Louwagie & de bekertickets

Tijdelijk forum voor alles omtrent de bekerfinale op zaterdag 15 mei 2010
'tPolleken

Bericht door 'tPolleken » di 30 mar 2010 20:40

pelsmaker schreef:de eerste dag van de vrije verkoop er vroeg gaan staan.
Veel simpeler kan het niet.
Tentje placeren den avond ervoor, bakske bier wa volk en een boekske. Ziet er mij nog wel leuk uit, alleen miserie natuurlijk als ge den dag erop moet gaan werke.

sakamoto
Contacteer:

Bericht door sakamoto » di 30 mar 2010 23:29

miljaarde godverdomme dedju

hoeveel tickets heeft gent in totaal?
Louwazie buiteuh!

blauw-wit

Bericht door blauw-wit » wo 31 mar 2010 6:22

Op een door de Supportersfederatie inderhaast samengeroepen vergadering, waarop directeur Organisatie Dirk Piens AA Gent vertegenwoordigde en alle clubs minstens één bestuurslid hadden afgevaardigd, werd harde taal gesproken.

‘Het was een grimmige vergadering', aldus voorzitter Filip Raes.

‘De supportersclubs, die zich dagelijks inzetten om veilig en degelijk vervoer te organiseren bij verplaatsingen, werden daarin niet gekend. De regeling maakt het onmogelijk om vooraf bussen te charteren, omdat men niet met zekerheid kan voorspellen hoeveel personen men zal kunnen meenemen. Leden van één gezin zitten niet allemaal in dezelfde categorie en hebben door de gescheiden verkoop dus ook geen enkele zekerheid dat zij in het stadion bij elkaar kunnen zitten. Wat een feest moet worden, leek langzamerhand een nachtmerrie te zullen worden.'

Er werd unaniem gedreigd met harde acties, als AA Gent de organisatie van de ticketverkoop voor de bekerfinale niet zou herzien. ‘Een bewijs dat de pakweg 4.000 leden van de Supportersfederatie zich zwaar gepakt voelden door deze blijk van minachting voor hen van de club', aldus Filip Raes.

‘Maar goed, zover zal het gelukkig niet hoeven te komen, want zonet heb ik het bericht gekregen van AA Gent, dat manager Michel Louwagie mij en secretaris-generaal Rudy Geerinckx morgen (vandaag om 17.15 dus, red.) wil ontvangen om naar onze grieven en voorstellen te luisteren. We hopen op een positieve en constructieve oplossing van dit probleem.'

Geen paniek dus.

Bron sportwereld

buffalomen

Bericht door buffalomen » wo 31 mar 2010 6:44

sorry maar de supsfederatie vertegenwoordigt volgens mij geen 4000 leden,t'is niet omdat ge ne keer meerijdt of zo dat ge daarvoor lid zijt.Een 1000 tal zal al veel zijn.
Rondom mij zijn er nog veel welke nog nooit gehoord hebben dat er een supsfederatie bestaat of wie er in zit en ik zit in tribune 2.

Boirke
Contacteer:

Bericht door Boirke » wo 31 mar 2010 7:24

We zien wel wat er komt...;
Tsss
Iedereen welkom over gesprekje over KAA gent, en over grafische wereld

S.

Bericht door S. » wo 31 mar 2010 7:31

blauw-wit schreef:Op een door de Supportersfederatie inderhaast samengeroepen vergadering, waarop directeur Organisatie Dirk Piens AA Gent vertegenwoordigde en alle clubs minstens één bestuurslid hadden afgevaardigd, werd harde taal gesproken.

‘De supportersclubs, die zich dagelijks inzetten om veilig en degelijk vervoer te organiseren bij verplaatsingen, werden daarin niet gekend. De regeling maakt het onmogelijk om vooraf bussen te charteren, omdat men niet met zekerheid kan voorspellen hoeveel personen men zal kunnen meenemen. Leden van één gezin zitten niet allemaal in dezelfde categorie en hebben door de gescheiden verkoop dus ook geen enkele zekerheid dat zij in het stadion bij elkaar kunnen zitten. Wat een feest moet worden, leek langzamerhand een nachtmerrie te zullen worden.'

Er werd unaniem gedreigd met harde acties, als AA Gent de organisatie van de ticketverkoop voor de bekerfinale niet zou herzien. ‘Een bewijs dat de pakweg 4.000 leden van de Supportersfederatie zich zwaar gepakt voelden door deze blijk van minachting voor hen van de club', aldus Filip Raes.

‘Maar goed, zover zal het gelukkig niet hoeven te komen, want zonet heb ik het bericht gekregen van AA Gent, dat manager Michel Louwagie mij en secretaris-generaal Rudy Geerinckx morgen (vandaag om 17.15 dus, red.) wil ontvangen om naar onze grieven en voorstellen te luisteren. We hopen op een positieve en constructieve oplossing van dit probleem.'

Geen paniek dus.

Bron sportwereld
Da's goed nieuws.
Er moet ten slotte iemand de supporters vertegenwoordigen en dat is de beste taak van de federatie.

Statler

Bericht door Statler » wo 31 mar 2010 8:13

Eiganaardig dat de supporterfederatie zegt dat ze geen bussen kunnen charteren.
Wij zijn geen supportersfederatie en onze bus ligt al vast. Wij weten al wie er meegaat en hebebn ons al georganiseerd voor de kaarten. Dat heeft zelfs geen enkel telefoontje gekost. We hebben een paar leuke mails rondgestuurd en that's it.
De supportersfederatie kan toch wel weten wie van hun leden een abonnement heeft en wie niet. Of wilde supportersfederatie misschien dat hun leden voorrang krijgen op abonnees. Want daar lijkt het wel op en zou getuigen van egoïsme. Ik mag toch veronderstellen dat er in de supportersfederatie meer leden met een abonnement zijn dan leden zonder abonnement, dus al hun leden kunnen al zeker mee en bovendien kunnen ze nog allemaal iemand meenemen. Waar maken ze dan een probleem van?

Het Oog

Bericht door Het Oog » wo 31 mar 2010 8:23

Groot gelijk Statler.
Die supporterclubs kunnen mijn kloten kussen en ze vertegenwoordigen al zeker geen 4000 man, zoals Buffalomen ook zegt. Die verkoopregeling is eindelijk eens deftig (zoals trouwens door iedereen werd gewild voor de POs) en nu gaan zij beginnen zagen omdat ze geen winst kunnen maken. Fuck them, ik ga met de trein.
Laatst gewijzigd door Het Oog op wo 31 mar 2010 8:25, 1 keer totaal gewijzigd.

wattman

Bericht door wattman » wo 31 mar 2010 8:25

Statler , u legt een bus in volgens ik kan lezen. Doet u dat ook voor de wedstrijden tegen bijvb Waregem , Westerlo, Cercle Brugge....
De supportclubs leggen bijna iedere keer een bus in welke de nodige kosten met zich meebrengt. Het is bijna onmogelijk voor supporterclubs om nog uit te kosten te komen. Want voor sommige verplaatsingen krijgt men de bus niet vol , maar de vaste kosten blijven.
Daarom lijkt het me volkomen normaal dat de supporterclubs eerst voorrang krijgen om alzo hun kas eens aan te zuiveren.
Dit natuurlijk met bijvb een max aantal tickets en bussen.

stropke

Bericht door stropke » wo 31 mar 2010 8:34

wattman schreef:Statler , u legt een bus in volgens ik kan lezen. Doet u dat ook voor de wedstrijden tegen bijvb Waregem , Westerlo, Cercle Brugge....
De supportclubs leggen bijna iedere keer een bus in welke de nodige kosten met zich meebrengt. Het is bijna onmogelijk voor supporterclubs om nog uit te kosten te komen. Want voor sommige verplaatsingen krijgt men de bus niet vol , maar de vaste kosten blijven.
Daarom lijkt het me volkomen normaal dat de supporterclubs eerst voorrang krijgen om alzo hun kas eens aan te zuiveren.
ik geef volkomen gelijk, de west-buffalo's kunnen helaas niet tijdens een seizoen een bus inleggen naar de wedstrijden aangezien onze vrienden over heel Belgie wonen.
Maar we zijn wel aangesloten bij de federatie en betalen ons lidgeld en we maken ook veel onkosten door steeds die verre verplaatsingen per trein / auto te doen.
Wat nu de tickets betreft .... ik vind normaal dat de supportersclubs een voorkeur krijgen voor hun bussen tenzij er hiervan geen misbruik wordt gemaakt ( geen 10 of meer bussen ).
Wij houden ons aan 2 bussen maar door die affaire met die tickets zijn er plaatsen vrij gekomen voor fans met een abo .
Buffalo zijn , is mijn leven !!

Statler

Bericht door Statler » wo 31 mar 2010 8:43

wattman schreef:Statler , u legt een bus in volgens ik kan lezen. Doet u dat ook voor de wedstrijden tegen bijvb Waregem , Westerlo, Cercle Brugge....
Alle respect voor het werk van de supportersclubs.
Maar als je als supportersclub in de financiële problemen komt dan zijn er toch een paar zaken niet goed gemanaged., Om maar iets te zeggen: het gaat niet op om een voordelig bustarief aan je leden en niet-leden voor te stellen als je daarmee de kosten niet kan dekken.
Ik veronderstel dat de supportersclubs hoofdzakelijk als VZW bestaan (correct me if I'm wrong), dan is het maar normaal dat de werking door de leden wordt betaald. Is er te weinig geld, dan hebben de leden (en occasionele participanten) niet genoeg bijgedragen (lidgeld, vergoeding activiteiten, eetfestijn enz...). Ik heb aan het hoofd gestaan van een VZW van 1400 leden. Ik weet hoe het in zijn werk gaat.
Als je zaken wil organiseren om je clubkas te spijzen doe het dan niet ten koste van anderen. Want dat is wat er hier gebeurt. Dat andere supporters die niet tot een supportersclub behoren door hun regeling nd e kou zouden komen te staan, daar wordt geen rekening mee gehouden.
Nogmaals: Alle leden vand e supportersclub kunnen 100% zeker mee. Dara zouden de clubs toch tevreden mee moeten zijn? Maar nee, ze willen daarnaast nog eens extra geld verdienen (aan niet leden en dus vaak ook niet abonnees) waardoor het risico bestaat dat vaste abonnees niet mee zouden kunnen.
Geld verdienen doe je dankzij je medesupporters, niet ten koste van.

De voorgetselde regeling is de meest correcte: alle abonnees khebben kans om mee te gaan, alle leden van de supportersclubs hebben kans om mee te gaan en de rest wordt etr beschikking gesteld van occasionele supporters.; Daar komt de huidige regeling op neer en niets anders

buffalomen

Bericht door buffalomen » wo 31 mar 2010 8:47

sorry,maar iemand die om zulke reden niet naar de finale gaat mist toch iets denk ik,niet alleen de kans om de finale eindelijk nog eens te winnen maar klaarblijkelijk ook nog het hart voor hun club.
Ik vind het mooi dat iedereen zijn gezin,vrienden en dergelijke wil meenemen maar er zijn grenzen.
Ikzelf heb drie schoonbroers die gent minded zijn,hun kinderen ook, maar heb hen nog niet gekontakteerd om mee te gaan omdat ik nog afwacht wat er juist beslist wordt.Ikzelf heb ondertussen 7 abo's ter beschikking dus kan die desnoods meevragen.
Een klein beetje initiatief en niet de bal doorspelen naar het management aub,het is tenslotte nog 44 dagen zekers.
ps ik weet zelfs ne café,geen supsclub, die 3 bussen had gereserveerd zonder zich maar af te vragen hoe geraak ik aan tickets.Iedereen wil op zulke momenten ne euro verdienen wat hun goed recht is maar niet ten koste van anderen aub

retlaw

Bericht door retlaw » wo 31 mar 2010 9:03

blauw-wit schreef:Op een door de Supportersfederatie inderhaast samengeroepen vergadering, waarop directeur Organisatie Dirk Piens AA Gent vertegenwoordigde en alle clubs minstens één bestuurslid hadden afgevaardigd, werd harde taal gesproken.

Geen paniek dus.

Bron sportwereld
Ik hoop maar dat Louwagie niet meer terugkomt op zijn beslissing onder druk van federatie. Ik, en velen met mij denk ik, hebben immers ondertussen al vanalles geregeld om volgende week onze tickets in de voorrangsperiode voor abonnees te kopen!

Indien dit het geval zou blijken kunnen we als trouwe abonnees eigenlijk maar één ding doen:

HIER MASSAAL IN OPSTAND TEGEN OPKOMEN !

:evil:

Waldorf

Bericht door Waldorf » wo 31 mar 2010 9:09

Het Oog schreef:Groot gelijk Statler.
Die supporterclubs kunnen mijn kloten kussen en ze vertegenwoordigen al zeker geen 4000 man, zoals Buffalomen ook zegt. Die verkoopregeling is eindelijk eens deftig (zoals trouwens door iedereen werd gewild voor de POs) en nu gaan zij beginnen zagen omdat ze geen winst kunnen maken. Fuck them, ik ga met de trein.
Man man man, ik vind dat er hier toch wel wat meer respect mag zijn voor supportersclubs. Bij combiregeling zijn zij trouwens de enige manier om naar een uitmatch te gaan, dus ze zijn weldegelijk belangrijk voor de club. Gelukkig zijn die supportersclubs er, en willen die allemaal veel tijd steken in het organiseren van die ritten.

Typisch dat er hier weer onnozelaars eens goed "van hun gat moeten geven" tegen supportersclubs om nog eens op te vallen. Ipv gewoon met wederzijds respect te handelen. De supportersclubs kunnen nu misschien even onnozel reageren en hier beginnen zeggen dat ze hopen dat het op penalties gaat uitlopen en dat al de treinreizigers het stadion gaan moeten verlaten voor de ereronde omdat ze anders het risico lopen om hun trein te missen. :roll:

Beetje serieus blijven. Er is door supportersclubs geanticipeerd en zij werkten met de info die ze tot dan toe gekregen hadden (we kennen uiteraard allemaal ons bestuur: het was uiteraard weer communicatie van mijn kl*ten). Men moet bij Gent eens leren om deftig te communiceren. Enkel dat is hier weer het probleem en niets anders. Hadden die clubs op voorhand geweten dat ze die abo's nodig zouden hebben, dan ging daar allemaal zo'n spel niet van gemaakt worden. Men zit daar nu enkel zo op zijn paard omdat men alles op 1 dag geregeld kreeg en nu met een serieuze chaos zit. Wie heeft abo? Wie niet? Wie heeft er zoveel ingeschreven, wie maar 2? Wie mag niet meer mee, wie wel?..............

buffalomen

Bericht door buffalomen » wo 31 mar 2010 9:13

een gemakkelijker regeling voor hun tickets heb ik geen probleem mee,zijnde de dag van de verkoop niet mee 50 of meer identiteitskaarten staan maar wel in het bezit zijn van desnoods kopies van de abo's(wel van beide) van hun leden om bij elkaar te zitten.Als ze toch 4000 leden hebben zullen er toch ne hele hoop abo's hebben zeker.
desnoods afzonderlijk loket voor die gasten

buffalo-Go

Bericht door buffalo-Go » wo 31 mar 2010 9:13

buffalomen schreef:sorry,maar iemand die om zulke reden niet naar de finale gaat mist toch iets denk ik,niet alleen de kans om de finale eindelijk nog eens te winnen maar klaarblijkelijk ook nog het hart voor hun club.
Ik vind het mooi dat iedereen zijn gezin,vrienden en dergelijke wil meenemen maar er zijn grenzen.
Ikzelf heb drie schoonbroers die gent minded zijn,hun kinderen ook, maar heb hen nog niet gekontakteerd om mee te gaan omdat ik nog afwacht wat er juist beslist wordt.Ikzelf heb ondertussen 7 abo's ter beschikking dus kan die desnoods meevragen.
Een klein beetje initiatief en niet de bal doorspelen naar het management aub,het is tenslotte nog 44 dagen zekers.
ps ik weet zelfs ne café,geen supsclub, die 3 bussen had gereserveerd zonder zich maar af te vragen hoe geraak ik aan tickets.Iedereen wil op zulke momenten ne euro verdienen wat hun goed recht is maar niet ten koste van anderen aub
Ge hebt het over ons zeker? ( wit paard )

buffalomen

Bericht door buffalomen » wo 31 mar 2010 9:17

niet persoonlijk nemen maar het gaat niet over jullie en ook maar van horen zeggen maar uit zeer goede bron.
Maar naar het schijnt is diene café zijn probleem al opgelost.

buffalo-Go

Bericht door buffalo-Go » wo 31 mar 2010 9:20

Nee is geen probleem jong, het is gewoon een feit dat het een pak moeilijker is dan vorige keer, toen waren onze tickets gewoon gereserveerd, nu moeten we iedereen rondbellen wie heeft abbo, wie niet.. :roll:

buffalomen

Bericht door buffalomen » wo 31 mar 2010 9:25

ik denk dat dit het probleem is,dat er iets meer werk moet ingestoken worden.Iedereen wie wil zal wel in Brussel geraken.Als ge er niets wil voor doen dan blijft ge gewoon thuis.
Momenteel nog geen info inzake welke kant,vanaf ik het zeker weet staat het hier.Zou toch direkt om 1500 kaarten meer gaan,dus probleemke minder voor wie wil gaan.

Big Dog
Contacteer:

Bericht door Big Dog » wo 31 mar 2010 9:55

Buffalomen,

Ik denk dat ge de vraag van de federatie goed moet begrijpen...

Er zijn wellicht 22000 tickets beschikbaar
Wat vraagt de fed: 6000 tickets niet meer niet minder....
Wat maakt dat er nog 16000 tickets beschikbaar zijn...
Wat dan ook weer maakt dat er nog 8000 abo houders 2 tickets kunnen aanschaffen.
Om het nog zacht te stellen van die 6000 tickets voor de federatie hebben er een heel pak een abo... dus ale andere abo houders die niet met sup club willen meegaan kunnen makkelijk nog de verplaatsing maken.

Dat mensen die gewoon een bus inleggen en zich niet engageren om een volledig seizoen te rijden geen voorrang krijgen vinden ook wij normaal want dat is voor persoonlijk gewin...

Ik hoop dat door dit eenvoudig rekensommetje een heel pak van de frustratie van de fed en supportersclubs duidelijk is geworden.

Deze regeling is er niet voor de schoon ogen van de supporters met abo ze nu, die is er enkel om de tegenvallende verkoop van play off abo's aan te proberen redden. Dirk Piens zei maandag een 5000-tal nog maar verkocht, dit zegt genoeg zeker...

Big Dog
Contacteer:

Bericht door Big Dog » wo 31 mar 2010 9:57

buffalomen schreef:ik denk dat dit het probleem is,dat er iets meer werk moet ingestoken worden.Iedereen wie wil zal wel in Brussel geraken.Als ge er niets wil voor doen dan blijft ge gewoon thuis.
Momenteel nog geen info inzake welke kant,vanaf ik het zeker weet staat het hier.Zou toch direkt om 1500 kaarten meer gaan,dus probleemke minder voor wie wil gaan.
Volgens Dirk Piens zouden ze door de goede contacten tussen cercle en GEnt willen proberen om het buffer vak op te doeken

Buffalo_Hool

Bericht door Buffalo_Hool » wo 31 mar 2010 9:58

Louwagie gaat de mensen van de supportersfederatie ontvangen en naar hun grieven luisteren zodat ze naar een oplossing kunnen werken...
Wat een non-communicatie! Hij spuwt in ons gezicht! SMIJT 'EM BUITEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!

en het non-argument "wij betalen ons lidgeld en moeten uit onze kosten geraken..." blablablabla. Ik koop mij een play-off abonnement van 90 euro. Kost uw lidgeld u ook 90 euro per persoon?

Vooraf werd geneut dat de abonnementshouders te weinig voordelen kregen. Nu mooie geste van het bestuur naar de abonneehouders (om niet het woord trouwe supporters in de mond de nemen) dat WIJ geen uren moeten aanschuiven omdat wij ons wel de moeite getroost hebben een abo aan te schaffen. Mooie regeling voor ons (ik en die 6499 anderen) dat wij op ons gemak achter een kaart kunnen gaan. Dat zijn dan al max 13.000 kaarten. Dan schieten er nog 2.500 abohouders over voor nog eens max 5000 kaarten. Zitten we aan 18.000 kaarten en hebben we er dus nog dikke 4.000 over. Ge gaat u mogen haasten ;)

buffalo-Go

Bericht door buffalo-Go » wo 31 mar 2010 10:09

Big Dog schreef:Buffalomen,

Wat dan ook weer maakt dat er nog 8000 abo houders 2 tickets kunnen aanschaffen.
Om het nog zacht te stellen van die 6000 tickets voor de federatie hebben er een heel pak een abo... dus ale andere abo houders die niet met sup club willen meegaan kunnen makkelijk nog de verplaatsing maken.

Dat mensen die gewoon een bus inleggen en zich niet engageren om een volledig seizoen te rijden geen voorrang krijgen vinden ook wij normaal want dat is voor persoonlijk gewin...

Ik hoop dat door dit eenvoudig rekensommetje een heel pak van de frustratie van de fed en supportersclubs duidelijk is geworden.

Deze regeling is er niet voor de schoon ogen van de supporters met abo ze nu, die is er enkel om de tegenvallende verkoop van play off abo's aan te proberen redden. Dirk Piens zei maandag een 5000-tal nog maar verkocht, dit zegt genoeg zeker...
Sorry, maar dat is zever, wij hebben vorige keer 2 bussen ingelegd voor de finale en daar helemaal niets van winst op gemaakt, dat is gewoon voor onze klanten van de cafe!

buffaloripopolos

Bericht door buffaloripopolos » wo 31 mar 2010 10:11

Ge kunt hier maar 1 ding uit concluderen.

Amateurs zijn het op AA Gent.

:evil:
03/08/2017: Het tirollerdrama aka zwarte donderdag

Buffalo_Hool

Bericht door Buffalo_Hool » wo 31 mar 2010 10:13

Deze regeling is er omdat er al ALTIJD een voorrangsregeling is voor abonnes voor Bekerwedstrijden en Europese wedstijden. Al altijd. Vorig jaar niet en daar was er veel kritiek op.

Waldorf

Bericht door Waldorf » wo 31 mar 2010 10:14

Idem hier... Voor persoonlijk gewin zou ik zeker niet zeggen. Ik heb vorige keer ook een bus in gelegd. Was een partybus en de kosten waren gewoon gedekt. Geen euro winst (heb als organisator toen zelfs zelf de prijs voor vervoer en ticket betaald die al de rest ook betaalde) en via wat contacten aan veel gratis pinten geraakt voor op de bus.

Feit is dat er wel wat meer respect mag zijn voor supportersclub. Daar zitten toch de echte fanatiekelingen het hele jaar door.
Maar zoals gezegd: hadden ze gewoon eens wat deftig gecommuniceerd (en niet gewacht tot na de eerste dag na de halve finale, maar gewoon al een week ervoor) rond die regeling, dan was er bijlange zo geen probleem van gemaakt en wist men waar men aan toe zou zijn.

The Mars Volta

Bericht door The Mars Volta » wo 31 mar 2010 10:16

Alsof iedereen die éénmalig een bus inlegt dat voor persoonlijk gewin doet. Wij zijn met 14 die al jarenlang een abo hebben, en willen net als 2 jaar geleden een bus in leggen om samen met onze vrouwen, kinderen etc naar de finale te kunnen gaan.

Het is echt niet de bedoeling hier geld aan te verdienen hoor.
NO GLORY, NO MEGAPHONY!

Uufflakke

Bericht door Uufflakke » wo 31 mar 2010 10:19

Al wat ik kan concluderen is dat AA Gent een melkkoe is en iedereen wil aan de tepels zuigen...

Seriues, ik denk niet dat de gewone supportersclubs of zelfs vrienden die een busje inleggen dit doen uit winstbejag. Iedereen wil er gewoon graag bij zijn met zijn/haar beste maten/familie... Op zich kunnen we dit alleen maar toejuichen.
Bayat buiten!!

buffalo-Go

Bericht door buffalo-Go » wo 31 mar 2010 10:22

Voila...

krewl

Bericht door krewl » wo 31 mar 2010 10:26

en de abonnees eerst. voilà

Gesloten