RSCA "Fans" in Gent vakken

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010
Spursfan

Bericht door Spursfan » wo 21 mei 2008 13:05

Fist, het gaat me niet om het grote gelijk halen. Met gasten als gij die zo'n reply ineentimmeren valt te klappen, zonder dat daar beledigingen moeten aan te pas komen. Maar ja...

En inderdaad, dat "wij-gevoel" moogt ge van mijn part schrappen. Wat ik gezien heb, komt op alle festivals voor, idd.

Was gewoon het feit dat ik twee keer ga dit jaar, en twee keer zag ik boel.
Komt daarbij; maar das dan weer heel persoonlijk; dat ge bij mij al hééééééél erg zou moeten gaan om me op die dag zover te krijgen.

Sommigen zijn echt licht ontvlambaar en/of kunnen niet tegen den drank.
Meester tegen zijn leerling: "Prachtig schrijfwerk, jongen."

HSV

Bericht door HSV » wo 21 mei 2008 13:11

Spursfan schreef:Fist, het gaat me niet om het grote gelijk halen. Met gasten als gij die zo'n reply ineentimmeren valt te klappen, zonder dat daar beledigingen moeten aan te pas komen. Maar ja...

En inderdaad, dat "wij-gevoel" moogt ge van mijn part schrappen. Wat ik gezien heb, komt op alle festivals voor, idd.

Komt daarbij; maar das dan weer heel persoonlijk; dat ge bij mij al hééééééél erg zou moeten gaan om me op die dag zover te krijgen.

Misschien hoor jij er gewoon niet bij? :p ;)
EN, mag ik de namen van de festivals waar jij heen gaat pls?
Fighting terrorism since 1492

Spursfan

Bericht door Spursfan » wo 21 mei 2008 13:17

Ja, Hsv. 't Is nu goed, he.

:)

fren
Contacteer:

Bericht door fren » wo 21 mei 2008 13:21

Voor ne club die ni neute, ni pleuje hoog in de vaandel draagt kunde gulder nogal nen eind wurtelen ze :D

$alo

Bericht door $alo » wo 21 mei 2008 13:23

fren schreef:Voor ne club die ni neute, ni pleuje hoog in de vaandel draagt kunde gulder nogal nen eind wurtelen ze :D
²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²² ni te doen ze moatjes .. tes gelijk een bende viswijven jong.

@ spursfan ,vraag me af of je vroeger niet eens te hard in u ballen gegrepen zijt ergens? :lol:
Grim schreef:ik ben gewoon een klootzak!
die slonse es de max!

Spursfan

Bericht door Spursfan » wo 21 mei 2008 13:32

Ja, want ben omgekeerd geboren. 't Ging daar al mis!! :lol:

kluutzaksken

Bericht door kluutzaksken » wo 21 mei 2008 13:42

En ik die dacht dat het in Engeland allemaal hooligans waren ;)
BIEB schreef:KAA Gent. Live it.

Spursfan

Bericht door Spursfan » wo 21 mei 2008 13:46

Ik toch niet, en daarbij Kluutzaksken, die gevallen waar ik het over heb, zijn géén hooligans. Hooligans vechten niet voor een bagatel met eigen supporters.

Mijn standpunt is: 't is regelmatig eens boel op de voetbal. Zeker na een verloren match (na de match zondag heb ik niks gemerkt, moet ik zeggen) lopen de frustraties soms hoog op. Ik versta dat niet.

Maar goed. 'k Ga stoppen met zeveren.

*het forum haalt opgelucht adem* :D

Svenne

Bericht door Svenne » wo 21 mei 2008 14:13

Spursfan schreef:Ik toch niet, en daarbij Kluutzaksken, die gevallen waar ik het over heb, zijn géén hooligans. Hooligans vechten niet voor een bagatel met eigen supporters.

Mijn standpunt is: 't is regelmatig eens boel op de voetbal. Zeker na een verloren match (na de match zondag heb ik niks gemerkt, moet ik zeggen) lopen de frustraties soms hoog op. Ik versta dat niet.

Maar goed. 'k Ga stoppen met zeveren.

*het forum haalt opgelucht adem* :D
ge moogt gerust zijn :D
Champions: 2015 - ....
Cup winner: 1964 - 1984 - 2010 - ....

ARAG
Contacteer:

Bericht door ARAG » wo 21 mei 2008 14:13

Fist schreef:Gastjes, kalmeert ne keer...

1) Zowel de politie als binnenlandse zaken looft de sfeer onder de Gentse supporters. Dit is uniek bij een bekerfinale zeggen ze.

2) Incidenten... je moet een onderscheidmaken tussen incidenten en ambetantigheden. Overal waar 20.000 man samenkomt en bier zuipt alsof het hun laatste dag is, heb je ambetantigheden... Die zijn bij ons minimaal gebleven.

3)Incidenten... er waren welgeteld een 4 tal incidenten op de gehele dag (voor zover ik nu weet, kan nog ietske veranderen als er meer info is)

a) Anderlechtfans in tribune 1 die lastig deden ... die werden verwijderd
b) Rolstoelgebruiker (nog niets officieel van gehoord, maar gezien het aantal getuigenissen zou het mss wel kunnen)
c) Oceade 1 - terrasincident. Is al met al beperkt gebleven
d) Oceade 2 - uitdagen en ruit gesneuveld. Daar zijn wel degelijk supporters tussengekomen om te vermijden dat het zou escalleren, waardoor de politie geen mensen moest oppakken. Stel je voor dat er zo een balkje of kassei door het raam gegaan was en iemand een schedelbreuk bezorgde, ik zou niet graag in de schoenen staan van de jongen die uit opgezweepte emotie aansprakelijk gesteld zou worden.

Dus al dat gezeik over 'wij' gevoel en incidenten... Er was een groot wij gevoel, los van wat geirriteerde reacties bij mensen die een pint op hadden. Als dit de balans is van een bekerfinale met 20.000 supporters mogen we verdomd fier zijn!
Respect Fist, om daar tussen te komen aan Océade en die kerel te helpen om zijn poort toe te krijgen :thumb:
Wij zingen vincerooooo
Een TROUWE supporter

kluutzaksken

Bericht door kluutzaksken » wo 21 mei 2008 14:17

ARAG schreef:

1) Zowel de politie als binnenlandse zaken looft de sfeer onder de Gentse supporters. Dit is uniek bij een bekerfinale zeggen ze.

2) Incidenten... je moet een onderscheidmaken tussen incidenten en ambetantigheden. Overal waar 20.000 man samenkomt en bier zuipt alsof het hun laatste dag is, heb je ambetantigheden... Die zijn bij ons minimaal gebleven.

3)Incidenten... er waren welgeteld een 4 tal incidenten op de gehele dag (voor zover ik nu weet, kan nog ietske veranderen als er meer info is)

b) Rolstoelgebruiker (nog niets officieel van gehoord, maar gezien het aantal getuigenissen zou het mss wel kunnen)
d) Oceade 2 - uitdagen en ruit gesneuveld. Daar zijn wel degelijk supporters tussengekomen om te vermijden dat het zou escalleren, waardoor de politie geen mensen moest oppakken. Stel je voor dat er zo een balkje of kassei door het raam gegaan was en iemand een schedelbreuk bezorgde, ik zou niet graag in de schoenen staan van de jongen die uit opgezweepte emotie aansprakelijk gesteld zou worden.

Dus al dat gezeik over 'wij' gevoel en incidenten... Er was een groot wij gevoel, los van wat geirriteerde reacties bij mensen die een pint op hadden. Als dit de balans is van een bekerfinale met 20.000 supporters mogen we verdomd fier zijn!
Respect Fist, om daar tussen te komen aan Océade en die kerel te helpen om zijn poort toe te krijgen :thumb:
Ik vond het nogal hardhandig! :angel: :D
BIEB schreef:KAA Gent. Live it.

Makaveli

Bericht door Makaveli » wo 21 mei 2008 14:39

Grim schreef:hij mag van geluk sprekend at hij drie keer zo breed was oftekik of hij had prijs :mad:
da's dan nog maar een mediumke
vasQuez schreef:lal, zo werkt het niet vrees ik...

Makaveli

Bericht door Makaveli » wo 21 mei 2008 14:40

Grim schreef:hij mag van geluk sprekend at hij drie keer zo breed was oftekik of hij had prijs :mad:
vasQuez schreef:lal, zo werkt het niet vrees ik...

vasQuez
Contacteer:

Bericht door vasQuez » wo 21 mei 2008 14:46

ARAG schreef:

der stond daar zo nen breden gast mee nen kletskop te filmken met een zwarte t-shirt of polo aan met op de rug witte tekst waaronder het woord 'casuals'. Ik dacht eerst dat het een supporter was die dweepte met het hooliganisme (door het woord casuals), maar ik zag dat hij ook een oortje inhad. Zo een doorschijnend krullewietje naar zijn oor...

kent die iemand, supporter of spotter? Hooligan of flik?

TELL MEEEEEEEEEEEEE PLEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAASE !!
krewl :love: #WAOF

top68

Bericht door top68 » wo 21 mei 2008 15:23

't Was ne meeloper.
Allez Gantwoaze!

irri.

Bericht door irri. » wo 21 mei 2008 18:45

alst ij een oortje had... wa denkje zelf?:)

ze verkleden zich bijzonder graag ons blauwe vrienden!

Adegemse Buffalo

Bericht door Adegemse Buffalo » wo 21 mei 2008 19:11

vasQuez schreef:
ARAG schreef:Respect Fist, om daar tussen te komen aan Océade en die kerel te helpen om zijn poort toe te krijgen :thumb:
der stond daar zo nen breden gast mee nen kletskop te filmken met een zwarte t-shirt of polo aan met op de rug witte tekst waaronder het woord 'casuals'. Ik dacht eerst dat het een supporter was die dweepte met het hooliganisme (door het woord casuals), maar ik zag dat hij ook een oortje inhad. Zo een doorschijnend krullewietje naar zijn oor...

kent die iemand, supporter of spotter? Hooligan of flik?

TELL MEEEEEEEEEEEEE PLEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAASE !!
Hebben ze soms per ongeluk iets gefilmd da ge liever had da ze nie gefilmd hadden :D :p

chris laurens
Contacteer:

Bericht door chris laurens » wo 21 mei 2008 19:19

alst ij een oortje had... wa denkje zelf?Blij
diene mens was mss naar zijnen mp3 speler aan het luisteren terwijl em sfeerbeelden aan het opnemen was. :roll:

chuckie

Bericht door chuckie » wo 21 mei 2008 19:32

Afbeelding
A.C.A.B. - All Cops Are Bastards!!

HannesGent

Bericht door HannesGent » wo 21 mei 2008 20:14

Er was nog een gast die politie aan het uitdagen was. Maar 3 of 5 supporters hebben hem meegesleurd waardoor politie hem met rust liet.

Gent = 20 000 supporters en toch 1 grote vriendenkring ! :clap:
Johan Cruyff schreef:“Voetbal is simpel, het is eerder moeilijk om simpel te voetballen"

bifi2000
Contacteer:

Bericht door bifi2000 » wo 21 mei 2008 20:57

Spursfan schreef:Fist, het gaat me niet om het grote gelijk halen. Met gasten als gij die zo'n reply ineentimmeren valt te klappen, zonder dat daar beledigingen moeten aan te pas komen. Maar ja...

luistert ik was gewoon licht geiriteerd .... gezien de omstandigheden en gezien het verlies was dit een zeer kalme finale . dat ik u en ghentto dingskes aangesproken heb is omdat ik juist jullie reply's gelezen had. uit die reply's kon je uitmaken dat gentsupporters niet altijd de leukskte zijn,dat ze vechten voor ne duw en dat ge bijna en ik neem het letterlijk over 9/10 keer prijs heb :confused:

sta mij toe om te zeggen dat ik zelf nog nooit zulke problemen heb gehad ! wel gezien ... maar laat dat nu gewoon ne keer heel menselijk zijn.

about de v -vakken, dat gebeurde daar heus wel en meer dan nu ... ik kan niet zeggen dat ik al zo een gevoel had als zondag. of tmoe zijn dat ge meer gewoon zijt uit engeland. het land waar 15 jaar geleden iedereen op elkaars muil stampte ! allez er is nog hoop voor u :)

btw fist zijn uitleg klopt ook
Tjapt tem !

Grim

Bericht door Grim » wo 21 mei 2008 21:40

Makaveli schreef:
:D
durft da keer in mijn gezicht zeggen!
Dit is een fictief profiel. Geen fysieke afspraken mogelijk.

geert het peert

Bericht door geert het peert » wo 21 mei 2008 23:57

een buffalosupporter die zondag geen echt wij-gevoel heeft ervaren was ofwel met de extreem slechte mensen op de baan om dat te ervaren of had gewoon geen gevoel meer of heeft gewoon geen echt wij-gevoel
wij zijn met een ganse bende jonge en oude familieleden geweest en daarbij ook een grote garde echte jongeren , nog nooit zo'n goed en warm buffalogevoel gehad in mijn 37-jarige supporterscarriere van als we op de bus stapten tot in de buffalovillage als in het stadion als in de aftocht (toch min of meer in mineur)
daarom ook , wij gaan als club de gevolgen van zondag nog lang meedragen , als de club daarop kan inspelen zowel sportief als commer cieel staan er ons als buffalofans nog mooie momenten te wachten , hopelijk staan we volgend jaar opnieuw op de heizel , be sure dat we vele clubs jaloers gemaakt hebben met onze aanhang !
One family ? Mijn kloten !

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » do 22 mei 2008 0:48

tis echt wel waar

GANS GENT zat in brussel en al die jonge mensen daar, zelfs neven en nichten van mij, nonkels en tantes die anders nooit naar de voetbal gaan

konijnen en banaanmensen, twas echt ni normaal

en de vlaggenzee in onze vakken overtrefte werkelijk ALLES !!!!

fier ben ik
have fun

Spursfan

Bericht door Spursfan » do 22 mei 2008 8:15

Kan me vinden in jullie uitleg, Bifi etc.

Dat "wij-gevoel" dat ik in twijfel trok wordt gewoon compleet misgeïnterpreteerd.

Het zij nu zo. Op Top68 zijn vraag heb ik het nog eens toegelicht. Sommigen kunnen of willen gewoon niet lezen, laat staan dingen in hun context zien.

PS: "Dat "wij-gevoel" (wat ik als eerste aanhaalde) moogt ge schrappen betekent: dat ik dat terugneem. Om maar een vb. te geven.

Leftside Buffalo greets you all.

Svenne

Bericht door Svenne » do 22 mei 2008 8:40

GENT RULEZ schreef:tis echt wel waar

GANS GENT zat in brussel en al die jonge mensen daar, zelfs neven en nichten van mij, nonkels en tantes die anders nooit naar de voetbal gaan

fier ben ik
amol tuupe amol tuupe HEY HEY :D

maqe

Bericht door maqe » do 22 mei 2008 13:37

fier ben ik
Jaja, konijnen liepen er daar zeker rond... man man heb daar naast zo'n konijn gestaan, serieus :eek: waar zou die zitten in den OT :blink: :love:
ZLATAN = JUNAK :hail:
Oli schreef:Zlatan moet hier trouwens blijven. Voor het leven.

Svenne

Bericht door Svenne » do 22 mei 2008 13:50

maqe schreef:

fier ben ik
Jaja, konijnen liepen er daar zeker rond... man man heb daar naast zo'n konijn gestaan, serieus :eek: waar zou die zitten in den OT :blink: :love:
en waarom hebde nie gesproken :nono:

maqe

Bericht door maqe » do 22 mei 2008 13:58

Svenne schreef:
maqe schreef: Jaja, konijnen liepen er daar zeker rond... man man heb daar naast zo'n konijn gestaan, serieus :eek: waar zou die zitten in den OT :blink: :love:
en waarom hebde nie gesproken :nono:

Nja, ben nogal verlegen alst daar op aan komt *bloos* ma twas echt een prachtexemplaar, truike van VDK aan, zwart haar, beetje bruin van vel, helegans mijn goeste ma ja :) damn zo'n konijn komde maar zelden tegen :)
ZLATAN = JUNAK :hail:
Oli schreef:Zlatan moet hier trouwens blijven. Voor het leven.

sakamoto
Contacteer:

Bericht door sakamoto » do 22 mei 2008 13:59

walter grootaers?
Louwazie buiteuh!

Gesloten