Voor alle trein-buffalo's
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 12 aug 2009 9:18
Ipv een dubbeldekker biedt de laatste trein blijkbaar maar plaats aan 1000 personen.
Dit staat op de www.kaagent.be , dus extra initiatieven worden blijkbaar niet genomen. Bizar.
Dit staat op de www.kaagent.be , dus extra initiatieven worden blijkbaar niet genomen. Bizar.
23u36 is zever. Zelfs bij de normale speeltijd (tot +/- 22h45) moet je je dan al reppen, laat staan bij verlengingen en/of penalties.13-05-2010
Bekerfinale 2010: belangrijke info voor wie met de trein gaat
Wie zaterdag met de trein naar de bekerfinale gaat, houdt best rekening met het late aanvangsuur. De capaciteit van de laatste trein naar Gent (00u32 in Brussel-Zuid) bedraagt slechts 1000 personen. Gezien we moeilijk kunnen inschatten hoeveel mensen met de trein zullen gaan, is de trein van 23u36 dus een zekere optie om terug in Gent te geraken, ook in geval van verlengingen en strafschoppen.
En hoe zou de nmbs dat moeten inschatten? Ôp basis van wat? Er zijn zoveel gebeurtenissen, concerten, noem maar op. Als de organisator geen of nauwelijks info geeft aan de NMBS, kunnen zij daar moeilijk op inspelen.buffaloody schreef:als ze bij nmbs een beetje slim zijn leggen ze een dubbeldekkerke in voor diene laatste trein.
Hoeveel reizen er of willen er reizen met de trein? Dat is zelfs hier niet duidelijk. Van KAA Gent uit is er naar de NMBS toe ook niks gevraagd of gezegd.
Tja...
Cercle heeft dat anders aangepakt. Die hebben voor en na de wedstrijd een trein extra gevraagd, de cercle-express zoals ze hem zelf noemen. Die enkel start en stopt in Bruhhe en Aalter. Zo werkt het.
Allez Gantwoaze!
1.000 man. da's ermee lachen. Ik vraag me af wat de Brusselse politie zal doen als er nog eens zoveel beschonken supporters niet op de trein kunnen en beginnen rondzwerven in de stad?
Voor alle duidelijkheid top, voor ne keer verwijt ik niks aan de NMBS.

Voor alle duidelijkheid top, voor ne keer verwijt ik niks aan de NMBS.
Nie neute nie pleuje, moar as nen Genteir nie neut es tij tvergete of duud.
-
- Berichten: 514
- Lid geworden op: za 13 mei 2006 19:45
ze kunnen niet inschatten hoeveel sups met de trein gaan...
200 bussen gemiddeld 70 sups (zijn kleinere en grotere bussen) = 14000
22.200 kaarten - 14.000 = 8.200
laat ons zeggen de helft met auto, andere helft met trein = 4.100 sups
al denk ik dat er meer met trein gaan dan met auto
als er verlengingen en eventueel penalty's zijn zal je bijna zeker vroeger moeten voortgaan want 4.100 sups kunnen niet samen in metro, plus moet stadion verlaten en te voet gaan naar het metrostation. Bijkomend duurt die rit van aan de Heysel zo'n 20 min. En zeg nu zelf wie wil, als we die beker winnen, de ereronde ook nog eens missen? ik niet, miss. kunnen de flikken ons naar Gent voeren
200 bussen gemiddeld 70 sups (zijn kleinere en grotere bussen) = 14000
22.200 kaarten - 14.000 = 8.200
laat ons zeggen de helft met auto, andere helft met trein = 4.100 sups
al denk ik dat er meer met trein gaan dan met auto
als er verlengingen en eventueel penalty's zijn zal je bijna zeker vroeger moeten voortgaan want 4.100 sups kunnen niet samen in metro, plus moet stadion verlaten en te voet gaan naar het metrostation. Bijkomend duurt die rit van aan de Heysel zo'n 20 min. En zeg nu zelf wie wil, als we die beker winnen, de ereronde ook nog eens missen? ik niet, miss. kunnen de flikken ons naar Gent voeren

-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 12 aug 2009 9:18
de cercle express is blijkbaar ook al gereduceerd tot de terugrit naar brugge.
en een dubbeldekker...baad het niet dan schaad het niet.
het gaat pas ambetant worden als er 2000man gaat vast zitten in brussel.
beter voorkomen dan genezen en rekening laten houden met het slechtste senario. ik verwijt de nmbs ook niets maar de reacties achteraf zullen toch bij clubs en nmbs terecht komen.
en een dubbeldekker...baad het niet dan schaad het niet.
het gaat pas ambetant worden als er 2000man gaat vast zitten in brussel.
beter voorkomen dan genezen en rekening laten houden met het slechtste senario. ik verwijt de nmbs ook niets maar de reacties achteraf zullen toch bij clubs en nmbs terecht komen.
vak 203
- matt_buffalo
- Berichten: 3502
- Lid geworden op: zo 29 jul 2007 9:55
- Locatie: Merelbeke
Jij denkt dat...geert_1969 schreef:ze kunnen niet inschatten hoeveel sups met de trein gaan...
200 bussen gemiddeld 70 sups (zijn kleinere en grotere bussen) = 14000
22.200 kaarten - 14.000 = 8.200
laat ons zeggen de helft met auto, andere helft met trein = 4.100 sups
al denk ik dat er meer met trein gaan dan met auto
als er verlengingen en eventueel penalty's zijn zal je bijna zeker vroeger moeten voortgaan want 4.100 sups kunnen niet samen in metro, plus moet stadion verlaten en te voet gaan naar het metrostation. Bijkomend duurt die rit van aan de Heysel zo'n 20 min. En zeg nu zelf wie wil, als we die beker winnen, de ereronde ook nog eens missen? ik niet, miss. kunnen de flikken ons naar Gent voeren
Ik vermoed dat het grootste deel met de auto gaat, net omdat iedereen weet dat je kans hebt om die laatste trein te moeten halen. Maw, het is gisssen.
Allez Gantwoaze!
Polle schreef:Als ik da zo allemaal lees moet ge al onnozel zijn om met den trein te gaan. Match is ongeveer gedaan rond vijf voor elf, als er al geen verlengingen zijn... En dan hebde nog de ereronde en dergelijke nie gehad...Bijna onmogelijk maw. Feestje in brussel en eerste trein naar huis 's morgens

Correct, ik mis mij een kwartierke, 22u30 nooit. 22u38 of zo, in ieder geval, twordt lopen.retlaw schreef:Polle schreef:Als ik da zo allemaal lees moet ge al onnozel zijn om met den trein te gaan. Match is ongeveer gedaan rond vijf voor elf, als er al geen verlengingen zijn... En dan hebde nog de ereronde en dergelijke nie gehad...Bijna onmogelijk maw. Feestje in brussel en eerste trein naar huis 's morgensMatch is toch gedaan om 22u30 (in de veronderstelling dat er geen verlengingen zijn)?
Ik denk het ook. Misschien willen ze de trein voor Buffalo's om veiligheidsredenen zoveel mogelijk ontmoedigen. Cercleboys nemen immers zelfde lijn.Lawson schreef:Er gaan zeker een paar duizend man met de trein. Ze zullen er wel op voorzien zijn, wees gerust. Ze hebben gewoon schrik van de massa en hun vrijheid.
Kan mij echt nie voorstellen dat ze daar een paar honderd blauwwitte zotten aan hun lot gaan overlaten in het grote Brussel. De Brusselse flikken zullen lachen...
Je zal wel zien. Als ulder bussen stoppen aan de Charles de Kerkhovelaan hebben wij al pint of twee binnen op St-Pietersplein

Ahja en in de bussen is er geen bier...retlaw schreef:Ik denk het ook. Misschien willen ze de trein voor Buffalo's om veiligheidsredenen zoveel mogelijk ontmoedigen. Cercleboys nemen immers zelfde lijn.Lawson schreef:Er gaan zeker een paar duizend man met de trein. Ze zullen er wel op voorzien zijn, wees gerust. Ze hebben gewoon schrik van de massa en hun vrijheid.
Kan mij echt nie voorstellen dat ze daar een paar honderd blauwwitte zotten aan hun lot gaan overlaten in het grote Brussel. De Brusselse flikken zullen lachen...
Je zal wel zien. Als ulder bussen stoppen aan de Charles de Kerkhovelaan hebben wij al pint of twee binnen op St-Pietersplein


- Maltezerleeuwtje
- Berichten: 13551
- Lid geworden op: zo 22 jun 2003 17:47
- Locatie: Bangkok
Jullie slaan de bal toch wel mis hoor...de treinen die rijden zijn steeds geprogrammeerd volgens hun zelfde traject...zo ook hun samenstelling ervan.Treinen die hun dagprogramma afgewerkt hebben worden in de bundel geplaatst om de dag nadien van daaruit te vertrekken.
Als ze een extra trein inleggen of een langere of een dubbeldekker...waar moet deze terecht maw in welke bundel en waar?wat met die trein de dag nadien?diezelfde trein zal de dag nadien dan ergens anders geschrapt moeten worden,men moet extra personeel ervoor inschakelen,enz...
Jullie veronderstellen wss dat een treintje laten rijden een simpele zaak is...forget it hoor,er komt veel meer bij kijken dan jullie denken.
Ik zeg u dat men niet zal afwijken van hun dagprogramma en nog een geluk dat men geen dringende werken aan het doen is op de lijn tussen Brussel-Zuid en Gent want men zou de laatste of de laatste 2 treinen afschaffen en een busdienst in de plaats inleggen.
Dit zal hoogwaarschijnlijk volgend weekend zo zijn want er is een indienststelling voorzien in Gent voor de fase Melle.Er wordt een nieuwe EBP-versie ingeladen en er zijn wijzigingen in de spoorconfiguratie.
Mss allemaal overbodige info dit laatste maar ik wil maar aantonen en zeggen dat men geen extra treinen zal inleggen of een grotere of iets anders.Een gewone trein heeft een capaciteit van 1000-1200 man.
Ik snap niet waarom jullie zich niet georganiseerd hebben en naar het Sint-Pietersstation gegaan zijn en daar jullie verhaal gedaan hebben.
Als ze een extra trein inleggen of een langere of een dubbeldekker...waar moet deze terecht maw in welke bundel en waar?wat met die trein de dag nadien?diezelfde trein zal de dag nadien dan ergens anders geschrapt moeten worden,men moet extra personeel ervoor inschakelen,enz...
Jullie veronderstellen wss dat een treintje laten rijden een simpele zaak is...forget it hoor,er komt veel meer bij kijken dan jullie denken.
Ik zeg u dat men niet zal afwijken van hun dagprogramma en nog een geluk dat men geen dringende werken aan het doen is op de lijn tussen Brussel-Zuid en Gent want men zou de laatste of de laatste 2 treinen afschaffen en een busdienst in de plaats inleggen.
Dit zal hoogwaarschijnlijk volgend weekend zo zijn want er is een indienststelling voorzien in Gent voor de fase Melle.Er wordt een nieuwe EBP-versie ingeladen en er zijn wijzigingen in de spoorconfiguratie.
Mss allemaal overbodige info dit laatste maar ik wil maar aantonen en zeggen dat men geen extra treinen zal inleggen of een grotere of iets anders.Een gewone trein heeft een capaciteit van 1000-1200 man.
Ik snap niet waarom jullie zich niet georganiseerd hebben en naar het Sint-Pietersstation gegaan zijn en daar jullie verhaal gedaan hebben.
Laatst gewijzigd door Maltezerleeuwtje op vr 14 mei 2010 8:18, 2 keer totaal gewijzigd.
*KAA Gent & Sheffield Wednesday*
Kijk er al naar uit
Blijf het toch onvoorstelbaar vinden. Tijdje terug krijg ik van de club een mailtje dat ze een extra metro voorzien voor 2100 personen (heb dat hier gepost trouwens) zodat iedereen zeker op tijd in t station raakt voor de laatste trein. Iedereen gerust. Nu laten ze doodleuk weten dat die laatste trein slechts 1000 man van die 2100 kan meenemen.
Ben nie zo ene die constant zit te kakken op de club en hun met momenten amateuristische manier van werken maar dit is er toch weer een knap staaltje van ze

Blijf het toch onvoorstelbaar vinden. Tijdje terug krijg ik van de club een mailtje dat ze een extra metro voorzien voor 2100 personen (heb dat hier gepost trouwens) zodat iedereen zeker op tijd in t station raakt voor de laatste trein. Iedereen gerust. Nu laten ze doodleuk weten dat die laatste trein slechts 1000 man van die 2100 kan meenemen.
Ben nie zo ene die constant zit te kakken op de club en hun met momenten amateuristische manier van werken maar dit is er toch weer een knap staaltje van ze

Only in Belgiumretlaw schreef:Kijk er al naar uit![]()
Blijf het toch onvoorstelbaar vinden. Tijdje terug krijg ik van de club een mailtje dat ze een extra metro voorzien voor 2100 personen (heb dat hier gepost trouwens) zodat iedereen zeker op tijd in t station raakt voor de laatste trein. Iedereen gerust. Nu laten ze doodleuk weten dat die laatste trein slechts 1000 man van die 2100 kan meenemen.
Ben nie zo ene die constant zit te kakken op de club en hun met momenten amateuristische manier van werken maar dit is er toch weer een knap staaltje van ze

Nie neute nie pleuje, moar as nen Genteir nie neut es tij tvergete of duud.
- Rochemback
- Berichten: 2913
- Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:15
- Locatie: Gent
Is dit de zitcapaciteit of zijn staanplaatsen ook inbegrepen?retlaw schreef:Kijk er al naar uit![]()
Blijf het toch onvoorstelbaar vinden. Tijdje terug krijg ik van de club een mailtje dat ze een extra metro voorzien voor 2100 personen (heb dat hier gepost trouwens) zodat iedereen zeker op tijd in t station raakt voor de laatste trein. Iedereen gerust. Nu laten ze doodleuk weten dat die laatste trein slechts 1000 man van die 2100 kan meenemen.
Ben nie zo ene die constant zit te kakken op de club en hun met momenten amateuristische manier van werken maar dit is er toch weer een knap staaltje van ze
Beter 1 pint in de hand, dan 10 in uwe nek..
Taxi pakkenretlaw schreef:Kijk er al naar uit![]()
Blijf het toch onvoorstelbaar vinden. Tijdje terug krijg ik van de club een mailtje dat ze een extra metro voorzien voor 2100 personen (heb dat hier gepost trouwens) zodat iedereen zeker op tijd in t station raakt voor de laatste trein. Iedereen gerust. Nu laten ze doodleuk weten dat die laatste trein slechts 1000 man van die 2100 kan meenemen.
Ben nie zo ene die constant zit te kakken op de club en hun met momenten amateuristische manier van werken maar dit is er toch weer een knap staaltje van ze

-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: do 24 apr 2008 16:03
- buffaloripopolos
- Berichten: 6786
- Lid geworden op: do 22 apr 2004 12:12
- Locatie: kalken city
za 15/05/2010 - 07:22
Er is hinder op het spoor door een technisch defect in het seinhuis van het station Brussel-Noord. Door de storing was er even geen treinverkeer mogelijk in en rond Brussel. Er blijven wel nog grote vertragingen.
Iets over 6 uur deze morgen vielen de computerschermen uit in het seinhuis van het station Brussel-Noord. Daardoor was er meer dan een uur geen treinverkeer mogelijk in en rond Brussel, het knooppunt van het spoorwegnet in ons land.
Een uur later was het probleem verholpen, maar veel treinen rijden wel nog met grote vertragingen.
Op deze site kunt u zien hoeveel de vertraging van uw trein bedraagt.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Er is hinder op het spoor door een technisch defect in het seinhuis van het station Brussel-Noord. Door de storing was er even geen treinverkeer mogelijk in en rond Brussel. Er blijven wel nog grote vertragingen.
Iets over 6 uur deze morgen vielen de computerschermen uit in het seinhuis van het station Brussel-Noord. Daardoor was er meer dan een uur geen treinverkeer mogelijk in en rond Brussel, het knooppunt van het spoorwegnet in ons land.
Een uur later was het probleem verholpen, maar veel treinen rijden wel nog met grote vertragingen.
Op deze site kunt u zien hoeveel de vertraging van uw trein bedraagt.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
03/08/2017: Het tirollerdrama aka zwarte donderdag
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten