evaluatie over alles i.v.m. bekerfinale

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010
Big Dog
Contacteer:

evaluatie over alles i.v.m. bekerfinale

Bericht door Big Dog » ma 19 mei 2008 8:26

Omdat dit voor iedereen nuttig kan zijn vermits we in de toekomst nog meer van deze evenementen zullen meemaken (da voelt ge gewoon) een evaluatie over het verloop van de bekerfinale.

Eerst en vooral een proficiat toch aan de federatie voor de inspanningen die ze geleverd hebben om het de clubs zo makkelijk mogelijk te maken (enkel de infoavond vond ik persoonlijk iets minder, omdat alles die daar gezegd is eigenlijk al geweten was, en de diareportage mijn inziens weinig van nut was op de moment zelf)
Maar toch :thumb:

Buffalo Village
Was een succes, ronduit schitterend en dat de mensen die daar stonden met kraampjes er van gingen profiteren was natuurlijk te verwachten.

St Pietersplein
Was de ontgoocheling.
Op da moment misschien gelukkig dat we niet gewonnen hadden!
Was zeer slecht gedaan, podium veel te laag waardoor mensen vanaf ne meter of 10 het podium gewoon niet konden zien.
Een rampzalige geluidsinstallatie die ervoor zorgde dat we niets van de interviews gehoord hebben, was zoals ik gevreesd had ook veel te vroeg, veel mensen konden niet op tijd op het plein zijn door mijn volgende puntje.

De grootste ramp van de organisatie is toch wel de Brusselse politie.

Wat een chaos hebben die ervan gemaakt, ik weet niet waar we allemaal naar moesten rijden we konden gewoon op de ring richting gent en moesten nog een ommetje doen :roll:
ook het vertrek aan het stadion zelf heb ik nog nooit zo slecht gezien.

Over de supportersclub kan ik niets zeggen vermits ikzelf niet met mijn eigen club ben meegereden omdat ik vrijdag al in Butchenbach zat.

Zo buffalo's shoot, maar zorg er aub voor dat er kan uit geleerd worden en dat het niet in een scheldpartij ontaard.

superboksic

Bericht door superboksic » ma 19 mei 2008 8:53

Het parkeren verliep chaotisch. Vanaf de afrit stond niets meer aangeduid en de Brusselse politie weigerde een woord uitleg te geven. Uiteindelijk met behulp van de Gentse politie aan een mooi plaatsje geraakt :thumb:

Enorm slechte akoestiek in het stadion en een geluidsinstallatie die zwakker is dan mijnen autoradio. Niets gehoord van muziek, ploegopstelling, volkslied,...

Nog efkes naar StPietersplein afgezakt maar we waren daar redelijk vroeg en er stond toen niet zoveel volk (rond 20u30). Zijn dan ook maar naar huis gegaan, hoewel ik graag de spelers nog eens wou feliciteren.

Sneeuwlok
Contacteer:

Bericht door Sneeuwlok » ma 19 mei 2008 9:40

Brusselse politie was de arrogantie zelve. Even door Brussel getrokken richting een Irish Pub om wat te eten en te drinken. Veel Anderlechtvolk gezien en gehoord. Nergens problemen gehad, in tegendeel, wat over en weer gezongen. Tot er een agent ons erg bruut begon duidelijk te maken dat dit 'ons deel' niet was en dat we moesten beschikken. Ik vond het persoonlijk vrij provocerend hoe die man ons duidelijk maakte dat dit het stuk van Anderlecht was.
Deze afspraak in Brussel kan je enigszins verdedigen, TENZIJ dat er veel paars wit volk in de Gentse zone liep. Zelfs tot bij Buffalo Town.
Ik heb hier geen problemen mee. Maar dat die flikken tons niet komen lullen als wij iets willen gaan eten (iets anders dan hamburgers ed) in Brussel centrum.
Op het St Pieters plein vond ik dat er veel goede wil is geweest. Toch wel wat bemerkingen. De videowalls wat anders dan steeds die reclame laten tonen. De goals van Gent dit seizoen, beelden van de finale,... Het podium was te klein/te laag. Muziekgenre vond ik niet echt geslaagd. Meer voetbhalmuziek en Gentse nrs! De verkrachting van tvliegerken alweer! De spelers, op de 'toespraak' van Foley na, die erbij liepen voor niets. Graag wat meer commentaren gehoord van die mannen.
Leuke huldiging van de Racing. Zéker die spelers die uit de bol gingen.
Conclusie: leuk, maar kon beter. Ik vond het niet te vroeg gestart!
Buffalo Town. Merchandising heeft goeden zaken gedaan. Ook veel Brusselse merchandising... Zaten enkele leuke dingen tussen hun grief!
Muziek op Buffalo town mocht wat meer voetbalgericht zijn vond ik. Ik had meer een disotheek gevoel dan een voetbal gevoel...Tot ik mn ogen open deed en onze aanhang zag... Schitterende sfeer! Massas vlaggen...( ;) )
When elves have sung their runes

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » ma 19 mei 2008 9:41

De moment dat de spelers er waren(omstreeks 21u30-22u00) was er behoorlijk veel volk hoor...toch meer als 5000 man.De meeste bussen zijn dan ook laat toegekomen omwille van de file bij het vertrek van de bussen zelf aan de Heizel en dan nog eens file op de ring rond Brussel.
*KAA Gent & Sheffield Wednesday*

The Mars Volta

Bericht door The Mars Volta » ma 19 mei 2008 9:43

Sint-Pietersplein kon inderdaad beter.

Geluidsinstallatie was zeker niet voldoende. Jammer ook dat er geen beelden van het podium waren op het grote scherm.

Maar soit, heb daarna toch nog zalig staan dansen om de beats van Neon en consoorten.
NO GLORY, NO MEGAPHONY!

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » ma 19 mei 2008 9:43

Sneeuwlok schreef: Ik had meer een disotheek gevoel dan een voetbal gevoel...
Ik had meer een Gentse Feestengevoel en vond het zalig :clap: :clap:
Nie neute nie pleuje, moar as nen Genteir nie neut es tij tvergete of duud.

The Mars Volta

Bericht door The Mars Volta » ma 19 mei 2008 9:44

Maltezerleeuwtje schreef:De moment dat de spelers er waren(omstreeks 21u30-22u00) was er behoorlijk veel volk hoor...toch meer als 5000 man.De meeste bussen zijn dan ook laat toegekomen omwille van de file bij het vertrek van de bussen zelf aan de Heizel en dan nog eens file op de ring rond Brussel.
Wij hebben gewoon de A12 gepakt, en zijn over temse gereden. Niks van file gehad, en om 21h stonden we in gent.
NO GLORY, NO MEGAPHONY!

Oilsjtevelde

Bericht door Oilsjtevelde » ma 19 mei 2008 9:45

Al jullie opmerkingen zijn meer dan welkom. Ik zal de opmerkingen op de organisatie rond het Sint-Pietersplein bundelen en opnemen bij de evaluatie.
KAA Gent Foundation: de verbindende kracht van KAA Gent

Alexandre
Contacteer:

Bericht door Alexandre » ma 19 mei 2008 9:46

The Mars Volta schreef:
Maltezerleeuwtje schreef:De moment dat de spelers er waren(omstreeks 21u30-22u00) was er behoorlijk veel volk hoor...toch meer als 5000 man.De meeste bussen zijn dan ook laat toegekomen omwille van de file bij het vertrek van de bussen zelf aan de Heizel en dan nog eens file op de ring rond Brussel.
Wij hebben gewoon de A12 gepakt, en zijn over temse gereden. Niks van file gehad, en om 21h stonden we in gent.
Mocht ik met de wagen geweest zijn had ik ook zo gereden, maar ik ben met te trein geweest en stond al om 20h in Gent. :D
Nie neute nie pleuje, moar as nen Genteir nie neut es tij tvergete of duud.

VoRtX

Bericht door VoRtX » ma 19 mei 2008 9:51

5000 man op Sint-Pietersplein????? Dat trosje rond het podium? 't Zou mij verwonderen als daar meer dan 2000 man stond. Zijn er officiële cijfers?

Wel nog een leuk optreden van Kurt gezien. Wat ik wel raar vond was dat het podium zo klein en laag was... Zeker ook die catwalk. Geluidsinstallatie was ook niks. Het komt erop neer dat je eigenlijk niks zag of hoorde vanaf dat je een meter of 15-20 van podium of catwalk verwijderd was.

Voor de rest is voor ons busje alles perfect verlopen. Niet meegereden met de colonne en 'k gaf er niet om: mooi op tijd aangekomen, direct kunnen parkeren en gaan feesten.

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » ma 19 mei 2008 9:54

Ze hebben het gisteren nog zelf gezegd toen de spelers op het podium stonden dat er circa 5000 man aanwezig was...ze vertelden er nog bij dat indien ze de beker gewonnen hadden dat het er 10000 of meer zouden geweest zijn.Natuurlijk was de geluidsinstallatie en in het bijzonder de microfoon van dienst niet van hoogstaande kwaliteit blijkbaar.

Oilsjtevelde

Bericht door Oilsjtevelde » ma 19 mei 2008 9:58

Officieel 4000 tijdens de mach, 6500 bij de begroting van de spelers.
KAA Gent Foundation: de verbindende kracht van KAA Gent

VoRtX

Bericht door VoRtX » ma 19 mei 2008 10:00

Huh? Jawadde, ik zal toch ietske te zat geweest zijn om dat te beseffen. Ik hier vanmorgen op 't werk: "bwa, 't was wel ontgoochelend op Sint-Pietersplein, 'k denk dat er geen 1000 man was" :D .

superboksic

Bericht door superboksic » ma 19 mei 2008 10:02

Alexandre schreef:
The Mars Volta schreef: Wij hebben gewoon de A12 gepakt, en zijn over temse gereden. Niks van file gehad, en om 21h stonden we in gent.
Mocht ik met de wagen geweest zijn had ik ook zo gereden, maar ik ben met te trein geweest en stond al om 20h in Gent. :D
Ik stond met de auto om 20u15 in Gent (via E40)
En in stadion gebleven tot na de huldiging van de nekken

Luna
Locatie: Gent, Belgium, Europe, Earth, Solar System, Milky Way, Local Group, Virgo Supercluster, Universe

Bericht door Luna » ma 19 mei 2008 10:03

Die paarden die door de meute moesten, was dat nu allemaal nodig? Twee paarden continu flippen en steigeren, ik vond dat echt gevaarlijk!!
Ik ga pitten net zoals die dingen in fruit
Ik ga tuccen net zoals die koekjes van Lu

samsonov

Bericht door samsonov » ma 19 mei 2008 10:03

Oilsjtevelde schreef:Al jullie opmerkingen zijn meer dan welkom. Ik zal de opmerkingen op de organisatie rond het Sint-Pietersplein bundelen en opnemen bij de evaluatie.
Zoals hier al gezegd is: Podium veel te laag en heel slechte geluidsinstallatie. Ik verstond er de ballen van :(

Maar het initiatief is natuurlijk wel schitterend. :blink:

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » ma 19 mei 2008 10:03

Dat was ook gevaarlijk.
Buffalo Forever!

apachke

Bericht door apachke » ma 19 mei 2008 10:13

Buffalotown was in één woord schitterend. Had ook wel liever wat meer voetballiederen gehoord, zelfs 't vliegerke heb ik niet gehoord.
WE WERE ALL WOUNDED AT WOUNDED KNEE

ichmwa

Bericht door ichmwa » ma 19 mei 2008 10:29

Ik heb idd ook lang zitten wachten op 't vliegerke... :(
Bij Kenny Bossier is da wel gelukt

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » ma 19 mei 2008 10:31

En de buffalomars int stadion.
Buffalo Forever!

SarahDeBacker
Contacteer:

Bericht door SarahDeBacker » ma 19 mei 2008 10:42

buffalogirl8 schreef:En de buffalomars int stadion.
Hehe, die heb ik gehoord, onder onze zangkoren door, echt waar :D
T Rex schreef:Steven heeft zijn achternaam ondertussen laten veranderen in Stevens

benedito

Bericht door benedito » ma 19 mei 2008 10:48

Ik zal wel een ouwe pee zijn, maar die muziek aan het Atomium, pfff, moet dat nu echt urenlang dat gebonk zijn? Totaal eenzijdig, lang niet iedereen is 20 en zit op zaterdagavond in de disco.
Ik zal volgende keer eens draaien: ACDC, Ramones, Sex Pistols, Romantics, Peppers, Pumpkins, Nirvana, Stripes enz.
Laatst gewijzigd door benedito op ma 19 mei 2008 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Buffalodave2

Bericht door Buffalodave2 » ma 19 mei 2008 10:50

Vond de muziek nie slecht :D

Maar ik kan wel berijpen dat niet iedereen dat vond.

Genteneir

Bericht door Genteneir » ma 19 mei 2008 10:55

benedito schreef:Ik zal wel een ouwe pee zijn, maar die muziek aan het Atomium, pfff, moet dat nu echt urenlang dat gebonk zijn? Totaal eenzijdig, lang niet iedereen is 20 en zit op zaterdagavond in de disco.
In de Heizel was er een antiekbeurs. Misschien kon je daar een streepje klara gaan beluisteren. :D

benedito

Bericht door benedito » ma 19 mei 2008 10:57

Genteneir schreef:
benedito schreef:Ik zal wel een ouwe pee zijn, maar die muziek aan het Atomium, pfff, moet dat nu echt urenlang dat gebonk zijn? Totaal eenzijdig, lang niet iedereen is 20 en zit op zaterdagavond in de disco.
In de Heizel was er een antiekbeurs. Misschien kon je daar een streepje klara gaan beluisteren. :D
Ik denk niet dat ze ACDC, Ramones, Sex Pistols, Romantics, Peppers, Pumpkins, Nirvana, Stripes, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand e.a. op Klara draaien, mijnheertje.

SarahDeBacker
Contacteer:

Bericht door SarahDeBacker » ma 19 mei 2008 11:00

Genteneir schreef:
Ieder zijn eigen muziekstijl, ik begrijp benedito. Ook al heb ik misschien niet dezelfde smaak als hij, we zijn met 20.000 supporters.. zou àl te gek zijn als we allemaal dezelfde muziekkeuze hadden.
T Rex schreef:Steven heeft zijn achternaam ondertussen laten veranderen in Stevens

Maltezerleeuwtje

Bericht door Maltezerleeuwtje » ma 19 mei 2008 11:00

Kan benedito wel zeker volgen en begrijpen...ze zouden het moeten opgesplitst hebben mss...ene kant house en boenke boenke muziek voor de jeugd en andere kant mischien wat rock en dergelijke meer voor de liefhebbers en de wat ouderen onder de Gentse sups...mischien een idee voor de volgende keer.

sakamoto
Contacteer:

Bericht door sakamoto » ma 19 mei 2008 11:03

Ik zal volgende keer eens draaien: ACDC, Ramones, Sex Pistols, Romantics, Peppers, Pumpkins, Nirvana, Stripes enz.
ja da is pas muziek om een meute in vuur en vlam te steken. djeezes. de muziek was goed. achter 5 pinten op 30min begint zowel jong als oud 'm te amuseren.

meer zuipen met andere woorden ;-)
Louwazie buiteuh!

buffalogirl8

Bericht door buffalogirl8 » ma 19 mei 2008 11:08

SarahDeBacker schreef:
buffalogirl8 schreef:En de buffalomars int stadion.
Hehe, die heb ik gehoord, onder onze zangkoren door, echt waar :D
niet gehoord :D
Buffalo Forever!

Dodelijke Buffalo

Bericht door Dodelijke Buffalo » ma 19 mei 2008 11:08

Wij zijn met de bus na de match nog langs het stadion gepasseerd waar de Anderlechtsups verbleven. :confused: :confused: :confused: Was wel een fout van de chauffeur die de file wou vermijden denk ik.

Gesloten