Minuut stilte/applaus voor Sterchele?

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010
duvelke

Bericht door duvelke » ma 12 mei 2008 4:28

Spursfan schreef:
HSV schreef: We winnen om de 25 jaar eens iets en dan moeten we de beker heffen op een overleden voetballer die in de verste verte nooit iets met ons team te maken heeft gehad?
Als er al een ziel is waar ze hem moeten op heffen dat ze het dan maar doen voor al die buffalo's die de afgelopen 25 jaar zijn gestorven en dit niet eens meer kunnen meemaken.
Ik persoonlijk heb geen nood aan een soort 'kijk eens wat een goed mens ik ben, ik ben stil en/of klap voor sterchele' gevoel.
Feesten en hopelijk die beker pakken en dan es huilen voor m'n vrienden en kenissen die er niet meer bij kunnen zijn wil ik doen.
18 mei moet van ons zijn!
(sorry als dit 'grof' overkomt ofzo maar ik heb genoeg sterchele gezien en gehoord de laatste dagen.)
Ge bedoelt het goe, mijn beste ( 'k wil nie als nen priester klinken).

Maar van mijn part organiseren ze een groot plasma-scherm met alle overledenen van de laatse 25 jaar, Tafke op nummer 1, wenen gaat dit emotrutje doen.

Maar ik vrees dat het seizoenseinde in het teken van F.S zal staan. Of ge 't nu graag hebt of niet.

Verdient hij dat niet?[/quote]

in mijn ogen niet...

ten eerste heeft hij niets met gent te maken; er is respect betoond voor zijn jammerlijk overlijden op dender

ten tweede; maak er aub geen held van; ik vind het superjammer voor zijn ouders, familie en vrienden;
maar dat neemt niet weg dat ik er totaal niet meega in dat mega hypocritisch gedoe; het is heel jammer voor zijn geliefden, maar voor mij is het niet meer dan een simpele ronny die zichzelf tegen misdadige (en waarschijnlijk onder invloed) snelheid tegen een boom heeft gereden( en als ik of jij dat morgen doen, zal men er wel schande over spreken in de krant, wees daar maar zeker van); en gelukkig heeft hij daarin niemand meegetrokken;
dus in mijn ogen zijn er mensen die veel meer aandacht verdienen die ook in het verkeer zijn overleden, maar die geen bekende voetballer zijn

Spursfan

Bericht door Spursfan » ma 12 mei 2008 4:30

Duvel: Amen en Respect.

We zullen zien volgende week.
Meester tegen zijn leerling: "Prachtig schrijfwerk, jongen."

GheNtto

Bericht door GheNtto » ma 12 mei 2008 4:55

man man man man! wat is dat hier allemaal?!

:eek:

zing eens allemaal mee: "...Vrolijke vrolijke vrie-ienden, vrolijke vrienden da-at zijn wij..."

:lol:

UT-BaDGoNeS-GenT

Bericht door UT-BaDGoNeS-GenT » ma 12 mei 2008 5:04

hsv heeft meer dan gelijk , tis gent he , geen F.S he ...
meer aandacht schenken aan onze overleden buffalos !!
en hopen dat die beker van ons is zodat wij onze doden kunnen eren op deze manier !!
greets en tot zondag
Ultras 303

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » ma 12 mei 2008 8:35

Het nodige respect is er geweest overal op de voetbalvelden ter attentie van Sterchelé...ik stel voor dat deze topic dan ook gesloten wordt nu. :)
*KAA Gent & Sheffield Wednesday*

Proud Since 1898

Bericht door Proud Since 1898 » ma 12 mei 2008 9:17

Spursfan schreef:Leuk, zeer leuk.

Wie ben ik om mij hier nog in te moeien op dit uur.

Als gij morgen overlijdt, P, zal ik je uitspraak in mijn onderschrift zetten.

Maar 'k zal u nog altijd eren op dit forum. Belachelijke kerel dat ik ben, he.
Je kan me in dat geval niet meer eer betuigen dan me te quoten.

8)

tempel

Bericht door tempel » ma 12 mei 2008 9:27

tis erg zo een spel van nen onozelen boer elk weekend zijn er daden in het verkeer daar word zoveel nie over geklapt en daarbij wie meer dan 200 rijd mee zijnen auto heeft het zelf gezocht en we mogen blij zijn dat hij er geen anderen heeft bij betrokken

buffalofan

Bericht door buffalofan » ma 12 mei 2008 11:37

Spursfan schreef:Sterchele, 'k heb je nooit gekend. Dus infeite overdrijf ik wel wat.
Ik ben al drie generaties Gents; dus wat ben ik aan het lullen. Je hebt nooit voor AA Gent gespeeld.

Maar jongen, Foley zal naar de Hemel kijken, ik hoop dat hij het doet.
't Leven gaat verder. En dat leven zal hij inleiden met zijn goalen. En zal u da goed doen, daarboven? Ik denk van wel.

Anti-rsca? Dan waren we sowieso al vrienden geweest.

Buffalo 4-ever. Ik buig voor u allen.
right...

stopt eens met die overdreven adoratie van nr 23..
respect genoeg getoond en gekregen.

minuut stilte en of applaus volgende week en ik moet kotsen.

moe dit nu al bijna doen als ik u laatste posten lees.. heb daar mijn redenen voor he...
ECHTE GENTENAARS ZIJN VOOR AA GENT !!

roy

Bericht door roy » ma 12 mei 2008 11:41

ik ga zondag feesten en een minuut stilte ...zal er niet inzitten.
het enige dat eruit zal komlen is
C'OMON BLUE WITHE

ruiz4ever
Contacteer:

Bericht door ruiz4ever » ma 12 mei 2008 11:52

Ik zou dit liever niet doen... Ok, het is erg wat er is gebeurd enzo, maar betekent dit dat je bij elke match de komende maand een minuut stilte moet houden?

Het is de bekerfinale, het moet een groot feest met veel sfeer enzo worden, op dat moment wil ik even niet denken aan al het trieste gedoe! Gewoon spelen en sfeer maken!
Haiku schreef:Den eerste match in den Art geef ik da vat.

Genteneir

Bericht door Genteneir » ma 12 mei 2008 11:53

roy schreef:ik ga zondag feesten en een minuut stilte ...zal er niet inzitten.
het enige dat eruit zal komlen is
C'OMON BLUE WITHE
Nice!

Proud Since 1898

Bericht door Proud Since 1898 » ma 12 mei 2008 11:58

Jonger, sneller, later
door Hans Vandeweghe

Een niet zo onschuldig kind zong donderdagochtend in een Gentse lagere school 'Sterchele is dood, olé, olé'. Zijn leraars wezen hem streng terecht. Bij de wedstrijd KAA Gent-Club Brugge van drie weken geleden werd een minuut stilte gevraagd voor het overlijden van Constant Vanden Stock, een ex-trainer van Club, en ook voor een jeugdspeler van KAA Gent. Bij KAA Gent-Club Brugge tekenden de Brugse fans voor een nieuw dieptepunt in de Belgische voetbalbeschaving toen ze de minuut stilte verstoorden met teksten als: 'We hebben Constant zien zakken in de zee...' en 'Constant, Constant, alles is voorbij'.
Het is te hopen dat de Anderlechtsupporters op Bergen iets meer klasse tonen, maar het is bang afwachten voor hun reactie op de vraag om een minuut stilte voor de immer goedlachse en sympathieke international Sterchele. In een bevlieging van overmoed heeft hij ooit Anderlecht een arrogante club genoemd. Dat was niet gemeend en het klonk bovendien vreemd uit de mond van een omhooggevallen voetballer die zich bij de geïnteresseerde clubs meldde per Rolls-Royce.
Donderdagochtend een sms gekregen van een vakman in de begeleiding van sportlui. Hij schreef vanuit een ver buitenland: ... 'Ik vernam hier dat Sterchele zich dood reed. Erg toch dat men deze jongens niet begeleidt als profs. Tientallen ken ik er die op dat uur op de baan zijn en 's anderendaags moeten trainen. Een zegen voor kinés. Gelukkig maak ík er mij nog kwaad over...'
Ik niet, ik denk altijd: ook dit is voetbal, voorál dit is voetbal, maar wat jammer voor die jongen. Sterchele droomde van een Ferrari, viel gisteren in deze krant te lezen. Hij moest het in afwachting stellen met de Porsche Cayman S, een proleten-Porsche. Geen tien maanden was hij een voetballer die naam waardig bij een échte voetbalclub en hij reed al met een Porsche, godbetert.
Een schuldvraag past hier niet maar je snapt niet dat een werkgever zoiets überhaupt duldt. Een Porsche is een rijdende doodskist voor wie geen respect kan opbrengen voor zijn 295 pk's. Zoals duurbetaalde voetballers van skipistes moeten afblijven, horen ze niet thuis in auto's die een topsnelheid hebben van 275 km per uur en 5,4 seconden zetten van 0 tot 100. Geef ze een dikke bak, Mercedes E-klasse, Diesel, begrensd, met alcoholslot en doe bij het stadion onaangekondigde controles op gordeldragen. Een voetballer die niet voetbalt - een zere knie of dood na een ongeval - is kapitaalsvernietiging.
De vakman van de sms heeft gelijk als hij zegt dat er tientallen profs dat uur nog op de baan zijn. Voor topatleten geldt sneller, hoger, verder. Voor voetballers is dat sneller, jonger, later. Ik dacht dat donderdag de stapdag voor de voetballers was, maar ik ben van dat wereldje geen kenner, ik die lange tijd dacht dat hun groupies helemaal uit hun eigen zelf borsten als voetballen konden laten groeien. Naar presoiree.com ben ik gaan surfen, zoals collega Windels gisteren in zijn portret aanraadde, en daar heb ik Sterchele gezien, zijn hoofd tussen vier voetballen.
Dan denkt een mens in al zijn naïviteit: wat doet dat hoofd van die voetballer daar tussen die D-cups? Wat denkt de club Club daarvan? Nog één wedstrijd te gaan en met een misstap van Anderlecht is Champions League nog haalbaar. Wonen in Knokke, uitgaan in Antwerpen, midden in de week, aan het eind van een zwaar seizoen, een rustdag gebruiken om een hele dag op stap te gaan. Naar huis rijden om drie uur 's nachts, om vier uur in je bed, gedronken of niet, wie zal het interesseren behalve de verzekering?
Het enige wat je hem ooit kwalijk hád kunnen nemen was dat rugnummer: 23. Een inbreuk was het op het tweede gebod: 'Gij zult de naam van uw God niet ijdel gebruiken'. Maar aan God ligt het niet dat hij om onverklaarbare reden van de weg reed en het was ook niet door de hoge snelheid. Dat laatste klonk als een valse verschoning. Het zal wel, niet snel. Van de doden geen kwaad, natuurlijk. Die auto gezien? Zijn Porsche raakte een boom en brak in twee. Dat is vast van te traag. Had hij die Rolls nog maar eens gehuurd.
Afbeelding

jpm1

Bericht door jpm1 » ma 12 mei 2008 15:01

Mag nu wel gedaan zijn met die sterchele topics...
Alles is Kumst.

Spursfan

Bericht door Spursfan » ma 12 mei 2008 15:08

Toch zal het afhangen van wat er zondag gebeurt. Ieder zijn mening.

Ik steek ook niet weg dat ik overdrijf. Maar ben nu wel nuchter! :lol:
Meester tegen zijn leerling: "Prachtig schrijfwerk, jongen."

Gesloten