In het buitenland, ziekenhuis, gevangenis, op het werk...

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010
Proud Since 1898

Bericht door Proud Since 1898 » ma 21 apr 2008 21:54

niet als je een dokter vindt die je een briefje schrijft met daarop "toegelaten de woonst te verlaten". trouwens, dezelfde dag komen ze vrijwel nooit controleren.

burto12

Bericht door burto12 » ma 21 apr 2008 21:54

Grim schreef:Zijt ge als ge ziek zijt verplicht van thuis te blijven ofzo?
das te zien wat er op u doktersattest staat!
als je u ziek meld op werk/school ben je wel verplicht een doktersattest af te geven!

burto12

Bericht door burto12 » ma 21 apr 2008 21:56

Proud Since 1898 schreef:niet als je een dokter vindt die je een briefje schrijft met daarop "toegelaten de woonst te verlaten". trouwens, dezelfde dag komen ze vrijwel nooit controleren.
op mijn vorig werk kwamen ze altijd de eerste dag controleren!
ik heb nog gehad da ik ziek naar huis ging van het werk!
en ik was nog nie thuis en de controle was er al

ultrasboygent

Bericht door ultrasboygent » ma 21 apr 2008 22:02

jup,
ik ook direct controle.
was niet thuis,
werd vriendelijk gevraagd om om 17 uur daar te zijn ...
" Hoe gruuter de belle, hoe kleiner de velooo! "

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » di 22 apr 2008 1:41

ik ben nu al scheef

dus drank laat maar komeuuu

buffalooooooooo scheef scheef eop²
have fun

kev

Bericht door kev » di 22 apr 2008 8:49

Proud Since 1898 schreef:
kev schreef: Sorry maar ben ik het niet mee eens hoor...
Denk dat er velen niet snappen hoe het er soms in het onderwijs aan toe gaat.
Opendeurdag op de dag zelf wil voor vele leerkrachten zeggen dat ze daar ONMOGELIJK onderuit kunnen...
Ziekte = overmacht.

En wat anders? Ga je niet benoemd worden? Als een collega op basis van arbitraire criteria benoemd wordt dan vormt dat een aanvechtbare administratieve rechtshandeling bij de Raad van State, net zoals de impliciete weigeringsbeslissing om jou niet te benoemen.

Het is allemaal een kwestie van WILLEN. Alles is mogelijk.
't Is zo duidelijk da ge de "wereld" van't onderwijs niet kent...
Ja, zoiets kan je benoeming kosten. En zal ook je benoeming kosten. Er is een ganse procedure om benoemd te worden (dossier, interview, ...) maar op het einde van de rit is het de jury (lees je eigen directie) die beslist wie de benoeming krijgt, los van anciënniteit of andere factoren. Sta je goed bij hem/haar is de benoeming zo goed als binnen. Maw een doktersbriefje binnengeven terwijl ze weten (zelf vermoeden is al voldoende) dat je naar de finale bent is genoeg om tegen de schenen te stampen.
Gaat trouwens niet alleen over benoeming, wanneer er (door een daling van het leerlingenaantal) een TADD'er op overschot is op school kan de directie autonoom en zonder daarvoor verantwoording te moeten afleggen iemand kiezen die de school moet verlaten en rarara voor wie men dan gaat??? Juist...

B72

Bericht door B72 » di 22 apr 2008 9:21

kev schreef:
Proud Since 1898 schreef: Ziekte = overmacht.

En wat anders? Ga je niet benoemd worden? Als een collega op basis van arbitraire criteria benoemd wordt dan vormt dat een aanvechtbare administratieve rechtshandeling bij de Raad van State, net zoals de impliciete weigeringsbeslissing om jou niet te benoemen.

Het is allemaal een kwestie van WILLEN. Alles is mogelijk.
't Is zo duidelijk da ge de "wereld" van't onderwijs niet kent...
Ja, zoiets kan je benoeming kosten. En zal ook je benoeming kosten. Er is een ganse procedure om benoemd te worden (dossier, interview, ...) maar op het einde van de rit is het de jury (lees je eigen directie) die beslist wie de benoeming krijgt, los van anciënniteit of andere factoren. Sta je goed bij hem/haar is de benoeming zo goed als binnen. Maw een doktersbriefje binnengeven terwijl ze weten (zelf vermoeden is al voldoende) dat je naar de finale bent is genoeg om tegen de schenen te stampen.
Gaat trouwens niet alleen over benoeming, wanneer er (door een daling van het leerlingenaantal) een TADD'er op overschot is op school kan de directie autonoom en zonder daarvoor verantwoording te moeten afleggen iemand kiezen die de school moet verlaten en rarara voor wie men dan gaat??? Juist...
sta ook in het onderwijs en kan het bovenstaande bevestigen. Als je thuis bent wegens ziekte bij ons -heb ik gehoord van collega's want zelf nog nooit gehad- heb je bezoek van controlearts op dag 1. Op zich vind ik dat eigenlijk niet meer dan logisch, er is al ziekteverzuim genoeg, als je echt ziek bent, is het dan ook geen probleem.

elliebellieke*

Bericht door elliebellieke* » di 22 apr 2008 9:27

Maar dat moeten ze toch begrijpen, dat is iets historisch :angel: :D
"Het lijkt altijd onmogelijk, totdat het klaar is."

-Nelson Mandela

B72

Bericht door B72 » di 22 apr 2008 9:32

elliebellieke* schreef:Maar dat moeten ze toch begrijpen, dat is iets historisch :angel: :D
Mensen die niet van voetbal houden begrijpen zoiets niet. Dinsdagavond na de les ben ik met een collega (ook trouwe Buffalo) snel naar het café naast onze school gesneld om de match te zien, er waren ook heel wat studenten van ons aanwezig, ik schat in totaal toch zo'n 40 mensen. We waren met een vijftal die naar de match keken, de rest stond te zuipen aan de toog met zijn rug naar de match en dat in het centrum van de stad van de club die een historische match op een sublieme manier aan het winnen was. Dat is de passie die in België voor voetbal bestaat blijkbaar, in Spanje zou zoiets onmogelijk zijn...

HannesGent

Bericht door HannesGent » di 22 apr 2008 9:35

Hebben ze in gevangenis ook internet ? :eek:
Johan Cruyff schreef:“Voetbal is simpel, het is eerder moeilijk om simpel te voetballen"

Swa1975

Bericht door Swa1975 » di 22 apr 2008 9:36

burto12 schreef:
Proud Since 1898 schreef:niet als je een dokter vindt die je een briefje schrijft met daarop "toegelaten de woonst te verlaten". trouwens, dezelfde dag komen ze vrijwel nooit controleren.
op mijn vorig werk kwamen ze altijd de eerste dag controleren!
ik heb nog gehad da ik ziek naar huis ging van het werk!
en ik was nog nie thuis en de controle was er al
Jamaar ja, "ziek naar huis" over café zeker dan...
BUFFALO FOREVER

Stengel

Bericht door Stengel » di 22 apr 2008 9:43

B72 schreef:
kev schreef: 't Is zo duidelijk da ge de "wereld" van't onderwijs niet kent...
sta ook in het onderwijs en kan het bovenstaande bevestigen. Als je thuis bent wegens ziekte bij ons -heb ik gehoord van collega's want zelf nog nooit gehad- heb je bezoek van controlearts op dag 1. Op zich vind ik dat eigenlijk niet meer dan logisch, er is al ziekteverzuim genoeg, als je echt ziek bent, is het dan ook geen probleem.
En wat dan als je je van de vrijdag ziek zet !? Dan komen ze vrijdag en ben je zondag toch geruster dat ze dan niet zullen komen !?
KEEP OUT : TENGELS

kev

Bericht door kev » di 22 apr 2008 9:48

Stengel schreef:
B72 schreef: sta ook in het onderwijs en kan het bovenstaande bevestigen. Als je thuis bent wegens ziekte bij ons -heb ik gehoord van collega's want zelf nog nooit gehad- heb je bezoek van controlearts op dag 1. Op zich vind ik dat eigenlijk niet meer dan logisch, er is al ziekteverzuim genoeg, als je echt ziek bent, is het dan ook geen probleem.
En wat dan als je je van de vrijdag ziek zet !? Dan komen ze vrijdag en ben je zondag toch geruster dat ze dan niet zullen komen !?
Maar het gaat niet om het al dan niet komen van controle hoor... Als een buffalo supporter de vrijdag voor de opendeurdag ziek is gaat er heus wel een belletje rinkelen... En het gaat ook helemaal niet om het al dan niet aanwezig zijn op die dag zelf (strikt genomen kan geen enkele directie een leerkracht verplichten om aanwezig te zijn tijdens het weekend), het gaat enkel om de gevolgen dat dit zal hebben. Zoiets is genoeg om achteraf de rekening voor te krijgen. Op vlak van benoeming en wie wel/niet terug kan komen op 1 september heeft een directie heel veel macht en geloof me, wegblijven zonder toestemming en met een uitvlucht zou zware gevolgen hebben op termijn...

Stengel

Bericht door Stengel » di 22 apr 2008 9:50

En het gewoon vragen aan de directie om die dag niet aanwezig te zijn op school is ook geen optie !?
is dat resoluut een "neen" dan !?
KEEP OUT : TENGELS

kev

Bericht door kev » di 22 apr 2008 9:55

Stengel schreef:En het gewoon vragen aan de directie om die dag niet aanwezig te zijn op school is ook geen optie !?
is dat resoluut een "neen" dan !?
Ja, kweet nie... Dat hangt af van de "goodwill" van de directie zelf (en hangt ook samen met "in welk schuifje je ligt").
Is echt subjectief. Laat ons zeggen dat (indien ik in dezelfde situatie had gezeten) wanneer ik het paar jaar geleden gevraagd zou hebben ik had er de maandag ook nog bij gekregen om te recupereren (bij wijze van spreken), als ik het nu zou vragen zou het een dikke njet zijn, ik zou't mij nie aantrekken want mij kunnen ze eigenlijk niks doen en toch gaan maar wees maar zeker dat ze de maandag komen bijwonen om te zien in welke toestand ik ben.
Ik had niet gedacht dat girltje toestemming zou krijgen maar heb hier ergens gelezen dat ze nu toch zou kunnen gaan. Wel eens benieuwd hoe ze het kunnen regelen heeft...

wollem

Bericht door wollem » di 22 apr 2008 10:11

In principe wel ... En, 'k zie 't al gebeuren dat ze u net filmen terwijl ge uitzinning aan 't doen zijt na het behalen van de beker, terwijl ge normaal ziek thuis zit.

Enige mogelijkheid: depressie op 't attest laten zetten, dan moet ge aangename dingen doen om u beter te doen voelen ;)

Nee serieus, ik zou't mij ook niet riskeren hoor. Maar ik ben dan ook een mietje :D
25/04/2009

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » di 22 apr 2008 10:13

wollem schreef:
In principe wel ... En, 'k zie 't al gebeuren dat ze u net filmen terwijl ge uitzinning aan 't doen zijt na het behalen van de beker, terwijl ge normaal ziek thuis zit.

Enige mogelijkheid: depressie op 't attest laten zetten, dan moet ge aangename dingen doen om u beter te doen voelen ;)

Nee serieus, ik zou't mij ook niet riskeren hoor. Maar ik ben dan ook een mietje :D
een ééndagsdepressie is ook een klein beetje verdacht hé.
#jesuisarnaud

wollem

Bericht door wollem » di 22 apr 2008 10:21

Was maar bij wijze van spreken he Alexandre :)

Trouwens, wat ik hier lees over benoeming e.d., jullie staan ook allemaal in 't gemeenschapsonderwijs zeker? Lang leve 't Stad op dat vlak, daar telt enkel anciënniteit, en heeft een directie absoluut niet veel macht over benoeming of toewijzen van functies. Als ik een TADD heb en 1 dag méér anciënniteit dan een collega die al pakweg 2 jaar in die functie staat, kan ik zonder meer die functie overnemen, zonder dat de directie daar een zeg in heeft. Of dit dan een beter systeem is of een slechter, daar spreek ik mij niet over uit. Maar 't is misschien wel objectiever dan een situatie waar je directie kan beslissen of ze op uw gezicht kan kijken of niet :)

Maar bon: we dwalen af! En ver :)
25/04/2009

kev

Bericht door kev » di 22 apr 2008 10:41

wollem schreef:Was maar bij wijze van spreken he Alexandre :)

Trouwens, wat ik hier lees over benoeming e.d., jullie staan ook allemaal in 't gemeenschapsonderwijs zeker? Lang leve 't Stad op dat vlak, daar telt enkel anciënniteit, en heeft een directie absoluut niet veel macht over benoeming of toewijzen van functies. Als ik een TADD heb en 1 dag méér anciënniteit dan een collega die al pakweg 2 jaar in die functie staat, kan ik zonder meer die functie overnemen, zonder dat de directie daar een zeg in heeft. Of dit dan een beter systeem is of een slechter, daar spreek ik mij niet over uit. Maar 't is misschien wel objectiever dan een situatie waar je directie kan beslissen of ze op uw gezicht kan kijken of niet :)

Maar bon: we dwalen af! En ver :)
Idd... GO!
Het ene systeem heeft zijn voor en nadelen maar het andere ook denk ik. Veel hangt af van de objectiviteit van de directie bij ons... helaas is die vaak heel ver te zoeken :roll:

Grim

Bericht door Grim » di 22 apr 2008 11:34

kdacht dat ze met lerarentekorten zaten, dan gaan ze de leraars die er wel nog zijn toch ni op straat zetten voor eend agje afwezigheid?
soit, tis in elk geval opgelost en buffalogirltje mag gaan, dus zo slecht is die directeur nog niet :D
Dit is een fictief profiel. Geen fysieke afspraken mogelijk.

kev

Bericht door kev » di 22 apr 2008 11:36

Grim schreef:kdacht dat ze met lerarentekorten zaten, dan gaan ze de leraars die er wel nog zijn toch ni op straat zetten voor eend agje afwezigheid?
soit, tis in elk geval opgelost en buffalogirltje mag gaan, dus zo slecht is die directeur nog niet :D
Niet te veel denken Grim :) Het tekort is ondertussen alweer een tijdje weggewerkt...
En wanneer een school minder leerlingen heeft wil dat zeggen minder leerkrachten nodig .

homer80

Bericht door homer80 » di 22 apr 2008 11:55

Ik sta ook in het onderwijs, en op 18 mei hebben wij onze opendeurdag. Ik ga deze week informeren bij de directie of het mogelijk is dat ik die dag niet kom opdagen (verplicht voor ons). Als tegenprestatie ga ik voorstellen op één extra dag in te schrijven in juli! Indien dit niet lukt ga ik vragen of ik dan mag stoppen om 16.00 uur dan kan ik de match thuis op tv zien!!!!

Ik ben eens benieuwd

Grim

Bericht door Grim » di 22 apr 2008 11:55

kev schreef:
Grim schreef:kdacht dat ze met lerarentekorten zaten, dan gaan ze de leraars die er wel nog zijn toch ni op straat zetten voor eend agje afwezigheid?
Niet te veel denken Grim :).
Tis niet omdat ge leraar zijt dat ge altijd zo belerend moet doen. Ik denk dus ik ben.
Dit is een fictief profiel. Geen fysieke afspraken mogelijk.

de tuinman
Contacteer:

Bericht door de tuinman » di 22 apr 2008 11:57

moet naar den doop van petekind. Ergste van al is dan nog dat ze die doop van zaterdag verzet hadden naar de zondagnamiddag zodat ik in een alweer iet of wat toonbare staat op de foto zou staan...
iemand nog een plezante job op overschot?

$alo

Bericht door $alo » di 22 apr 2008 17:28

de tuinman schreef:moet naar den doop van petekind. Ergste van al is dan nog dat ze die doop van zaterdag verzet hadden naar de zondagnamiddag zodat ik in een alweer iet of wat toonbare staat op de foto zou staan...
gene parlé ... voetbal ga voor en elke gentenaar behalve succeso's voor bruhhe moeten er zijn !! :D
Grim schreef:ik ben gewoon een klootzak!
die slonse es de max!

ichmwa

Bericht door ichmwa » di 22 apr 2008 18:34

de tuinman schreef:moet naar den doop van petekind. Ergste van al is dan nog dat ze die doop van zaterdag verzet hadden naar de zondagnamiddag zodat ik in een alweer iet of wat toonbare staat op de foto zou staan...
Zal dan maar een andere godsdienst moeten kiezen. Eén die op woensdag doopt ofzo.
Bij Kenny Bossier is da wel gelukt

BuFfAlOpEet

Bericht door BuFfAlOpEet » di 22 apr 2008 18:45

kev schreef:
free74 schreef: Dat is dan ook maar 1 keer in een jaar dat ze moeten werken... :roll:
Een andere reactie had ik niet verwacht van mensen van wie het IQ gelijk is aan hun schoenmaat :roll:
Hebben ze geen speciale scholen voor gasten zoals hem? :D ;)

DDb

Bericht door DDb » di 22 apr 2008 18:49

BuFfAlOpEet schreef:
kev schreef: Een andere reactie had ik niet verwacht van mensen van wie het IQ gelijk is aan hun schoenmaat :roll:
Hebben ze geen speciale scholen voor gasten zoals hem? :D ;)
insider :D
...gent...

Spursfan

Bericht door Spursfan » di 22 apr 2008 19:44

kev schreef:
blauw-wit schreef:Tenzij je op 18 mei moet zorgen voor de wereldvrede heb je geen reden om niet aanwezig.

Werken = verlof aanvragen.
Geen verlof krijgen = doktersattest.
Congres = laten vervangen of heen en terug op dezelfde dag.
Sorry maar ben ik het niet mee eens hoor...
Denk dat er velen niet snappen hoe het er soms in het onderwijs aan toe gaat.
Opendeurdag op de dag zelf wil voor vele leerkrachten zeggen dat ze daar ONMOGELIJK onderuit kunnen...
Tja, beiden hebben gelijk, zeker?

Je job is superbelangrijk, zelfs voor niet-leerkrachten...

Maar de meeste mensen werken nu eenmaal door de week. Sommige luxebeesten kunnen zelfs makkelijk verlof regelen voor de dag nadien! :D

Dat voordeel hebben we jammergenoeg niet allemaal. Een dubbelke op zijn kant...

Maar voor 95% van de gevallen zou verlof, voorwaardelijk aangekondigd na de redding tegen Kortrijk, toch geen probleem mogen gegeven hebben.

Veel plezier op de opendeurdag! :)

:bluewhite:
Meester tegen zijn leerling: "Prachtig schrijfwerk, jongen."

banaan
Contacteer:

Bericht door banaan » wo 23 apr 2008 23:01

heb vernomen wie een stadion verbod heeft niet mag gaan en een brief thuis zal krijgen en zich niet in brussel mag bevinden en op de markt zo ja een dikke boete en een paar jaartjes bij

Gesloten