Minuut stilte/applaus voor Sterchele?

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010
Simo

Minuut stilte/applaus voor Sterchele?

Bericht door Simo » za 10 mei 2008 13:54

Eerst en vooral is het niet om te discussiëren of er een minuut stilte of een minuut applaus moet zijn. Graag voor één keer misschien een beetje bij het onderwerp blijven.

De kans is groot dat Sterchele ter sprake zal komen bij de aftrap. Ook Joke Vande Velde, zijn vriendin en iemand die naar buiten komt als bekende vlaming die voor AA Gent supportert is misschien aanwezig.

Daarom lijkt het mij gepast, voor haar, en voor de buitenwereld om te tonen dat WIJ supporters zijn die WEL respect kunnen opbrengen voor (overleden) personen. Daarom mijn vraag:

Kunnen we geen gepaste hulde brengen, zoals de supporters en spelers van Mechelen dat ook konden voor de overleden Beerschot supporter. Ik ben geen salon supporter, ik ben geen "vrede" supporter, ik heb ook een anti-brugge t-shirt en ben niet bang van wat geweld, maar als ik zo beelden op tv zie wordt ik toch even stil en denk ik in mezelf: "respect".

Ik zou graag als ik later naar de beelden van de bekerfinale kijk ook dat gevoel hebben, samen met het gevoel van trots, omdat dat Buffalo' waren, en dat ik er één van was.

Grim

Bericht door Grim » za 10 mei 2008 13:57

Moest het tegen Club Brugge zijn, ok, maar nu zie ik de relevantie niet, ondanks de aanwezigheid van een eventuele Joke Van De Velde en dergelijke. En als we dat voor Sterchele doen, moetenw e het ook voor Constant vd Stock doen, en op dat vlak zou het al relevanter is want we spelen tegen rsca.
Laatst gewijzigd door Grim op za 10 mei 2008 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is een fictief profiel. Geen fysieke afspraken mogelijk.

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » za 10 mei 2008 13:57

Weeral een topic hierover...en welke actie zou jij willen ondernemen voor vanavond...begin er al maar aan dan want er is niet veel tijd meer als je iets gepast wilt doen...en als er al iets dient te gebeuren dan wel vandaag en NIET volgende week.
Volgende week is het de bekerwedstrijd...hoe erg het ook klinkt en met het nodige respect...vandaag een actie of hulde maar niet volgende week,life goes on.
*KAA Gent & Sheffield Wednesday*

Till I Die Blue-White
Contacteer:

Bericht door Till I Die Blue-White » za 10 mei 2008 14:00

Sterchele was toch vrijgezel???
nee?

kvind wel schoon gebaar om iets te doen voor hem!

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » za 10 mei 2008 14:03

Is idd schoon gebaar maar dient vandaag te gebeuren en niet volgende week.
*KAA Gent & Sheffield Wednesday*

Buffalo1991

Bericht door Buffalo1991 » za 10 mei 2008 14:08

mja valt te probere hé :)
we moeten zeker ietrs doen voor hem... dat wel, maar of dat nu in de finale moet gebeuren ?
KAA Gent & Chelsea FC!

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » za 10 mei 2008 14:10

Till I Die Blue-White schreef:Sterchele was toch vrijgezel???
nee?
http://www.sportwereld.be/Uitslagen/Spo ... 052008_074
Nie neute nie pleuje, moar as nen Genteir nie neut es tij tvergete of duud.

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » za 10 mei 2008 14:10

18-jarige komt om bij ongeluk in Diest
za 10/05/08 - In Diest is vannacht een 18-jarige jongeman omgekomen bij een verkeersongeval.

Het ongeluk gebeurde rond 3 uur op de ring rond Diest. Een auto met twee inzittenden week van zijn rijbaan af an kwam onder een geparkeerde vrachtwagen terecht.

De passagier, een 18-jarige jongen uit Beringen, kwam daarbij om het leven. De bestuurder raakte zwaargewond.

Het is nog niet duidelijk wat het ongeluk veroorzaakt heeft. Het parket heeft een verkeersdeskundige aangesteld om de omstandigheden van het ongeluk te onderzoeken.
graag 1 minuut appplaus aub
have fun

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » za 10 mei 2008 14:11

za 10/05/08 - In Zulte is vannacht een motorrijder om het leven gekomen bij een botsing.

Het ongeluk gebeurde gisteravond rond 23 uur. De motorrijder wou een tractor inhalen, maar de tractor draaide links een zijstraat in.

De 41-jarige motorrijder kon het landbouwvoertuig niet meer ontwijken en botste ertegen.

De man overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.
graag 1 minuut stilte aub
have fun

B-Buffalo

Bericht door B-Buffalo » za 10 mei 2008 14:15

I get your point GR maar de relevantie met voetbal is er niet hé maat ;)

Buffalo1991

Bericht door Buffalo1991 » za 10 mei 2008 14:16

nja, ksnap het ook Gent Rulez... ma tvalt tog es te bezien ?
KAA Gent & Chelsea FC!

B-Buffalo

Bericht door B-Buffalo » za 10 mei 2008 14:17

En idd.. ook CVDS zou ik er bijnemen... 2 markante persoonlijkheden in het voetbal zijn toch tenslotte dit jaar naar de eeuwige voetbalvelden gegaan.. uch.. :)

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » za 10 mei 2008 14:18

onlangs stierf er een ex jeugdspeler van Gent tijdens een ongeval

graag 1 minuut stilte.
have fun

B-Buffalo

Bericht door B-Buffalo » za 10 mei 2008 14:18

Wat noem je onlangs?

Buffalo1991

Bericht door Buffalo1991 » za 10 mei 2008 14:18

B-Buffalo schreef:En idd.. ook CVDS zou ik er bijnemen... 2 markante persoonlijkheden in het voetbal zijn toch tenslotte dit jaar naar de eeuwige voetbalvelden gegaan.. uch.. :)
²
KAA Gent & Chelsea FC!

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » za 10 mei 2008 14:20

B-Buffalo schreef:Wat noem je onlangs?
maand of twee terug

en was deze ook geen buffalo ?

Simon Dees verongelukt

Woensdagavond bereikte ons het verschrikkelijke nieuws dat Simon Dees in een auto-ongeval om het leven gekomen was. Simon was kapitein bij onze Beloftenploeg en was op de club en tot ver daarbuiten een grage en veel geziene gast. Voetballen was z'n ding, hij speelde altijd met veel goesting en met overgave. Hij viel op door z'n positivisme en had een warm en open karakter. Simon's heengaan laat een grote leemte in en om de club.

De begrafenis van Simon vindt volgende week donderdag plaats in Crematorium Westlede in Lochristi om 11 uur. We willen langs deze weg de familie van Simon onze blijken van deelneming aanbieden.

Simon, we zullen je missen.

Laatste aanpassing op donderdag 1 mei 2008 om 10:04:34 u.
drie weken geleden ong

graag een maand stilte aub
have fun

vroem

Bericht door vroem » za 10 mei 2008 14:21

Gewoon 1 minuut stilte is meer dan voldoende vind ik.
Tis niet tegen brugge zelf dat we spelen en wat joke van de velde er mee te zien heeft is mij een raadsel want de enige waar dat mens nog moet langskomen is langs mij.
Die zouden toch nooit tesamen zijn gebleven.

Soit;1 minuut stilte en daar blijft het bij.

Buffalo1991

Bericht door Buffalo1991 » za 10 mei 2008 14:21

GENT RULEZ schreef:
maand of twee terug

Simon Dees verongelukt

Woensdagavond bereikte ons het verschrikkelijke nieuws dat Simon Dees in een auto-ongeval om het leven gekomen was. Simon was kapitein bij onze Beloftenploeg en was op de club en tot ver daarbuiten een grage en veel geziene gast. Voetballen was z'n ding, hij speelde altijd met veel goesting en met overgave. Hij viel op door z'n positivisme en had een warm en open karakter. Simon's heengaan laat een grote leemte in en om de club.

De begrafenis van Simon vindt volgende week donderdag plaats in Crematorium Westlede in Lochristi om 11 uur. We willen langs deze weg de familie van Simon onze blijken van deelneming aanbieden.

drie weken geleden ong

Simon was idd nen buffalo ! :(
KAA Gent & Chelsea FC!

B-Buffalo

Bericht door B-Buffalo » za 10 mei 2008 14:27

GENT RULEZ schreef:
maand of twee terug

Simon Dees verongelukt

drie weken geleden ong

Okay okay.. Maar je kan er toch niet rond dat er toch een wezenlijk verschil is.
Maar zoals ik al zei.. i get your point. :)

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » za 10 mei 2008 14:31

Ap een bekerfinale ter afsluiting van een heel seizoen mag graag 1 minuut respect (stilte of applaus) voor ALLE overledenen goedurende dat seizoen ;)
Nie neute nie pleuje, moar as nen Genteir nie neut es tij tvergete of duud.

Grim

Bericht door Grim » za 10 mei 2008 14:32

GENT RULEZ schreef:

Na volgende week zal dat sowieso geen probleem zijn. Count me in :)
Dit is een fictief profiel. Geen fysieke afspraken mogelijk.

Simo

Bericht door Simo » za 10 mei 2008 14:56

Maltezerleeuwtje schreef:Weeral een topic hierover...en welke actie zou jij willen ondernemen voor vanavond...begin er al maar aan dan want er is niet veel tijd meer als je iets gepast wilt doen...en als er al iets dient te gebeuren dan wel vandaag en NIET volgende week.
Volgende week is het de bekerwedstrijd...hoe erg het ook klinkt en met het nodige respect...vandaag een actie of hulde maar niet volgende week,life goes on.
Ik heb het specifiek over de bekerfinale, dus dient die hier apart te staan.. Weeral hierover, ja. Onterecht weeral en hier, in mijn ogen niet.

Verder heb je gelijk, maar ik had het over ALS er een minuut stilte ofzo zou zijn, wat mij niet onmogelijk lijkt, dat we dat dan met het nodige respect doen.

Iemand haalt CVDS aan als voorbeeld van wat wel zou kunnen omdat we tegen anderlecht spelen. Hebben wij toen tegen brugge, niet tegen anderlecht, geen "minuut stilte" proberen houden? Waarom zou dat dan nu niet kunnen voor Sterchele?

duvelke

Bericht door duvelke » za 10 mei 2008 15:10

Simo schreef:
Maltezerleeuwtje schreef:Weeral een topic hierover...en welke actie zou jij willen ondernemen voor vanavond...begin er al maar aan dan want er is niet veel tijd meer als je iets gepast wilt doen...en als er al iets dient te gebeuren dan wel vandaag en NIET volgende week.
Ik heb het specifiek over de bekerfinale, dus dient die hier apart te staan.. Weeral hierover, ja. Onterecht weeral en hier, in mijn ogen niet.

Verder heb je gelijk, maar ik had het over ALS er een minuut stilte ofzo zou zijn, wat mij niet onmogelijk lijkt, dat we dat dan met het nodige respect doen.

Iemand haalt CVDS aan als voorbeeld van wat wel zou kunnen omdat we tegen anderlecht spelen. Hebben wij toen tegen brugge, niet tegen anderlecht, geen "minuut stilte" proberen houden? Waarom zou dat dan nu niet kunnen voor Sterchele?
astemblieft zeg; de matchen van deze week is er een minuut stilte...

in de bekerfinale hoeft dit totaal niet....tegen Dender uit respect vind ik maar normaal; maar wij moeten hem toch niet blijven eren (zeker niet als je de omstandigheden van het ongeval bekijkt)

en wat die aandachtsslet van een VDV (die van iemands overlijden gebruik maakt om nog eens haar moment in de pers te hebben) hier mee te maken heeft, begrijp ik ook niet

Simo

Bericht door Simo » za 10 mei 2008 15:27

duvelke schreef:
Simo schreef: Ik heb het specifiek over de bekerfinale, dus dient die hier apart te staan.. Weeral hierover, ja. Onterecht weeral en hier, in mijn ogen niet.

astemblieft zeg; de matchen van deze week is er een minuut stilte...

in de bekerfinale hoeft dit totaal niet....tegen Dender uit respect vind ik maar normaal; maar wij moeten hem toch niet blijven eren (zeker niet als je de omstandigheden van het ongeval bekijkt)

en wat die aandachtsslet van een VDV (die van iemands overlijden gebruik maakt om nog eens haar moment in de pers te hebben) hier mee te maken heeft, begrijp ik ook niet
Doe "astemblieft" de moeite om te lezen wat ik schrijf...

samsonov

Bericht door samsonov » za 10 mei 2008 15:40

Een volledig koning boudewijn stadion stil moet wel een kippevelmoment zijn. En omdat dit dan ook een wedstrijd van België is vind ik het zeker gepast (of is twee weken geleden te lang?) om een minuut stilte te houden!

Ik zal in ieder geval, moest het een minuut stilte zijn, geen ssssssssssst roepen of applaudiseren...

vroem

Bericht door vroem » za 10 mei 2008 15:44

De bekerfinale moet een feest zijn en 1keertje een minuut stilte houden vanwege sterchele en canstan is meer dan genoeg vind ik,dit moet nu ook niet nog eens in een bekerfinale waar iedereen tot en met in feeststemming is.
Je kan zo blijven treuren.

roy

Bericht door roy » za 10 mei 2008 15:51

inde finale moet er helemaal geen minuut stilte zijn.
dat zal er van het weekend al zijn+boeren zijn ook niet stil als er ene sterft.

ARAG
Contacteer:

Bericht door ARAG » za 10 mei 2008 16:41

De bekerfinale is de afsluiter van het voetbalseizoen. Ik vind het daarom niet abnormaal als er daarin ook een minuut stilte wordt gehouden voor al wie het afgelopen seizoen overleed.

MAAR ik vrees dat het niet gaat lukken om heel het stadion voor langer dan 5 seconden stil te houden. Ge hebt maar één zathoofd, dat heel de dag aan de drank heeft gezeten, nodig om den boel om zeep te helpen.

=> Geen minuut stilte dus. Applaus zou wel nog mogen.
Wij zingen vincerooooo
Een TROUWE supporter

top68

Bericht door top68 » za 10 mei 2008 16:50

Van mij mag het ook, liefst applaus. Hij was Rode Duivel. Het Koning Boudewijnstadion is hun thuis. Afscheid van een RD, misschien met de kapitein van fcb erbij...en als opsteker voor zijn familie.
Ik doe zeker mee.
Allez Gantwoaze!

GENT RULEZ

Bericht door GENT RULEZ » za 10 mei 2008 17:41

moest het een nobele verdediger zijn van fc dender was er NOOIT zo'n spel rond geweest en zouden we zeker op de finale NOOIT een minuut moeten stil zijn.
have fun

Gesloten