VOOR- en NABESCHOUWING + PRONO: KAA Gent - RSCA

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010

Wat doen we?

We pakken em
348
79%
We pakken em nie
93
21%

Totaal aantal stemmen: 441

BRUSSELSbuffalo

Bericht door BRUSSELSbuffalo » ma 19 mei 2008 21:10

bartman schreef:Twas inderdaad indrukwekkend met al die vlaggen, als je dat dan vergelijkt met het RSCA-vak ... amai triestige bedoening.
't zijn salonsupporters en 't zal altijd zo blijven
Ge kunt beter nen optimist zijn die ongelijk heeft, dan ne pessimist die gelijk heeft.

nieuw buffaloke

Bericht door nieuw buffaloke » ma 19 mei 2008 21:12

Een prachtige dag beleefd gisteren; den trip te voet naar het station, den trein op, den metro met honderden zingende en springende supporters, buffalo village, de match zelf tot... *pats* den droom aan diggelen...

Ik was ervan overtuigd dat we hem verdiend gingen pakken. De ontgoocheling was / is groot; hebben ons nog naar st-peitersplein begeven maar we hebben ons daar niet echt uitgelaten meer gevoeld. Een raar gevoel.

Laten we hopen dat Foley's woorden uitkomen, volgend jaar winnen we den beker! In elk geval zullen we er opnieuw staan volgend seizoen :clap: :clap: :clap:

PS: als ge ziet wat er op het st-pieterplein gefeest werd gisterenavond; ik mag er niet aandenken welk sfeertje het zal zijn als we den beker effectief zouden winnen.

Staute Buffalo

Bericht door Staute Buffalo » ma 19 mei 2008 21:17

Volgens mij hebben we er minstens 3.000 Buffalo's bij voor volgend seizoen.
WILS = KING

buffalofacteurke

Bericht door buffalofacteurke » ma 19 mei 2008 21:19

I AM PROUD TO BE A BUFFALO. HET WAS EEN DAG OM EEN NOOIT TE VERGETEN!!!!!

DIE BELEVING!!!!!!

Dat we hem niet gepakt hebben is het enige minpunt maar heb echt genoten van onze mannen.... Hopelijk blijft deze groep eens samen met een paar versterkingen vooral op de flankverdediging.

BUFFALO TILL I DIE!!!!!!!!

YOU'LL NEVER WALK ALONE!!!!!

top68

Bericht door top68 » ma 19 mei 2008 21:59

Juist nog een leuke gehoord van een 'ket' uit Brussel die niet geinteresseerd is in voetbal, wel vlakbij woont in Laken. Hij volgt het voetbal dus niet, ook niet de finale, kwam eerder toevallig na de match in de buurt van het stadion en dacht dat Anderlecht verloren had...die indruk had hij toen hij de supporters zag. Geen euforie, geen beleving...zijn verbazing was dan ook groot toen hij te weten kwam dat ze gewonnen hadden. Zegt veel...
Allez Gantwoaze!

BlueStar

Bericht door BlueStar » ma 19 mei 2008 22:13

Hoewel de aftocht van ons toch duidelijk in mineur was...ik geef eerlijk toe: na de 90' minuten heb ik de beide ploegen een welgemeend applaus gegeven. Zo'n wedstrijd was het...gewoon eerlijk ervoor gegaan en tekort gekomen.

De ereronde van Anderlecht kon me gestolen worden...gewoon onze spelers nog een applaus geven en daarna in stille kolonne de metro op....

Vak 301

Bericht door Vak 301 » ma 19 mei 2008 22:23

Mijn madame kwam ons buske efkes uitzwaaien met een buffalovlag boven de fietsbrug in Wetteren. Ze kreeg er niet genoeg van en heeft 2 uur staan vlaggezwaaien. Ze vond het geweldig en is er nog mee op AVS geweest ook.
Nu wil ze ook naar 't voetbal :confused: :confused: :confused:

top68

Bericht door top68 » ma 19 mei 2008 22:26

Lap, daar gaat zijnen 'vrijen' avond :lol:
Allez Gantwoaze!

poteirde

Bericht door poteirde » ma 19 mei 2008 22:26

hehe :lol:
Let op supporters wij beginnen
A.R.A.G. tes den Agee die hier moe winnen.

Mags

Bericht door Mags » ma 19 mei 2008 22:31

Dus voor een deel zatten er gisteren gewoon mensen die ééndags sups waren, maar ik denk toch een pak die je moet kunnen terugwinnen als sup, en denk dat er gisteren misschien wel 500 nieuwe abo's bijgekomen zijn.
Waarvan ik er eentje ben!!! :clap:
Slaap Zacht Glen, dat de hemel voor jou altijd blauw-wit mag kleuren.

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » ma 19 mei 2008 22:33

Tuurlijk van de 7200 abo's nu zullen er toch wel 500-1000 bijkomen...reeds velen horen zeggen dat ze zich volgend seizoen een abo gaan aanschaffen. :clap:
Laatst gewijzigd door Maltezerleeuwtje op ma 19 mei 2008 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
*KAA Gent & Sheffield Wednesday*

top68

Bericht door top68 » ma 19 mei 2008 22:35

Een reactie van Ariël Jacobs op de site van Anderlecht. Als waardering voor KAA Gent kan dit toch tellen;

"Voor het eerst hebben we echt momenten van twijfel gehad omdat Gent een ploeg is die weet hoe het de counter moet gebruiken", aldus Jacobs. "Het maakte allemaal deel uit van de spanning van de match. Het werd uiteindelijk 2-2, maar het had net zo goed 3-1 kunnen worden. Het zijn die momenten die het verschil maken in een match", beseft de coach. "Gent heeft getoond dat het op één match gelijkwaardig is aan Anderlecht."
Allez Gantwoaze!

Vak 301

Bericht door Vak 301 » ma 19 mei 2008 22:36

top68 schreef:Lap, daar gaat zijnen 'vrijen' avond :lol:
Tja, zeg wel, da wordt minder pinten drinken :lol: :lol: :lol:

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 22:43

top68 schreef:Een reactie van Ariël Jacobs op de site van Anderlecht. Als waardering voor KAA Gent kan dit toch tellen;

"Voor het eerst hebben we echt momenten van twijfel gehad omdat Gent een ploeg is die weet hoe het de counter moet gebruiken", aldus Jacobs. "Het maakte allemaal deel uit van de spanning van de match. Het werd uiteindelijk 2-2, maar het had net zo goed 3-1 kunnen worden. Het zijn die momenten die het verschil maken in een match", beseft de coach. "Gent heeft getoond dat het op één match gelijkwaardig is aan Anderlecht."
Ik zou hem toch graag eens vragen wat'em er nu net mee bedoeld mee de counter gebruiken?
Wij hebben allesins al niet verdedigend gevoetbald laat staan alleen op de counter geloerd.Dus kzou wel eens wat meer over horen van den ariel.

tomahawk

Bericht door tomahawk » ma 19 mei 2008 22:46

top68 schreef:Een reactie van Ariël Jacobs op de site van Anderlecht. Als waardering voor KAA Gent kan dit toch tellen;

toch wel nog sympathieke kerel die Jacobs, blijft altijd rustig en sereen en maakt af en toe al eens een grapke.Een wereld van verschil in vergelijking met "bleitmuil" Vercauteren, die constant overhoop lag met de pers.
Toch wel serieuze verbetering voor het imago van Anderlecht, me dunkt

ARAG
Contacteer:

Bericht door ARAG » ma 19 mei 2008 22:56

vroem schreef:

Ik zou hem toch graag eens vragen wat'em er nu net mee bedoeld mee de counter gebruiken?
Wij hebben allesins al niet verdedigend gevoetbald laat staan alleen op de counter geloerd.Dus kzou wel eens wat meer over horen van den ariel.
Hij bedoelt dat, op het moment dat het 2-1 stond, als zij probeerden opbouwen, wij de bal makkelijk konden onderscheppen en snel de tegenaanval lanceren, met kansen zoals die van Olufade en Fadiga tot gevolg. Ik kan er hem alvast geen ongelijk in geven!
Wij zingen vincerooooo
Een TROUWE supporter

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 22:59

ARAG schreef:
vroem schreef: Ik zou hem toch graag eens vragen wat'em er nu net mee bedoeld mee de counter gebruiken?
Hij bedoelt dat, op het moment dat het 2-1 stond, als zij probeerden opbouwen, wij de bal makkelijk konden onderscheppen en snel de tegenaanval lanceren, met kansen zoals die van Olufade en Fadiga tot gevolg. Ik kan er hem alvast geen ongelijk in geven!
Als den ariel dit bedoeld zwijg ik.;)
Dan ist goed.

ARAG
Contacteer:

Bericht door ARAG » ma 19 mei 2008 23:02

Wacht ne keer, ik ben het weer eens me vroem :eek: Jawadde :crazy: :clap:
Wij zingen vincerooooo
Een TROUWE supporter

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 23:03

ARAG schreef:Wacht ne keer, ik ben het weer eens me vroem :eek: Jawadde :crazy: :clap:
Grmbl,dan kan hier toch echt niet meer zenne,in andere topic ook al.Tis omzeep.Ik ga hier geliefd worden nu. :D

franciscus xaverius

Bericht door franciscus xaverius » ma 19 mei 2008 23:09

om te beginnen een dikke proficiat aan beide ploegen, u hebt er een spannende wedstrijd van gemaakt met mooie hoogstandjes, ook enkele flaters, maar dat is eigen aan aanvallend voetbal. Liever dat dan het vervelende betonvoetbal van pakweg Lokeren en Roeselare.

Als ik eerlijk ben, dan was Anderlecht over de ganse wedstrijd iets sterker, al had ik Gent de zege gegund. De laatste twintig minuten deden de balans in het voordeel van de bekerwinnaar overhellen. Zwakste speler: Rosales. Sterkste: Fadiga; Maric, Jorgassevic.

Dit was reclame voor het voetbal en daar hebben beide ploegen (en hun supporters) verdienste aan.

een cercle-supporter

vroem

Bericht door vroem » ma 19 mei 2008 23:17

franciscus xaverius schreef:om te beginnen een dikke proficiat aan beide ploegen, u hebt er een spannende wedstrijd van gemaakt met mooie hoogstandjes, ook enkele flaters, maar dat is eigen aan aanvallend voetbal. Liever dat dan het vervelende betonvoetbal van pakweg Lokeren en Roeselare.

Als ik eerlijk ben, dan was Anderlecht over de ganse wedstrijd iets sterker, al had ik Gent de zege gegund. De laatste twintig minuten deden de balans in het voordeel van de bekerwinnaar overhellen. Zwakste speler: Rosales. Sterkste: Fadiga; Maric, Jorgassevic.

Dit was reclame voor het voetbal en daar hebben beide ploegen (en hun supporters) verdienste aan.

een cercle-supporter
Anderlecht over heel de match de betere?Liggen slapen zekerst?
Anderlecht heeft alleen maar de laatste 20min goed gespeeld en dit ook omdat ze nu eenmaal een bredere kern hebben dan ons.Heb je ons bank gezien en dan die van anderlecht?Hassan alleen al kan niemand van ons die op de bank zat tegenop.
Gent heeft 70min lang goed gevoetbald en de meeste aanvallende en gevaarlijkste ploeg.De kansen die anderlecht vooral kreeg was dankzij de gent spelers zelf.
Onzen bojan is een goeie keeper maar heeft iets teveel op hoge ballen niet goed gedaan,voor de rest oke.
Rosales was de 1ste helft heel goed maar dan zie je dat die gast toch tekort komt en boussoufa helaas teveel ruimte liet en zo de 2de goal simpel scoorde.

Het is vooral gent die van de 1ste minuut voor zeer aanvallend voetbal koos en anderlecht overklaste met een briljante fadiga en zeer goed hard werkend spelende maric en nog aantal anderen.
Gent verdiende de beker op basis van zowat alles;aanvallend voetbal tegen een ploeg als anderlecht durven spelen in zo'n match terwijl je weet anderlecht betere spelers heeft ect.......Buiten cercle mss dit seizoen zou geen enkele ploeg zo tegen anderlecht durven spelen hebben.
Voor de rest ook de inzet,de mooie combinaties enz.....

top68

Bericht door top68 » ma 19 mei 2008 23:37

Het verschil zat hem in wat geluk en hoofdzakelijk de bank. Zij kunnen een evenwaardige speler inbrengen, wij niet. Dat heeft de doorslag gegeven. Een Fadiga, een Olufadé ... (in vorm) kunnen wij niet vervangen. Et voilà!
Allez Gantwoaze!

poteirde

Bericht door poteirde » ma 19 mei 2008 23:42

op voetbalforums veel positieve comment voor gent
Wat een match als je dat vergelijkt met de FA cup finale van gisteren

Fadiga die heeft Biglia nogal belachelijk gemaakt zeg, niet te doen en die bal op de paal, miljaar

Ruiz was ook schitterend het eerste uur.

Bij de mauven vooral genoten van Boussoufa (in de 2e helft) en de inbreng van Hassan (keerpunt in de match).

Wat een goal van Gillet

Lang geleden dat ik zo genoten heb van een Belgische match, Gent verdiende mss meer, maar eigenlijk verdient zo'n match geen verliezer

Anguloce

Bericht door Anguloce » di 20 mei 2008 0:44

Tis inderdaad overal positief.

Waar ik mij gisteren aanvankelijk aan uitlach-reacties verwachtte, vinden de meesten het spijtig dat Gent niet kreeg wat het - als je alles optelt, niet enkel in de wedstrijd - al jaren verdient.

'tPolleken

Bericht door 'tPolleken » di 20 mei 2008 1:04

AA Gent is steeds meer de club van alle gentenaars aan het worden, zeker bij de jongeren. Hoeveel jonge mensen dat er daar zondag waren, echt nie normaal :crazy: . Een ding is zeker de weg die afgelegd is sedert de tweede helft van de jaren negentig is gigantisch. Als 10-jarige was ik altijd één van de weinige die voor Gent supporterde (tuurlijk waren dat de enigen die een stadion vanbinnen gezien hadden), maar als ik nu rondom mij kijk is de situatie toch helemaal veranderd.

We gaan de beste tijden uit onze club-geschiedenis tegemoet :clap:

Anguloce

Bericht door Anguloce » di 20 mei 2008 3:42

Weet ge wat mij langs de ene kant het meest doet lachen, maar ook het meest frustreert:
OVER DE MATCH

die eerste helft was echt rampzalig, bijna overklast en zeker technisch

de 2de zat gent erdoor en hadden we het nie echt moeilijk meer behalve die bal op de paal

bouss mooie goal en collectief was die 3de goal schitterend

had wel meer volk aan het cvds stadion verwacht voor opkomst spelers ma kom we waren er toch nog me 1000 ofzo, mss meer.
Hoeveel keer meer kan je als supportersgroep de beker verdienen zeg, stonden we daar me 5000 op da St Pietersplein zonder beker :lol:

Anguloce

Bericht door Anguloce » di 20 mei 2008 3:51

Nog een paar, om het af te leren, want sommigen opt RSCA Forum zijn te grappig :lol:
Hebt gij gedronke ofzo? Thuismatchen veel beter?

Daar zingen we met 1000man ofzo.. Hier was het 20.000 man dat rechtstond en meezong!
Vanaf de 2de helft zijn we terug goe begonne met het gekende resultaat!
Kwam het nu eiglk door de slecht acoustiek van het stadion of was het gewoon door dat ze zo stil waren dat we ze niet hoorden?
Ge moogt nu nog zoveel zeveren over akoestiek, met 20.000 man hebben ze enkel rechtgestaan bij de doelpunten, en even na de 3-2, that's it.

Gantoise-fan

Bericht door Gantoise-fan » di 20 mei 2008 7:16

We waren er zeer dicht bij, maar de vervangingen van Anderlecht hebben ons de das omgedaan.

Anderlecht heeft mij echter totaal niet kunnen bekoren, zowel spelers als supporters niet! En ik die dacht dat ze zo'n sfeer konden brengen. Povere bedoening zulle!

malinois simply the best

Bericht door malinois simply the best » di 20 mei 2008 7:21

Drewie schreef:
F schreef:Wa was dat daar aan Oceade :mad: Toen we op weg waren naar
de auto zaten daar gewoon een paar allochtone jongeren ons gewoon
uit te dagen :mad: met het gevolg dat er dingen naar die ruit werden
gesmeten... Theeft nog tijdje geduurd vooraleer die life guard die jongeren
wegstuurde :mad: :mad: :mad:
die gasten zijn gaan lopen toen dat hekken werd opengestampt
Typisch.. als 't er op aankomt schijten ze in hun broek.

vasQuez
Contacteer:

Bericht door vasQuez » di 20 mei 2008 8:15

een welverdiende proficiat aan spelers en natuurlijk supporters... !!!

echt genoten van de match, de sfeer, het spp, minpuntje dat we natuurlijk niet gewonnen hebben

sta wel op de foto met bekende 'gentenaars': Svetlicic, Smoje (zonder haar), Trond, Skippy, de zanger van Biezebaaze, Grim, bananaman, Jeroen Denaeghel, Cedric van Branteghem, etc etc

VOETBAL LEEFT IN GENT en dat is het belangrijkste !
krewl :love: #WAOF

Gesloten