AA Gent of spelers in de pers m.b.t. de bekerfinale

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010
Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » do 01 mei 2008 10:17

:clap:
*KAA Gent & Sheffield Wednesday*

Svenne

Bericht door Svenne » do 01 mei 2008 11:14

schoon artikel :clap: :bluewhite: :clap:
enkel groot scherm zou wel nog mogen nu vind ik.
Champions: 2015 - ....
Cup winner: 1964 - 1984 - 2010 - ....

WarArst

Bericht door WarArst » do 01 mei 2008 14:43

Een prachtig artikel ;)

stropke

Bericht door stropke » vr 02 mei 2008 19:41

de week van 18 mei komen er toffe artikels ( De gentenaar ) hoe de buffalo fans naar de Heizel aftellen ..... :clap: :clap:
Buffalo zijn , is mijn leven !!

Bleu-WhiTe

Bericht door Bleu-WhiTe » za 03 mei 2008 11:42

Is er al nieuws over het al dan niet plaatsen van het groot scherm op het st-pietersplein?

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » za 03 mei 2008 11:52

Gent wil winstpremies van Anderlecht overtreffen

De tijd dat de topploegen de beker links lieten liggen is voorbij, zowel Anderlecht als Gent hebben heel wat over om de overwinning in de finale te behalen.

Anderlecht gaf al 7.500 euro per speler voor de kwalificatie voor de finale, de Brusselaars doen daar nog eens een schep bovenop als Anderlecht de beker wint. De spelers zouden om en bij de 11.000 euro winstpremie krijgen. AA Gent is echter niet onder de indruk, de Buffalo's maakten de afgelopen weken van de beker hun hoofddoel en de club wil dan ook diep in de geldbeugel tasten. De spelers van AA Gent zullen daarom een winstpremie krijgen die nog hoger is dan die bij Anderlecht, maar dan moeten ze uiteraard wel de finale winnen.

Bron: anderlecht-online.be
Voetbalkrant
Nie neute nie pleuje, moar as nen Genteir nie neut es tij tvergete of duud.

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » za 03 mei 2008 12:31

is dat voor de hele kern? of enkel voor de aanwezige spelers incl bank
have fun

Bienespe

Bericht door Bienespe » za 03 mei 2008 13:54

Enkel de geselecteerden.

stropke

Bericht door stropke » di 06 mei 2008 19:29

morgen krijg ik bezoek van journalist van de Gentenaar.... iedere buffalofan moet op zondag 18 mei die krant kopen.
Zal volledig aan de finale gewijd zijn met veel intervieuws en prachtige fotos's hoe heel Gent en zijn fans naar die beker toeleeft enz.... :clap:

El Belga

Bericht door El Belga » di 06 mei 2008 19:30

stropke schreef:morgen krijg ik bezoek van journalist van de Gentenaar.... iedere buffalofan moet op zondag 18 mei die krant kopen.
Zal volledig aan de finale gewijd zijn met veel intervieuws en prachtige fotos's hoe heel Gent en zijn fans naar die beker toeleeft enz.... :clap:
De Gentenaar... :roll: awel, als ge nu nekeer van LOEPZUIVERE SUCCESSO'S spreekt :)
\o/ \o/\o/ ~~~> *5* Leandro González Pirez *5* <~~~ \o/ \o/ \o/

disco

Bericht door disco » wo 07 mei 2008 2:29

Fadiga kan bekerfinale spelen
Het Sportcomité van de Belgische Voetbalbond kon het beroep van Kalilou Fadiga (AA Gent) tegen zijn schorsing van één wedstrijd gisteren niet behandelen. Dat betekent dat trainer Trond Sollied op zondag 18 mei in de de bekerfinale tegen Anderlecht een beroep zal kunnen doen op zijn Senegalese middenvelder.

Het bondsparket had een schorsing van één wedstrijd voorgesteld voor de rode kaart die Fadiga op 4 april kreeg in het duel tussen Gent en Sint-Truiden. De advocaat van de speler merkte op dat men beroep kon aantekenen tegen dat voorstel tijdens de drie werkdagen die volgden op de publicatie in Sportleven, het officieel orgaan van de Belgische Bond. Sportleven verscheen woensdag en donderdag was het een feestdag, zodat Fadiga tot middernacht de tijd had. Met het logische gevolg dat zijn zaak gisterennamiddag niet kon voorkomen.

Trond Sollied, die de kaart van Fadiga in twee Vlaamse kranten een "racistische kaart" had genoemd, ontsnapt aan een sanctie. De Noor zegt dat zijn woorden niet correct weergegeven zijn. "En men kan niet gaan bestraffen op basis van krantenartikels zonder de ware toedracht te kennen", aldus de bondsprocureur. Een sanctie zou toch weinig zin hebben. Sollied verlaat immers de Belgische competitie voor het Nederlandse Heerenveen. De bekerfinale wordt zijn laatse wedstrijd. (belga/sps)
ladies and gentlemen, this is 100% pure disco shit

Boirke
Contacteer:

Bericht door Boirke » wo 07 mei 2008 7:39

:D
Iedereen welkom over gesprekje over KAA gent, en over grafische wereld

Stengel

Bericht door Stengel » wo 07 mei 2008 8:33

Vandaag in Voetbalmagazine special over AA Gent en alles ivm de bekerfinale !
KEEP OUT : TENGELS

stropke

Bericht door stropke » wo 07 mei 2008 19:47

El Belga schreef:
stropke schreef:morgen krijg ik bezoek van journalist van de Gentenaar.... iedere buffalofan moet op zondag 18 mei die krant kopen.
De Gentenaar... :roll: awel, als ge nu nekeer van LOEPZUIVERE SUCCESSO'S spreekt :)
vandaag meer dan een uur toffe momenten beleeft en prachtge foto's van echte fans hier in onze countryclub!!
om fcb boeren jaloers te maken zal die speciale editie van 18 mei ook verschijnen in nieuwsblad op zondag... dus ook hier in de westflute :clap: :clap:

BuffaloKatje

Bericht door BuffaloKatje » wo 07 mei 2008 20:14

stropke schreef:
El Belga schreef: De Gentenaar... :roll: awel, als ge nu nekeer van LOEPZUIVERE SUCCESSO'S spreekt :)
vandaag meer dan een uur toffe momenten beleeft en prachtge foto's van echte fans hier in onze countryclub!!
om fcb boeren jaloers te maken zal die speciale editie van 18 mei ook verschijnen in nieuwsblad op zondag... dus ook hier in de westflute :clap: :clap:

Jihaaaaaa stropke !!!! Das vrie goe da ze da ne keer zelf kunnen aanschouwen in de gazette ;)

Snoesje

Bericht door Snoesje » wo 07 mei 2008 20:30

heb sportmagazine gekocht ... kippevel als ge onze buffalo's in zo een special ziet. :eek:
Who needs big tits, when you have an ass like mine :-)

BuffaloKatje

Bericht door BuffaloKatje » wo 07 mei 2008 20:34

Snoesje schreef:heb sportmagazine gekocht ... kippevel als ge onze buffalo's in zo een special ziet. :eek:
ge doet mij watertanden...kzal em morgen gaan halen se.

Snoesje

Bericht door Snoesje » wo 07 mei 2008 20:47

BuffaloKatje schreef:
Snoesje schreef:heb sportmagazine gekocht ... kippevel als ge onze buffalo's in zo een special ziet. :eek:
ge doet mij watertanden...kzal em morgen gaan halen se.
heb die nog nie gelezen maar wel eens vluchtig doorgebladerd. en die foto's ... jammie :D
Who needs big tits, when you have an ass like mine :-)

Boirke
Contacteer:

Bericht door Boirke » wo 14 mei 2008 8:20

'Dit moeten Gentse Feesten onder het Atomium worden'
Commissaris Patrick Termont is zondag ordehandhaver én supporter
GENT - 'Minstens 216 bussen die naar Brussel rijden. En 21.000 man naar de bekerfinale, bijna een tiende van de Gentse bevolking. Wat een volksverhuizing. Dat ik dit nog mag meemaken...' Commissaris Patrick Termont, chef van de Gentse voetbalcel, kijkt uit naar zondag.

De jongste vijf jaar heb ik zowat alle bekerfinales meegemaakt', vertelt Patrick Termont. 'Met een team van spotters van heel het land. Telkens droomde ik luidop: dat ik dit eens met AA Gent zou mogen meemaken. En nu is het zover. Eindelijk! Ik weet wat de fameuze Buffalo Village zal zijn: een supportersdorp in de schaduw van het Atomium. Onvoorstelbaar gezellig.'

Hoeveel bussen rijden er nu naar het Koning Boudewijnstadion?

Patrick Termont: 'Officieus zijn er 216 bussen. Er zijn er 186 geregistreerd. Dat is een bende hé. Een bus is 18 meter lang... We onderhandelden met de federale politie en er zullen zondag 20 motards van de snelwegpolitie werken om heel de dag colonnes bussen te begeleiden. Ze zullen bijvoorbeeld af en toe opritten van de E 40 afsluiten, zodat de bussen kunnen doorrijden. Er zijn ook drie Gentse motards van dienst in Brussel. Zij begeleiden de spelers van hun hotel in La Hulpe naar de Heizel. En 's avonds begeleiden zij de spelersbus, hopelijk mét de beker, zodat ze kunnen verwittigen wanneer de helden arriveren op het Sint-Pietersplein.'

Gent had toch eerst de tribunes 3 en 4 ? Waarom veranderde dat?

'Ja, maar ik ben onmiddellijk beginnen onderhandelen en de tribunes zijn gelukkig verwisseld, zodat wij nu de kant van het Atomium hebben en een Buffalo-dorp kunnen bouwen dichtbij de parkings.'

Vertrekken alle bussen aan Flanders Expo?

'Ik wil niet dat er een misverstand ontstaat: iedereen doet wat hij wil. Het is de supportersfederatie die ons raadpleegde met de vraag hoe organiseren we dat? Niemand van ons is vertrouwd met een volksverhuizing van 20.000 mensen. Vandaar dus de idee om met een flink aantal bussen te vertrekken op Flanders Expo. We hebben het vertrekuur bestudeerd. Want de dag van de bekerfinale is de ring rond Brussel tussen half één en half twee afgesloten voor alle verkeer. Dan mogen er alleen fietsers op... Het is dus de boodschap te arriveren voor half één of na half twee, want de chaos zal groot zijn.'

Jij maakt alle verplaatsingen mee van AA Gent. Dat gaat dan over een paar honderd supporters, soms eens meer dan duizend. Maar nu, 21.000... Geen plankenkoorts?

'In feite niet. Ik hoop - en ik herhaal de woorden van de burgemeester - dat het om 21.000 ambassadeurs van onze stad zal gaan. We spelen al Europees, we haalden de finale... natuurlijk willen we de beker winnen, maar er is geen reden om de koelbloedigheid te verliezen.'

Met hoeveel spotters, agenten in burger die de massa controleren, komen jullie uit Gent?

'We komen met zijn twaalven naar Brussel. Tijdens een risicomatch in Gent zijn we met zes. Maar ja, de oppervlakte is groter, en er zullen behoorlijk wat mensen zijn die we niet kennen. Ik hoop dat we meer aanspreekpunt moeten zijn, dan dat we moeten tussenkomen als politieman. Het mag voor iedereen feest zijn, zelfs voor ons.'

Een kerel met stadionverbod kan toch kaartjes gekocht hebben...

'Ja, maar ze weten dat we hen alle 50 kennen, de Gentenaars met stadionverbod. Zij mogen in Brussel zelfs niet verschijnen op de Grote Markt of aan de Beurs. Ze zullen wel thuisblijven, want wij gaan ze zien! En dat beseffen ze. Zondag moet een groot familiefeest zijn. Gentse Feesten in Brussel, onder het Atomium'

Ben jij zondag ook een beetje supporter?

'Dat zal wel zijn! Ik kom mijn werk doen, maar ik ben nu al zo lang verbonden aan de club dat ik er ook van droom dat ze met de beker in de handen rond de piste lopen. Ik lag samen met Steven De Smet aan de basis van de voetbalcel die werd opgericht in 1984, na zo lange tijd is een mens vergroeid met de club hé. Wil je alstublieft eens benadrukken dat wij tijdens het seizoen, en ook nu weer, heel veel nuttige medewerking krijgen van de Gentse supportersfederatie en van de stewards?'

Wat is je pronostiek?

'We winnen met 1-0. Een laat doelpunt. Foley met het hoofd.'

(gentenaar)

Boirke
Contacteer:

Bericht door Boirke » wo 14 mei 2008 8:24

Maaike is Buffalo, haar Carlo is voor Anderlecht
In café De Wan wordt dagelijks een bekerfinale uitgevochten
GENT - Ze vormen het mooiste koppel van de straat, maar zondag staan Maaike en Carlo letterlijk tegenover elkaar. Het duo dat café De Wan aan 'tSeleskest uitbaat, gaat gescheiden naar de bekerfinale. Hij kiest voor Anderlecht, zij is een Buffalo!

Ik bestel een pint, maar ik wil ze alleen van Maaike krijgen natuurlijk. Niet alleen is ze beeldschoon, haar hart klopt voor blauw en wit, en in haar buikje klopt een nieuw hartje. 'En dat zal ook een Buffalo-meisje worden', glundert ze. 'Mijn eerste dochter Leyla is fan van Anderlecht, tja,... iedereen heeft recht op een foutje. Maar onze nieuwkomer zal zeker voor AAGent supporteren.'

Daar heeft vader Carlo zo zijn bedenkingen bij. Alle dagen vormen de verschillende sportieve smaken van dit paar het onderwerp van heroïsche discussies in deze leuke volkskroeg.

Maaike is overtuigd van de overwinning zondag. 'Akkoord, wij hebben nog niet veel bekerfinales gespeeld, maar we hebben ze wel allemaal gewonnen. Dat kunnen die van Anderlecht niet zeggen.'

De stamgasten van de kroeg hebben zich mee verdeeld. Een deel is fan van paarswit, het grootste deel kiest voor blauwwit. Voetbal behoort er tot de vaste onderwerpen van gesprek, en zeker de kwaliteit van de twee ploegen die zondag voor de beker knokken.

'Zonder de spelers die ze van Gent kochten, zou Anderlecht niet bij de eerste tien eindigen', oppert een snoodaard. Maaike knikt enthousiast, Carlo lacht het weg. Hij heeft een verontschuldiging voor zijn foute keuze: Carlo werd geboren in Merchtem en groeide op in Vilvoorde. Gekweekt met de paarswitte paplepel dus. Zijn vader, die ook aan de toog zit, beaamt dat knikkend.

'Toen we elkaar voor het eerst ontmoetten, heb ik haar verwittigd dat ik voor Anderlecht supporter', vertelt Carlo.

Maaike: 'Ik ben een sterke vrouw, dat heb ik er maar bij genomen hé. We hebben nu afgesproken dat volgende maandag de supporter van de verliezende ploeg moet werken.'

Carlo: 'Je zou dat eens moeten zien tijdens de competitie. De mensen weten dat ik een abonnement heb op Anderlecht. Als ze verliezen, staat op maandag ons café vol, want de Buffalo's komen mij uitlachen en de paarswitten komen mij troosten. Allez, ik verkoop in feite meer pinten na een nederlaag dan na een overwinning.'

Maaike trekt met broer en schoonzussen naar de Heizel, en met de baby in haar buik. Carlo trekt met Leyla en een paar vrienden naar Brussel. De twee gezelschappen, zitten in andere vakken.

Pronostiek?

Maaike: '2-1 voor Gent.'

Carlo: '1-3 voor Anderlecht.'

Waarop een nieuwe discussie begint aan de tapkast. Vrolijke jongens daar, aan 'tSeleskest, vrolijke kroeg daar, in De Wan. En mooie Maaike regeert er met kalmte en waardigheid.

Maandag, na de overwinning, ga ik haar zoenen!

Rudi Moeraert (gentenaar natuurlijk)

superboksic

Bericht door superboksic » wo 14 mei 2008 8:32

Ljubijankic afwezig met maagproblemen

Twintig spelers reizen zondag mee naar Brussel. De geblesseerden Haznadar en Svetlicic zullen er niet bij zijn, ook de jongeren Maldrie, Marchand, Wittesaele en derde doelman Goossens kijken in principe vanuit de tribune toe.
Enige afwezige bij de kern voor de Cup Final was Zlatan Ljubijankic, die sukkelt met de maag. Zijn optreden zondag komt echter niet in het gedrang.

Jonas De Roeck en Massimo Moia woonden de begrafenis van Francois Sterchelé bij en arriveerden iets later dan hun collega's in het zonovergoten Ottenstadion, waar een pittige training werd afgewerkt. (lgg)

Vlag op Sint-Baafs zondag

Mea culpa! Gelieve niet met z'n allen op vrijdag de hele dag op het Sint-Baafsplein naar omhoog te staan kijken, de vlag wordt immers pas op zondag 18 mei, de dag van de finale, op de kathedraal geplaatst. Met de excuses van uw correspondent ter plaatse. (lgg)

Zondag ook huldiging voor RC Gent-Zeehaven

Naast de Buffalo's zullen ook de stadsgenoten van RC Gent-Zeehaven zondag worden gehuldigd op het Sint-Pietersplein. De 'Ratjes' werden op de laatste speeldag kampioen in vierde klasse B en dus mogen de wit-zwarten volgend jaar in derde klasse aantreden. (lgg)

Sportwereld

ichmwa

Bericht door ichmwa » wo 14 mei 2008 9:59

Boirke schreef: Gent had toch eerst de tribunes 3 en 4 ? Waarom veranderde dat?

'Ja, maar ik ben onmiddellijk beginnen onderhandelen en de tribunes zijn gelukkig verwisseld, zodat wij nu de kant van het Atomium hebben en een Buffalo-dorp kunnen bouwen dichtbij de parkings.'
Lijkt mij zeer goed onderhandeld van Termont. Eerst gezegd: 3 en 4 zijn groter dan 1 en 2, wij laten die aan anderlecht. Later dat grootteverschil weggetrokken. En wij hebben Buffalo-dorp :clap:
Bij Kenny Bossier is da wel gelukt

bouvy

Bericht door bouvy » wo 14 mei 2008 12:24

Boirke schreef:
Er zijn ook drie Gentse motards van dienst in Brussel. Zij begeleiden de spelers van hun hotel in La Hulpe naar de Heizel. En 's avonds begeleiden zij de spelersbus, hopelijk mét de beker, zodat ze kunnen verwittigen wanneer de helden arriveren op het Sint-Pietersplein.'
http://lahulpe.dolce.com/

superboksic

Bericht door superboksic » wo 14 mei 2008 13:02

beestig hotelleke! :eek:

Makaveli

Bericht door Makaveli » wo 14 mei 2008 14:03

in gva daarstrak gelezen , iview met foley, thijs, smoje & bojan, ik vat even kort samen

bojan : "we zijn technisch beter dan rsca, moeten geen schrik hebben"

smoje : "technisch meer in huis dan rsca, moeten rsca eraf lopen"

foley : "dinsdagtraining was heel geconcentreerd, nog nooit gebeurd voor een eerste training in de week. Hij wil die beker in de lucht steken als kapitein. Hoorde dat rsca vermoeid was.

thijs : "motivatie en trainingen zitten terug goed, iedereen legt zijn kop"
vasQuez schreef:lal, zo werkt het niet vrees ik...

VoRtX

Bericht door VoRtX » wo 14 mei 2008 14:10

We WINNEN hem!!!! En zet Thijs maar in die ploeg, die blijft er tenminste voor gaan itt Fadiga. Ik had toch wel een pak meer verwacht van Khali na het zien van zijn eerste matchen, amai.

En ivm dat hotel, ook snugger dat ze dat zomaar in de pers gooien.

Stengel

Bericht door Stengel » wo 14 mei 2008 14:15

Waar gaan die van RSCA overnachten !?
of zouden ze dat niet incalculeren !?
KEEP OUT : TENGELS

Makaveli

Bericht door Makaveli » wo 14 mei 2008 14:17

Hotel Le Petit Zizi
vasQuez schreef:lal, zo werkt het niet vrees ik...

elliebellieke*

Bericht door elliebellieke* » wo 14 mei 2008 14:17

superboksic schreef:beestig hotelleke! :eek:
amai nog niet...
k denk dat het prijskaartj ook niet mis is
"Het lijkt altijd onmogelijk, totdat het klaar is."

-Nelson Mandela

ernie

Bericht door ernie » wo 14 mei 2008 14:18

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En Deschacht en Goor zouden speciaal om een dubbelbed gevraagd hebben
Heineken is like sex in a canoe: "Fucking close to water!"