak een 3 tal keer onbegrijplijk geel te geven. Kaars was in de 2de helft uit.
Ruiz : Ook vrij nerveus. Niet de Ruiz zoals we hem kennen.
Foley : vond ik goed spelen. Speelde nog eens deftig als targetman.
Olufade: speelde uitstekend maar kon dit fysiek niet volhouden.

Invallers

Vermouth : heeft wat mij betreft het hele seizoen niets laten zien en ook gisteren niet. Hoeveel centen hebben we daaraan gegeven?
Azofeifa : zat misschien in vorm maar begreep de keuze van Sollied wel.

Gesloten