RSCA "Fans" in Gent vakken

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010
Svenne

Bericht door Svenne » di 20 mei 2008 20:12

Spursfan schreef:Goh ja, 't is een fenomeen dat al jaren aan de gang is. Typisch Gents? 'k Zou t niet weten, wat er ook gedacht wordt.

Bij de Gentenaars heerst er ondanks die prachtige dag zondag, toch niet echt een "wij" gevoel. Ge moet opletten als ge op ene zijn teen trapt, een beetje duwt aan de biertent. Als ge u nie excuseert, hebt ge 9 op 10 prijs.

Kemphaantjes die graag tegengehouden worden door hun lief. Mooi zicht. Daar doen we het voor.
en das overal zo: op café, discotheek, concert, festival, voetbal,...

is eigen ad mensen zeker tegenwoordig!! Ik heb zoiets nooit voor maar alsk tegen iemand bots hebk ook altijd al het fatsoen gehad om mij te excuseren!
Champions: 2015 - ....
Cup winner: 1964 - 1984 - 2010 - ....

litle bleu indian

Bericht door litle bleu indian » di 20 mei 2008 20:17

heeft iemand bieb ondertussen al gehoord of gezien? want straks was jij da

superboksic

Bericht door superboksic » di 20 mei 2008 20:18

litle bleu indian schreef:heeft iemand bieb ondertussen al gehoord of gezien? want straks was jij da
is al paar keer online geweest, hij wast zeker niet

Spursfan

Bericht door Spursfan » di 20 mei 2008 20:21

Svenne schreef:
Spursfan schreef:Goh ja, 't is een fenomeen dat al jaren aan de gang is. Typisch Gents? 'k Zou t niet weten, wat er ook gedacht wordt.

Bij de Gentenaars heerst er ondanks die prachtige dag zondag, toch niet echt een "wij" gevoel. Ge moet opletten als ge op ene zijn teen trapt, een beetje duwt aan de biertent. Als ge u nie excuseert, hebt ge 9 op 10 prijs.

Kemphaantjes die graag tegengehouden worden door hun lief. Mooi zicht. Daar doen we het voor.
en das overal zo: op café, discotheek, concert, festival, voetbal,...

is eigen ad mensen zeker tegenwoordig!! Ik heb zoiets nooit voor maar alsk tegen iemand bots hebk ook altijd al het fatsoen gehad om mij te excuseren!
Exact. Zo is het.

Ik doe dat ook steevast, ook al zie ik dat het gewoon nen krapuleuze boelzoeker is. Als het moet geef ik hem gewoon een pint, dat hij zijn smoel houdt. Dat werkt nog beter.

Maar niet iedereen hangt graag de slijmbal uit. Ge hebt als ge wilt 30 keer boel op de voetbal.

Water in de wijn, of is het een beetje wijn in het water? Als het moet, moet het.
Meester tegen zijn leerling: "Prachtig schrijfwerk, jongen."

litle bleu indian

Bericht door litle bleu indian » di 20 mei 2008 20:22

superboksic schreef:
litle bleu indian schreef:heeft iemand bieb ondertussen al gehoord of gezien? want straks was jij da
is al paar keer online geweest, hij wast zeker niet
oke goe nieuws merci e

bifi2000
Contacteer:

Bericht door bifi2000 » di 20 mei 2008 20:44

Spursfan schreef:
Svenne schreef: en das overal zo: op café, discotheek, concert, festival, voetbal,...

Exact. Zo is het.

Ik doe dat ook steevast, ook al zie ik dat het gewoon nen krapuleuze boelzoeker is. Als het moet geef ik hem gewoon een pint, dat hij zijn smoel houdt. Dat werkt nog beter.

Maar niet iedereen hangt graag de slijmbal uit. Ge hebt als ge wilt 30 keer boel op de voetbal.

Water in de wijn, of is het een beetje wijn in het water? Als het moet, moet het.

sorry vind u maar een ouwe zaag ... ik vond dat er weldegelijk een wij gevoel was ... gij en u mede-compaan ghetto proberen hier de hele tijd te mensen te wijzen op wat een paar enkelingen verkeerd doen. ter was daar 21000 man en ik vond dat het al bij al zeeeeeeeeeeeer goed mee viel en dat er weinig gezaag of stoer gedoe bij was . ga verdorie al 25 jaar naar de voetbal en ik heb nog nooit gezaag gehad omdat ik tegen iemand liep of omdat ik zou geduwd hebben :confused: . kvraag me af waarom hier weer steeds dezelfde mensen dit wel tegen komen ( of tmoe aan u liggen )
Tjapt tem !

Spursfan

Bericht door Spursfan » di 20 mei 2008 20:49

Waar lees jij dat ik dat ben tegengekomen? Waar?

Ik heb gewoon vastgesteld dat het weer ambras was, verschillende keren.

Voor ge me een ouwe zaag noemt, wat gewoon stinkt naar de subjectiviteit, lees mijn post eens goed.

"Als het moet, betaal ik hem een pint, dat hij zijn smoel houdt. Maar niet iedereen is zo'n slijmbal (die zich continu excuseert nvdr.)

Zonder dank.

bifi2000
Contacteer:

Bericht door bifi2000 » di 20 mei 2008 20:54

Spursfan schreef:
Goh ja, 't is een fenomeen dat al jaren aan de gang is. Typisch Gents? 'k Zou t niet weten, wat er ook gedacht wordt.

zever , gezever .....
Tjapt tem !

vroem

Bericht door vroem » di 20 mei 2008 20:57

Spursfan schreef:Waar lees jij dat ik dat ben tegengekomen? Waar?

Ik heb gewoon vastgesteld dat het weer ambras was, verschillende keren.

Voor ge me een ouwe zaag noemt, wat gewoon stinkt naar de subjectiviteit, lees mijn post eens goed.

"Als het moet, betaal ik hem een pint, dat hij zijn smoel houdt. Maar niet iedereen is zo'n slijmbal (die zich continu excuseert nvdr.)

Zonder dank.
Als ik per ongeluk op enen z'n teens heb getrapt dan zeg ik meteen en gemeende sorry en dan ist meestal altijd oke.Zoniet,kunnen ze mij kloten kussen en loop ik gewoon door.Zoekt'em dan nog boel en heeft deze mij nen tik ofzo dan zal'em vlug enen terug hebben maar dit is nog nooit gebeurd,voor zo'n onnozelheid het zover laten komen en dan nog met een eigen supporter?Das toch erg gesteld als zoiets gebeurt.
Maar die een pint trakteren?Hell no tenzij ik per ongeluk z'n pint heb omver gestampt of gelopen,dan zal ik deze terug kopen.

Spursfan

Bericht door Spursfan » di 20 mei 2008 20:58

@ Bifi.

Sterk. Weet je wat?

Dit gefundeerd antwoord slaat me met verstomming.

Slaapwel, sommigen moeten echt nog leren hoe een discussie te voeren. Wedden da ge er in 't echt begint op te dessen als uw zwakke argumenten (als daar zijn: "zever, gezever") op zijn?

Laten we de discussie hier dan sluiten. Jouw argument, daar moet ik nu over gaan nadenken.

@Vroem.
Dat trakteren is geen constante, he. Maar wat ge daar zegt, gebeurt volgens sommigen nooit. Op de voetbal lopen we allemaal Vrolijke Vrienden te zingen, en dit hand in hand.

top68

Bericht door top68 » di 20 mei 2008 21:04

Is natuurlijk te zien wat je verstaat onder een wij-gevoel.
je zal het met de een vlugger kunnen hebben en vrienden zijn dan met de ander. 20000 man in blauw-wit geeft ergens wel een wij-gevoel. Samen achter één ploeg. United in colors. Als er dan één een domme of platvloerse opmerking maakt voel je je er al veel minder mee verbonden natuurlijk.
Gewoon samen achter de ploeg is wel een mooi wij-gevoel.
Allez Gantwoaze!

Spursfan

Bericht door Spursfan » di 20 mei 2008 21:08

Wat ik versta onder een wij-gevoel...

Gewoon, Buffalo's onder elkaar slaan niet op elkaar om een plaatske in de rij, of wat dan ook. Ik ben twee keer naar de voetbal geweest in België dit jaar, omdat ik in 't buitenland zat, zoals nu wel door de meesten geweten.

Twee keer zag ik boel. (Kuipke tegen Gent, en zondag)

In Engeland heb ik dat nooit gezien op twee seizoenen. Toeval? Aan u om te beslissen.

Grim

Bericht door Grim » di 20 mei 2008 21:11

ter heeft ene met zijn moddervoet kloef op mijne voet getert en khad juust schone schoenen aan, kwas toch ook wel licht geïrriteerd moet ik zeggen, hij mag van geluk sprekend at hij drie keer zo breed was oftekik of hij had prijs :mad:
Dit is een fictief profiel. Geen fysieke afspraken mogelijk.

ARAG
Contacteer:

Bericht door ARAG » di 20 mei 2008 21:12

Dan komde gij op de slechte momenten. Ik heb dit seizoen één match gemist, en hoogstens 3 keer zag ik iets wat op een ruzie tussen twee personen leek. Voor de rest was er nooit iets van "boel".
Wij zingen vincerooooo
Een TROUWE supporter

Brechtje

Bericht door Brechtje » di 20 mei 2008 21:14

Ik heb een elleboogstoot op mijn kaak gehad, nevermind, 't was 2-1 :D

Buffalo_Hool

Bericht door Buffalo_Hool » di 20 mei 2008 21:22

wij ook bij het aanschuiven. Nen beuzak die ons heel den tijd aan het duwen was. Vriendelijk gevraagd of hij daar mee wou ophouden (ik hou niet zo van een piemel die tegen mijn kont aanprikt) maar hij bleef voortdoen. Mij nog eens omgedraaid en enorm veel goedkeurende reacties in mijn buurt gehoord... "laat u ni doen u vent" of tegen diene peet "moat, stop er keer mee"

dat is dus wel een eenheidsgevoel, tis niet omdat er hier en daar nen beuzak tussenzit dat er geen eenheidsgevoel is he... Max 20 man op 20.000 die beu doen tegen mede-buffalo's. Dat hebt ge overal. Die mensen hebben gewoon geen, of een slechtere opvoeding gehad dan de meesten.

poteirde

Bericht door poteirde » di 20 mei 2008 21:23

en ne maat van me lag bij de 1-0 4 tredes nr beneden :mad: :mad: :mad: ( a shit twas van zn eigen schuld door zattigheid :lol:
Let op supporters wij beginnen
A.R.A.G. tes den Agee die hier moe winnen.

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » di 20 mei 2008 21:26

:lol: :lol:
Buffalo Forever!

vroem

Bericht door vroem » di 20 mei 2008 21:29

Nen anderen is gestuikt ook met ergere gevolgen want na 10min moest'em al afgevoerd worden en deze wilde natuurlijk niet en z'n schouder was uit de kom en ze kregen die er gewoonweg dus niet in en tja,hij moest dus de wedstrijd zeer vroeg al verlaten en naar ziekenhuis pikuur gekregen en dan zo z'n schouder toch goed gekregen.Erg,zo'n match door een val moeten missen.

kkfauw

Bericht door kkfauw » di 20 mei 2008 22:29

iemand morste bij de 1-0 een pint over mij, waar ik helemaal niet mee kon lachen, daar het alcoholvrij was ! ;)

Sneeuwlok
Contacteer:

Bericht door Sneeuwlok » di 20 mei 2008 22:54

bifi2000 schreef:
Spursfan schreef: Exact. Zo is het.

sorry vind u maar een ouwe zaag ... ik vond dat er weldegelijk een wij gevoel was ... gij en u mede-compaan ghetto proberen hier de hele tijd te mensen te wijzen op wat een paar enkelingen verkeerd doen. ter was daar 21000 man en ik vond dat het al bij al zeeeeeeeeeeeer goed mee viel en dat er weinig gezaag of stoer gedoe bij was . ga verdorie al 25 jaar naar de voetbal en ik heb nog nooit gezaag gehad omdat ik tegen iemand liep of omdat ik zou geduwd hebben :confused: . kvraag me af waarom hier weer steeds dezelfde mensen dit wel tegen komen ( of tmoe aan u liggen )
Bifi, klopt niet vind ik. Er is effectief een groot deel van de Gentse aanhang die wegens omstandigheden het beest loslaat. Springen, duwen, trekken,... Maar, als je per ongeluk iets te hevig een goal viert en tegen hén aanstampt.... Het zijn gasten die niets, 0 respect hebben voor andere mensen. Ik neem nu voor oudere mensen, mensen die een arm gebroken hebben, kinderen,... Ze trekken zich niets aan en beuken maar op die mensen los. Als die persoon hen aanspreekt hieromtrent, of op voorhand, dan mag je van geluk spreken dat je geen slaag krijgt.
Dit moet niet geminimaliseerd worden, want het komt erg veel voor.
Anderzijds denk ik niet dat het een "Gents" fenomeen is, maar eerder iets van de tijden van nu.
In de oude V vakken ging het er ook wild aan toe, maar het was anders. Mensen hadden meer respect voor elkaar!
When elves have sung their runes

vroem

Bericht door vroem » di 20 mei 2008 23:17

Sneeuwvlok;het waren bv vooral oudere zeikerds in den heizel die wel op mij en anderen zaten te zeiken dat we moeste gaan zitte en we wilden natuurlijk niet en geene zever ma die bleven echt doorzeike en zeike en nog eens zeike,je kan je het echt niet voorstellen.De ouderen hebben ook geen respect voor de jeugd of de jongere mensen.Ze kunnen niets meer verdragen.Oftwel moete ze zitte,oftwel sta de muziek te luid ect......pf.
Der waren zo goed als zekerst vooral mensen die ge anders nooit ziet op gent,pf en dan zo'n gezaag krijgen,grmbll.

Vroeger in de v vakken was echt de max,dan hadden we echt een kop nog en ging het er soms ruig aan toe :D
Men wist dat het geen vak was voor wussy's maar nu,tis niet meer hetzelfde.

GheNtto

Bericht door GheNtto » di 20 mei 2008 23:59

Euh Bifi 2000... ik vind het niet zo proper wat ge hier over mij uit uw botten aan't kramen zijt. Want ik veronderstel dat ge met ghetto wel op mij hebt.
Soit, ik weet niet wat uw probleem is, interesseert mij ook niet.
Ik denk dat ge mij dik verkeerd verstaan hebt als ik zeg trots te zijn op de buffalo sups dat alles zo goed was verlopen.
Lees het allemaal nog eens goed, denk er nog eens over na en als er dan nog iets is dat je wilt zeggen, zeg het dan ,maar op een normale manier aub.

Ik begrijp echt de bedoeling van gans je betoog hier niet goed hoor.
Dat ge al 25 jaar naar de voetbal gaat en nog nooit hebt ge blah blah blah...
daar heb ik nu echt geen boodschap aan. Ge zijt heus niet den enigsten hoor en er zullen altijd mensen zijn die er een andere mening op na houden.

Of heb ik geen gelijk als ik zeg dat het erg is dat onze supporters niet reageren op die klojo's die die ruit ingooien van dat zwembad?
Dan denk ik ook dat het WIJ gevoel ver te zoeken is!
Want die mensen verkoten het voor al de rest.

Anyway, 't si nie nodig om ier nog lang over te staan discussiëren. 't Was nen toffen dag en ik wil het zo (ont)houden.

UT-BaDGoNeS-GenT

Bericht door UT-BaDGoNeS-GenT » wo 21 mei 2008 2:00

skin heeft mij een bloedneus geslaan voor de match !! en ik heb ooit is nen tand uitgeslaan ... :D en nog zijn wij vrienden :)
Ultras 303

HSV

Bericht door HSV » wo 21 mei 2008 11:32

bifi2000 schreef:
Spursfan schreef:
Goh ja, 't is een fenomeen dat al jaren aan de gang is. Typisch Gents? 'k Zou t niet weten, wat er ook gedacht wordt.

zever , gezever .....
dikke vette ²
Fighting terrorism since 1492

Spursfan

Bericht door Spursfan » wo 21 mei 2008 12:44

Dikke vette 3.

I surrender, of 'k krijg op mijn muil.

Spursfan

Bericht door Spursfan » wo 21 mei 2008 12:45

*stottert van schrik*

Fist
Contacteer:

Bericht door Fist » wo 21 mei 2008 12:59

Gastjes, kalmeert ne keer...

1) Zowel de politie als binnenlandse zaken looft de sfeer onder de Gentse supporters. Dit is uniek bij een bekerfinale zeggen ze.

2) Incidenten... je moet een onderscheidmaken tussen incidenten en ambetantigheden. Overal waar 20.000 man samenkomt en bier zuipt alsof het hun laatste dag is, heb je ambetantigheden... Die zijn bij ons minimaal gebleven.

3)Incidenten... er waren welgeteld een 4 tal incidenten op de gehele dag (voor zover ik nu weet, kan nog ietske veranderen als er meer info is)

a) Anderlechtfans in tribune 1 die lastig deden ... die werden verwijderd
b) Rolstoelgebruiker (nog niets officieel van gehoord, maar gezien het aantal getuigenissen zou het mss wel kunnen)
c) Oceade 1 - terrasincident. Is al met al beperkt gebleven
d) Oceade 2 - uitdagen en ruit gesneuveld. Daar zijn wel degelijk supporters tussengekomen om te vermijden dat het zou escalleren, waardoor de politie geen mensen moest oppakken. Stel je voor dat er zo een balkje of kassei door het raam gegaan was en iemand een schedelbreuk bezorgde, ik zou niet graag in de schoenen staan van de jongen die uit opgezweepte emotie aansprakelijk gesteld zou worden.

Dus al dat gezeik over 'wij' gevoel en incidenten... Er was een groot wij gevoel, los van wat geirriteerde reacties bij mensen die een pint op hadden. Als dit de balans is van een bekerfinale met 20.000 supporters mogen we verdomd fier zijn!
Money can't buy passion

HSV

Bericht door HSV » wo 21 mei 2008 13:03

mja, ik vind het gewoon dikke zever.
Ik ga nu ook reeds 24j kijken en een 'wij' gevoel zoals zondag heb'k nog nooit meegemaakt.
Voor sommige mensen zal het ook nooit goed genoeg zijn, dat weet ik ook wel.
Zielig feitelijk.
Je kan ook altijd de volgende keer met een klein groepje vrienden thuis naar tv kijken natuurlijk, dan kan je alles perfect regelen zoals in je dromen.
Fighting terrorism since 1492

Svenne

Bericht door Svenne » wo 21 mei 2008 13:04

thank you Fist!! :clap: :bluewhite:
Champions: 2015 - ....
Cup winner: 1964 - 1984 - 2010 - ....

Gesloten