Het grootste kutfeit vind ik dat wij daar op Sint-Pieters feest nen party gingen hebben die grootser ging zijn dan de Gentse Feesten. En ge rijdt dan terug naar Gent mee uwen bus en ge ziet zo van die paarse mongolen rijden naar Gent die dan schoon in hun bedje kruipen en een matchke gezien hebben.
Fadiga had drie keer kunnen scoren en de laatste keer was het zoooo nipt. Anderlecht kwam er op dat moment niet aan te pas , symbolisch daarvoor in de middencirkel staan ze met 8 spelers dooréén en nog geraakt Gent eruit met simpel tikwerk.
Dan kan enen van 1m 68 koppen en een paar sec later de kers op de Louwa-taart. Gillet scoort.
Als ge 1-0 voorkomt in die finale , dan moet ge beter doen punt uit , en niet na drie sec weer gelijk staan. Eerst positioneren en laat ze maar komen dan. Nog eentje bij voor de rust en gedaan , met die bal van Fadiga was het ook gedaan geweest.
Echt klote , ik kreeg langs alle kanten smsen van : "buffalo

, dat voetbal , dat volk". Die rsca-supporters hebben 70 minuten stilgezeten , er was welgeteld één vlag in het vak en wat eigenlijk een thuismatch zou moesten zijn (Brussel) , was gewoon zielig. Dan hoor ik zo spelers van Anderlecht zeggen : "dit was een betere sfeer dan bij de titels en dit is nog mooier etc". En ze hebben welgeteld één liedje gezongen "buffalo kan nie mee". Shit man ! (getuigd ook niet echt van slimheid als ge 70 minuten gedomineerd wordt). Maarja rsca'ers zingen ook wel eens : "zing eens een liedje" of " 't is stil aan den overkant" , alle gekheid op een stokje !
Anyway Anderlecht is den slechtsten ploeg dat ge kunt loten voor zoiets , Brugge-Beerschot-Cercle-anderen hadden we met dit voetbal met haar en pluimen opgegeten. Anderlecht neukt u altijd waar ge bijstaat , is't nie mee chance , dan krijgen ze wel de refs mee. (waar ik mij nu niet achter verstop).
Als ge drie goals weggeeft in een finale , der nen marokkaansen dwerg kan binnenkoppen en ge direct na uw eigen goals zo weggeeft. Kan gewoon niet. Voor mij was het keerpunt het uithalen van Fadiga en Olufade. Die konden tenminste keer nen bal aannemen en inleveren of op snelheid gaan. (Olufade dan). Dan zet hij Zlatan op de rechterflank , komaan. Hij mag nog nie invallen tegen fucking Denders en Bergens en dan speelt hij nu op de rechterflank met zijn "splijtende snelheid". Vermuth , tja , 't is mijn genre speler nie. Bij die wissels wist ik al : gedaan. Welliswaar hoor ik dat Olufade lichtgeblesseerd was , maarja toch.
Mijn respect voor Bous heeft wel een nieuwe deuk gekregen , daar beetje ostentatief dienen zilveren beker komen halen in het vak janetten naast ons. Triestig.
Zo een campagne spelen en hupla. We stonden er nooit dichter bij.